14 Reacties

3 jaar geleden
Hier een soort vergelijkbaar verhaal. Zoontje van bijna zes maanden. Sinds 10 weken last van verborgen reflux. Sindsdien medicatie maar daar reageert hij ook niet goed op lees veel piepen en miepen. Zonder medicatie gaat ook niet. Hierbij het vooral veel zeuren, buikkrampen, slikken en herkauwen, veel boeren, klotsbuik en wisselende stoelgang. Ook getwijfeld over koemelkallergie, pepti laatste geprobeerd maar dit drinkt hij dus echt niet mega bitter spul is het. Zelfs gemixt drinkt hij het niet. Nu ben ik even benieuwd of de omneo voeding bij jullie wat verlichting geeft? Wij zijn namelijk echt ten einde raad. Sinds gisteren weer op de nexium gezet omdat hij flessen ging weigeren door de pijn. Maar nexium krijgt hij weer buikpijn van. Het is kiezen tussen twee kwaden… maar hoop met omneo zijn stoelgang beter te krijgen, is dit bij jullie het geval? En komt de voeding ook minder omhoog omdat het dikker is?

3 jaar geleden
Oh jeetje jullie mannetje heeft ook al wat meegemaakt. Ik zat er aan te denken om pepti te proberen maar twijfel nu. Hier is de stoelgang met omneo alsnog wisselend, hij heeft alsnog last met poepen. Daar hadden we lactulose voor gekregen maar daar krijgt hij weer meer darmkrampen van🙈

3 jaar geleden
Mij komen de klachten wel bekend voor bij kma. Wij hebben samen met CB wel open provocatietest gedaan en daarna een machtiging gekregen. Alleen de voedingen die we kunnen met deze machtiging reageerd hij niet meer goed op, dus door naar de kinderarts.. moeten nu alleen dubbelblinde provocatietest doen.. ik vind het allemaal echt niks.. ik wil mijn vrolijke mannetje terug en houden...
ik zou volhouden, alles op papier zetten wat je merkt aan hem.. hebben wij ook gedaan. Hoe gaat het slapen erbij? Gaat dat goed? Als je pepti voeding eens zelf probeert dan? Hebben wij ook gedaan, en hadden toen met 3 dagen een beter mannetje

3 jaar geleden
Ik herken veel symptomen die je omschrijft. Onze baby heeft KMA. Hoesten, reflux, eczeem op wangen, buikpijn al die dingen waren aan de orde.
Nu nutramigen is het enige wat helpt, we hebben echt heel veel verschillende voedingen geprobeerd.
Ik zou een volledig geknipte koemelk proberen (voor paar weken) en kijken of de klachten minderen?
Wij hebben nutramigen, super dunne melk, gebruiken Nutriton om te verdikken en sindsdien reflux ook weg. Heel veel sterkte

3 jaar geleden
Wij hadden precies dezelfde symptomen, maar werden niet echt serieus genomen door ha en cb. Wij zijn bij een homeopaat geweest en die adviseerde nannycare. Dit is op basis van geitenmelk wel duur, maar werkt heel goed. Super ontlasting, minder eczeem en geen buikpijn meer. Wij zijn er echt heel blij mee.

3 jaar geleden
Hier net hetzelfde verhaal, met omneo waren er al veel minder klachten.. maar toch nog een beetje. Ik ben overgestapt naar novalac novarice, rijstmelk.. hier doet hij het super goed op! doe gewoon wat jezelf denkt dat juist is.. het is ook een beetje uittesten. Een moedergevoel liegt nooit

3 jaar geleden
Hier ook ongeveer het zelfde, ons meisje kon ook geen kaka doen. Moest haar altijd helpen.
Uiteindelijk op pepti gezet. Maar jammer genoeg herkende haar lichaam na een 5 weken de koemelk daar ook in.
Ben als de klachten van de ene dag op de andere terugkwamen meteen naar de arts geweest & nu krijgt ze voorgeschreven Neocate. Die volledig koemelk vrij is.
Hopelijk ben je nu geholpen met wat je geeft.

3 jaar geleden
Reactie op inge42
Ik ben even benieuwd wij zijn sinds vandaag de overstap gaan maken naar omn ...
Ohh ik zou dan één fles omneo doen en de volgende oude voeding. Ik zou het niet mixen in een flesje? Is m'n gevoel.
Ben echt vaak overgestapt naar verschillende voedingen! Het langste dat ik heb volgehouden was 1,5 week maar uiteindelijk gestopt vanwege aanhoudende krampen en constipatie etc.
Kortste echt twee dagen. Als ik merkte van oei dit zit niet goed dan stopte ik al. Sommige zeggen het heeft twee weken nodig om te wennen maar dat kon ik niet, als baby duidelijk pijn heeft.
Ik ging altijd terug naar nutramigen en dat is echt altijd goed geweest, nooit issues, zo blij dat gevonden te hebben. Dat is ook wel de reden waardoor ik soms snel stopte, omdat ik terug kon naar de nutramigen waarvan ik wist dat het werkte. We wilden alleen iets andere voedingen uitproberen waar bepaalde andere ingrediënten inzaten. Maar nooit een succes dus.
Nutramigen wel succes😁