Ladies,
Ik zit in mijn 6de week zwangerschap en ik kan al sinds mijn begin van mijn zwangerschap niet meer naar het toilet.
Ik ben al naar het spoed gegaan op aanraden van mijn huisarts (door de pijnlijke buikkrampen)
Ik neem sinds vorige week movicols
Ik heb al 2 lavementen laten inbrengen 🥴
Op aanraden van de dokter heb ik 8 movicols gedronken achter elkaar, Met als gevolg dat ik alles terug uit moest braken
En ja ik eet heel veel vezels 😅
Ik voel mij zo neerslachtig en hulpeloos.
Iemand tips? Hebben nog dames dit meegemaakt?
Hey girl wat vervelend! Ik moet toegeven dat ik ook last had van obstipatie en heb op aanraden van de verloskundige lactulose gekocht bij de Kruidvat en om mijzelf even grof uit te drukken(ik scheet mijzelf helemaal leeg 😳😂) ik hoop dat dit voor jou ook zal werken!! ( we mogen dit hebben tijdens de zwangerschap🥰) succes en ik hoop dat het goed komt!(Wel even goed de bijsluiter lezen 😊)
Ja precies hetzelfde hier pff. Ik heb het idee dat ik niet meer zonder die medicijnen kan 😓. Als ik 1 dag oversla merk ik meteen dat de pijn weer opduikt en dat het weer vastloopt, dus ik lees mee haha
Ik heb altijd al last van obstipatie en dat is er nu zeker niet beter op geworden! Voor mij werkt het wel om minimaal 2 liter water te drinken en inderdaal veel vezels (noten en havermout werken top).
Ik wil er even bij zeggen(werk in de zorg) pas op met te lang gebruiken van movicolon en lactulose, hier kan je erg luie darmen van krijgen waardoor je het moet blijven gebruiken.
Ik wil er even bij zeggen(werk in de zorg) pas op met te lang gebruiken van ...
Daarom reageerde ik ook goed de bijsluiter lezen en pas gebruiken als het echt niet anders kan. (Hoef je niet voor in de zorg te werken om te weten dat je met laxeermiddelen voorzichtig moet zijn😉)
Heb je enig idee of het kwaad kan voor mensen met diabetes? 😊
Dit is wat ik heb kunnen vinden. Bij twijfel even de huisarts bellen. Maar wat ik zo vinden kan is t alleen het suikergehalte waar je eventueel rekening mee zou moeten houden😊😘