15 Reacties

4 jaar geleden

3 maanden ongv

4 jaar geleden

In principe pas wanneer ze zelfstandig kunnen zitten

4 jaar geleden

Reactie op frx

3 maanden ongv
Ah oké! Dat is al snel zeg! Zal natuurlijk wel per baby verschillen.

4 jaar geleden

Reactie op EK123

Ah oké! Dat is al snel zeg! Zal natuurlijk wel per baby verschillen.
Ik bedoel dan meer dat je dan niet zo voorzichtig hoeft te zijn met t hoofdje.

4 jaar geleden

Reactie op frx

Ik bedoel dan meer dat je dan niet zo voorzichtig hoeft te zijn met t hoofd ...
Ja precies! Maar altijd nog wel opletten en ondersteunen inderdaad😄

3 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 12 weken en heeft voor mijn gevoel nog best een slap nekje. Met tummy time doet hij vrijwel niets, beetje liggen en op zn handje sabbelen 😂 hoe is dit inmiddels bij anderen?

3 jaar geleden

Mijn zoontje, nu bijna 15 weken, kan zijn hoofdje zelf stevig rechtop houden en om zich heen kijken als hij op schoot zit, hij zit zelf ook mooi rechtop, en als hij op zijn buik ligt kan hij zijn hoofd 45 graden rechtop houden. Hij ligt graag op zijn buikje, hij was al snel vrij sterk. Hij draait ook al van zijn buikje naar zijn rug, en doet pogingen om te kruipen maar dat red hij nog niet helemaal, is meer tijgeren

3 jaar geleden

Reactie op Shiny

Mijn zoontje is nu 12 weken en heeft voor mijn gevoel nog best een slap nek ...
Hiet exact hetzelfde 😂 ik moest echt super hard lachen toen ik ontdekte dat hij een zuigzoen bij zichzelf had gemaakt

3 jaar geleden

Ons dochtertje is nu 13 weken en houdt al een aantal weken zelf haar hoofdje recht. De arts, kraamzorg en vroedvrouw vonden het wel bijzonder hoor. Dus geen zorgen ! 😄

3 jaar geleden

Reactie op Shiny

Mijn zoontje is nu 12 weken en heeft voor mijn gevoel nog best een slap nek ...
Dit doet mijn jongen dus ook, hij is morgen 14 weken en vind de tummy time de perfecte kans om lekker op zijn arm te sabbelen en verder niet veel. Maar ik pas me maar aan op zijn tempo. We oefenen wel elke dag een kwartiertje maar hij vind het leuker en fijner om lekker op zijn rug te liggen en te trappelen. Plat op zijn rug blijven liggen doet hij pas sinds kort, hij lag voorheen alleen maar op zijn rechterzij als een banaantje.

3 jaar geleden

Hier een heel sterk meisje van 13 weken. Ze is onwijs nieuwsgierig waardoor ze veel oefent. Al heel snel zelf haar hoofd omhoog houden en een kanjer in tummy time 💪 Hoef haar bijna niet te ondersteunen, maar hou voor de zekerheid natuurlijk altijd m’n handen erbij. Aan de andere kant vindt ze dingen vastpakken nog moeilijk en dat vindt ze dan weer heel frustrerend haha. Denk dat het inderdaad vooral is wanneer ze goed zelf kunnen zitten. Verder doen ze natuurlijk alles op een eigen tempo 😊

3 jaar geleden

Reactie op Anoukxx

Hiet exact hetzelfde 😂 ik moest echt super hard lachen toen ik ontdekte da ...
Ach dat had mijn kindje een paar weken geleden ook, op allebei zijn armpjes. Super stoer gemaakt 🥰😂

3 jaar geleden

Mijn zoontje deed echt weken lang niks als die op zn buik lag. Ben zelf fysiotherapeut dus collega kinderfysio erbij gehaald en die vertelde dat die wel iets moet doen (was toen rond 8/9 weken). En toen van de week opeens bam deed die het. Denk dat het dus uiteindelijk wel goed komt aangezien die het ‘opeens’ deed van de een op de andere dag. Heb me er geen zorgen om gemaakt. Hij is nu 11 weken.

3 jaar geleden

Wij hebben een heel sterk jongentje die al met 2 weken oud zelf zijn hoofd omhoog ging houden als we hem optilde😂 Hij is nu 12 weken en met tummy time ligt ie in kruiphouding en heel zijn hoofd en nek sterk/hoog omhoog. Hij wilt ook heel graag al zitten en als we hem tegen ons aan laten leunen, gaat ie zelf naar voren zodat ie niet leunt. Maar zelf zijn koppie stabiel moet houden. Houd ie zo'n 2 minuten vol en dan weer even 30 seconden leunen en opnieuw.😂 Gaat deze mama veelste snel allemaal maar hij wilt het zo graag😂

3 jaar geleden

Bij tummy time houdt hij zijn hoofdje goed rechtop vanaf een week of 9 hier. Hij rolt nu ook om van buik naar rug. Als ik hem draag wil hij ook ‘rechtop’ zitten maar dit houdt hij nog niet lang vol 😀