17 Reacties
3 jaar geleden
Geprakte avocado, omelet/roerei, banaan/ei pancakes, Griekse yoghurt, maisvingers, geraspte appel met peer馃榿
3 jaar geleden
Reactie op StephanieG88
Geprakte avocado, omelet/roerei, banaan/ei pancakes, Griekse yoghurt, maisv ...
Leuk idee die pancakes. Maar hoe maak je die dan?
3 jaar geleden
Eerste fles rond half 8, daarna in loop ochtend fruithapje (van geprakte banaan tot kiwi geraspte appel met frambozen - ik meng veel fruit soms ook wat mandarijnensap erbij)
Lunch: broodje met pindakaas, fruitspread, avocado, humus, geprakte banaan, gebakken ei, boter met speculaaskruiden
Ook wel geroosterd broodje of een
pannenkoekje
Ik zag als tip: groentespread zelf maken dus mogelijk ga ik dat binnenkort proberen
3 jaar geleden
Reactie op Esra08
Niet naar mij die vraag, maar ik prak een banaantje en meng het met 1 losge ...
Ja inderdaad banaan prakken en ik had nog advocado over dus ook erdoorheen geprakt, melk en meel erbij en dan gebakken (voor kerst moeite gedaan door in een vormpje te doen, dat was wel moeilijker)

3 jaar geleden
Voor pancakes indd:
1 banaan
1 losgeklopt ei
Eventueel nog:
1 eetlepel pap (dan iets dikker)
3 jaar geleden
Allerlei soorten fruit, maifpuffs, rijstwafel, ei, pannenkoek (bv, ei, speltmeel), enz :)
3 jaar geleden
Reactie op Esra08
Hoe doe je dat dan? Ik heb het volgens mij nog wel in huis liggen
Griesmeelpap koken, een of twee eieren erdoor roeren (afhankelijk van hoeveel je maakt), tot een dikke plak rollen en af laten koelen. Dan in repen snijden of vormpjes uitsteken. Die kun je in een koekenpan met beetje olie bakken, of in de oven.
In het Duits heet het 'Grie脽schnitten' en er zijn uiteenlopende recepten. Soms met wat citroen of appel erin. Bv: https://www.babyspeck.at/griessschnitten/
3 jaar geleden
Ik geef vaak tussen de middag warm eten! Verder qua hapjes:
- papje maken van (knijp)fruit/appelmoes (0%) en volkoren granen/fijne granen/rijstebloem
- fruit, vers prakken of een potje
- maissticks, die grote van Kruidvat
- rijstwafel (niet echt favoriet hier 馃ゲ)
- stuk komkommer/fruit/groente
- brood met pindakaas/ei/appelstroop/avocado
- witte yoghurt (ook geen favoriet haha)
3 jaar geleden
https://www.mamas-mind.nl/bananenpannenkoek-recept-baby/
Deze vind mijn zoontje heel lekker! Hij drinkt altijd eerst zijn melk en dan brood of een pannenkoekje