12 Reacties

één maand geleden

Hi, wij zijn met onze toen 9 maanden oude zoon naar Canada gegaan (mijn zus woont daar). Ik vond het tijdverschil wel ok, je bent 2 nachten bezig en daarna zijn ze best gewend aan het nieuwe tijdsverschil. Hoelang ben je van plan te gaan? Een citytrip van 5 dagen zou ik afraden, maar voor langere tijd is het tijdsverschil prima

één maand geleden

Reactie op Celine1234

Hi, wij zijn met onze toen 9 maanden oude zoon naar Canada gegaan (mijn zus ...
Zo’n 8/9 dagen… 2 nachten bezig pfffff wel lang dus.. waar had jij last van dan de 2 nachten?

één maand geleden

Reactie op anoo0031

Zo’n 8/9 dagen… 2 nachten bezig pfffff wel lang dus.. waar had jij last van ...
Ja zeker wel. Ik vond daarheen gaan iets gemakkelijker, maar ze zijn gewoon moeilijk in slaap te krijgen en worden midden in de nacht wakker. Terug naar huis heb ik echt 2 nachten met hem in bed gelegen om hem beetje gezelschap te geven, omdat hij dus niet kon slapen vanwege t tijdsverschil. Wij gingen toen 15 nachten in totaal. Uiteindelijk zullen ze vast in slaap vallen als je een drukke dagplanning hebt. Als je graag wil gaan zou ik het gewoon doen! Dan maar wat minder slaap. Wel herinneringen voor t leven 👌😎💯😁

één maand geleden

Wij zijn 3x ver met hem gevlogen, het is 1 of 2 nachtjes even pittig. Richting het westen snachts even wakker en willen spelen. Maar daarna weer in slaap vallen en al snel in het ritme. Richting het oosten nog minder last. Door de nachtvlucht weinig geslapen en zo moe dus al zijn slaap ingehaald. Ik zou gewoon gaan! Zelf heb je ook een jetlag en lig je ook wakker haha. Wij vonden het uiteindelijk reuze meevallen en zo'n reis compenseert alles :)

één maand geleden

Als het maar voor kort is zou ik het niet doen. Tegen de tijd dat ze in het ritme zitten kan je weer terug. En wie doe je er dan een plezier mee. Elk kind reageert er natuurlijk anders op, maar ik zou wachten tot ze wat ouder zijn. We zijn net 2 weken in portugal geweest, dat was maar 1 uur tijdsverschil maar hij heeft stug zich aan t Nederlandse ritme gehouden 😅

één maand geleden

Richtlijn is dat je voor elk uur tijdverschil een dag nodig hebt om je aan te passen. Voor een lange reis wel de moeite waard, maar kort tripje niet. Wij zijn vorige zomer toen dochter 14 maanden was een maand naar Amerika geweest (begonnen de reist in Chicago). Het was ongeveer 3 nachten echt heel pittig, daarna nog een paar dagen zo half-half, ook qua slaapjes overdag.

één maand geleden

Reactie op jojo-chan

Richtlijn is dat je voor elk uur tijdverschil een dag nodig hebt om je aan ...
Trouwens, als je echt wil is het sowieso de moeite wel waard. Maar je moet je gewoon voorbereiden op een paar pittige nachten, misschien samen slapen om het draaglijker te maken, en ook dat je overdag mogelijk niet zoveel kunt ondernemen als je zonder kinderen zou doen :) Overigens zijn de heenvluchten vaak overdag 🤔

één maand geleden

Wij zijn vorig jaar naar Canada geweest toen ons zoontje 14 maand was. 9 uur tijdsverschil. Maar dat was bijna zoveel dat we het niet eens merkten en hij gelijk smiddags z'n slaapje kon doen. We hebben sws een slechte slaper dus had van alles verwacht maar het ging juist heel goed

één maand geleden

Wij hebben dit gedaan met baby en 3 jarige en later nog eens met een 1 jarige en 4 jarige. Beide keren had ik zelf meer last van de jetlag dan de kids. Nachtvlucht is slim, dan zijn ze wat rustiger in het vliegtuig. Ze slapen echter niet zo goed als thuis is mijn ervaring, ook nog een overstap midden in de nacht. Mijn kids waren uitgeteld toen we 's avonds lokale tijd aankwamen. Ze sliepen meteen een hele nacht. Terug naar huis is lastiger. Beide keren zijn we halverwege de nacht allebei met een kind gaan lighen omdat ze wakker waren. Dan sliepen ze toch nog een beetje, soms een verhaaltje of even kletsen, maar in bed houden tot minimaal 6 uur. Tweede avond wakker houden tot ongeveer normale bedtijd en toen sliepen ze die 2e nacht gewoon weer door. En mijn kids zijn echt niet de makkelijkste slapers, zeker de jongste niet. Maar dit viel me als mee! 1 pittig nachtje vind ik niet zo erg!

één maand geleden

New York is echt de laatste plek waar ik met twee kleine kids naartoe zou gaan. Tenzij je daar op familiebezoek gaat of iets… wij reizen vrij veel met de kinderen maar wel naar plekken waar ze ook lekker kunnen rennen en spelen. Een stedentrip met echt kleine kids vind ik sowieso niet echt fantastisch. Tijdsverschil zou ik mij minder druk om maken. Ze zullen een paar nachten minder goed slapen maar dat trekt wel bij.

één maand geleden

Wij zijn vorig jaar in NY geweest met onze toen 1 jarige zoon. Ik vond het geweldig. Het scheelde dat hij toen nog niet los liep en we overal heen konden wat we zelf leuk vonden. Er zijn veel parkjes en speeltuinen te vinden waar ze even kunnen ravotten. We hadden een hotel met een keukentje er in, en alles goed te doen met de metro. Met een handige app kan je zo zien waar liften zijn bij de stations. Het vliegen ging prima. Ondanks dat wij totaal niet hebben geslapen. Mijn kind kijkt en springt liever rond. De eerste nachten was hij heel vroeg wakker door de jetlag. 4.00 oid. Dat was vermoeiend. De jetlag terug viel ons erg mee en snel weer in t thuis ritme. Als je het geweldig lijkt, zou ik het zeker niet laten!

één maand geleden

Vorig jaar naar Amerika geweest met onze toen 1 jarige dochter. We zijn naar San Francisco gevlogen, dus 9 uur tijdverschil. We hebben niks gemerkt van een jetlag. Ze paste zich heel makkelijk aan de nieuwe tijd aan.