3 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb gewoon een orgasme gehad met 4 weken 🙈 met seks wachten we nog even maar daar was ik wel weer aan toe. Hier ook hechting gehad in de schaamlip, maar die was alweer genezen en geen last van gehad. Moet wel zeggen dat het iets anders voelde maar zeker geen pijn. Las alleen wel op internet dat het kan zijn dat je wat krampen krijgt na je orgasme omdat je baarmoeder samentrekt, dus dat is wel goed om rekening mee te houden zodat je niet opeens schrikt. Zelf overigens geen last van gehad. Kan je dus niet vertellen wanneer het “officieel” allemaal weer mag, maar bij mij ging het prima 🤷‍♀️ gewoon goed naar je lichaam luisteren!

4 jaar geleden

Ik ben ook verbaasd dat er zo weinig info over te vinden is. De eerste zes weken na de bevalling geen seks; maar of daar masturbatie onder valt staat nergens. Ik ging ervan uit dat met seks penetratie wordt bedoeld (en daar zit ik eerlijk gezegd ook nog eventjes niet op te wachten), maar “clitorale” zelfbevrediging leek mij niet zo’n probleem. En ik was ook wel nieuwsgierig.. ging allemaal goed alleen wat scherpe krampen na orgasme inderdaad. Duurde maar een paar seconden. Als je scheurtje geheeld is en je niet meer vloeit, zou ik het gewoon voorzichtig en rustig gaan uitproberen!

4 jaar geleden

Volgens mij moet je vooral met penetratie wachten, omdat dit voor infecties kan zorgen. Er komt dan natuurlijk wat in je baarmoeder terecht. Lijkt me dat de rest gewoon kan aangezien er dan niets in je baarmoeder komt. Heb zelf ook voor de 6 weken een orgasme gehad via de clitoris. Nergens last van gehad.