19 Reacties

23 dagen geleden

Barrière creme van leenarts of calendula creme van weleda. Hebben wij beide succes mee

23 dagen geleden

Wij doen bij elke luier heel dun lanoline smeren. Met douchen geen zeep wat prikt heel erg bij onze man en zet hij het echt op een gillen. Na het douchen iets dikker smeren. Wij doen dat ook een wasbare luier met fleece inlegvel voor droog gevoel. Een wegwerpluier broeit bij hem heel erg in de nacht en is hij soms een beetje vochtig van de warmte maar niet van een plasje. De wasbare luier is vaak ook helemaal droog In de ochtend en ziet zijn bips er een stuk beter uit als voor het slapen gaan. Mocht je geen wasbaar willen raad ik je aan lanoline te doen met een beetje maïzena erop zodat de luier niet gaat plakken. Ook doen wij geen bipsdoekjes gebruiken maar met vegen een lauw hydrofiele washand en als we klaar zijn een hele koude. Je ziet hem dat ontspannen en mogen we wel zijn billen schoonmaken. Heel veel sterkte, wij zitten nu met t zelfde maar dan met de laatste 2 te gelijk 😞

23 dagen geleden

Beetje heilwolle in de luier op de plekjes. Zit iets in dat geneest en is lucht doorlatend. Moet je wel net in huis hebben😌. Ik heb destijds in de babytijd dat als laatste redmiddel gebruikt bij echt open billen wat nergens mee over ging. Dat werd toen een schimmel infectie. Toen zinkzalf gebruikt schimmelcreme. En die heilwolle erbij was geweldig.

23 dagen geleden

De billen crème van weleda werkt bij ons het allerbest

22 dagen geleden

Inotyl!

22 dagen geleden

Op m'n werk in de zorg gebruiken we altijd proshield

22 dagen geleden

Frambozenzalf bij roodheid en bij open billetjes zou ik voor zinkzalf gaan , ik scheurvdan ook een hydrofiele doeken in stukken en leg dit tussen de plooien

22 dagen geleden

Hier helpt bepanthen baby zalf nog altijd het beste. Denk dat het wel verschillend per kind is hoe de huid erop reageert. Zou zelf even de huisarts contacteren zodra dat kan. Misschien is er sprake van een schimmelinfectie en kunnen zij de juiste zalf adviseren? Verder schoonmaken met washandjes met water en zo vaak mogelijk de luier of in blotte billen laten dat het kan drogen. Hopelijk is het snel over! Zo rot als ze dat hebben.

22 dagen geleden

Weleda billencreme

20 dagen geleden

Ik vind het gek, waarom wordt er in zulke topics nooit bepanthen genoemd? Mijn dochter is gelijk af van roodheid zodra ik dat erop smeer. Sudo hielp bij haar ook niet. Is er een reden waarom mensen dat niet noemen? Like is het niet gezond…? Of kennen mama’s er niet?

20 dagen geleden

Reactie op HH HH

Ik vind het gek, waarom wordt er in zulke topics nooit bepanthen genoemd? M ...
Werkt hier vaak niet zo goed maar probeer die ook altijd hoor. Maar minder succes hier

20 dagen geleden

Nooit aan bepanthen gedacht, wat minder bekend dan sudocreme misschien? Ik heb het echt nog nooit gebruikt, maar alle tips zijn welkom! Sudocreme is zinkzalf en dat lees je snel als je zoekt op deze klacht, dar een zinkzalf goed zou zijn. Ik heb inmiddels een zalf tegen een schimmelinfectie in overleg met de huisarts. 1 dag gebruikt, zie nog geen effect helaas...misschien moet ik het een paar dagen doen, even afwachten maar.

17 dagen geleden

Reactie op AnoniemD

Nooit aan bepanthen gedacht, wat minder bekend dan sudocreme misschien? Ik ...
Als het een schimmelinfectie is en je gaat smeren dan ga je idd niet gelijk resultaat zien. Mijn zoon heeft het 2x gehad en het duurt wel een kleine week voordat het dan rustiger wordt. Even geduldig doorgaan. Ik kreeg toen ik na een weekend smeren belde de tip van de huisarts kreeg om rustig door te gaan, 2x per dag dun met die schimmelzalf insmeren en daar dikke laag zinkzalf overheen.

17 dagen geleden

Wij gebruikten toen een schimmelzalf van de huisarts en bepanthen. Sudocreme maakte het alleen maar erger

17 dagen geleden

Ik gebruikte ook altijd bephanten voor mijn zoontje, werkte perfect. Maar toen zijn laatste 2 kiezen door kwamen hielp het helaas niet voldoende. Ben toen castorolie gaan smeren en het trok super snel weg. Voor ons was castorolie echt top, ben dit ook blijven gebruiken

12 dagen geleden

Helaas ervaring mee. Suf gesmeerd aan Sudocrene. Maar sudocreme kan de huid ook afsluiten. Wat hier onder ook gezegd wordt: 2x per dag een een schimmelcreme smeren (miconazol). Zelf gebruik ik ipv sudocreme de aquaphor van Eucerin ( te koop in de apotheek). Top spul!

12 dagen geleden

Reactie op HH HH

Ik vind het gek, waarom wordt er in zulke topics nooit bepanthen genoemd? M ...
Bepanthen werkte hier niet voor haar billen. En geloof me heb alles geprobeerd

12 dagen geleden

Zodra het open is liever eerst een laagje bepanthen baby en daarna op de aangedane plekjes (die niet open zijn) sudo smeren heel dun laagje. Als het niet minder wordt na 2 dagen, zou ik even naar de huisarts gaan. Het kan zijn dat er een schimmeltje bij is gekomen. Dan heb je kans dat de huisarts miconazol voorschrijft. (Onder de roepnaam daktarin). Daarmee moet je 2 keer per dag een heel dun laagje smeren in de ochtend en avond. Door eerst bepanthen, daktarin en daarna de sudocreme. Luier het liefst na ieder plasje verschonen en bij iedere luier verschoning de bepanthen en sudocreme smeren. Ik hoop je hiermee te kunnen helpen, maar het liefst hoop ik dat de luieruitslag van je zoontje al is verholpen. Het is zo naar om te zien en ze er last van zien te hebben🥺

9 dagen geleden

Dank allemaal. Heb zalf gehad tegen schimmelinfectie. Leek eerst niks te doen, maar op dag 5 ging het ineens beter. Wondjes zijn goed dicht, helemaal weg is het niet maar hij gilt het niet meer uit.