2 Reacties

5 maanden geleden

Eet je kindje overdag wel goed brood en fruit? Mn dochter wou ook maanden geen avond eten heb er geen aandacht aan besteed. Hoe meer aandacht je eraan besteed hoe erger het word. Ik heb gewoon gezegd als je geen eten hoeft is prima papa en mama gaan wel eten daarna kun je van tafel. En sws nooit geen telefoons tablet en tv tijdens het eten dit heb je helemaal zelf in de hand. Ik heb mn dochter gewoon laten huilen tijdens het eten. Als ze savonds vroeg om eten was haar kans verspild en de volgende ochtend als eerste aan de beurt. Een toetje wou ze wel altijd heb dat ook gewoon gedaan yoghurt. Daarmee straffen heeft ook geen zin. Net als het eten van potjes hoef je ook niet te doen je kunt gewoon hetzelfde voor schotelen als je voor jezelf maakt. Als je toegeeft in deze dingen verwachten ze het altijd. Ik ben zelf wel heel strak in dit soort dingen. Mijn vriend wat minder het is hier wel eens een punt van discussie geweest maar ik zeg altijd de aanhouder wint zolang je kindje niet teveel gewicht verliest zou ik gewoon doorzetten met een normaal avondeet patroon.

5 maanden geleden

Is een fase. Zitten wij al een bijna een jaar in. Hele strijd om wat naar binnen te krijgen. En ‘s avonds huilen niet willen slapen en 8 flessen melk willen (hongergevoel). Soms helpt de tv aan tijdens het eten daarbij. Als hij dan wat eet vinden wij dat prima. En ‘je krijgt een toetje als je zoveel happen gegeten heb’ werkt soms ook. Is niet afstraffen in mijn ogen maar juist belonen. Maar ja soms leeft hij een hele dag op 1 banaan (als dat het al is).