5 Reacties

3 dagen geleden

Je kind vraagt om nabijheid. Op deze leeftijd manipuleren ze niet, het is allemaal vanuit de behoefte aan (fysieke) nabijheid en veiligheid zoeken bij jou als ouder. Dat verklaart ook dat ze direct blij is als jullie er weer zijn; haar veiligheid is terug. Mijn advies zou zijn, hoe kun je haar de veiligheid en nabijheid bieden die ze nu vraagt en dus nodig heeft. Als zij en jullie dan het vertrouwen weer hebben kun je dit weer afbouwen maar (en ja ik ben me er van bewust dat dit een vrij onpopulaire mening is) je kind bepaald wanneer het tijd is om de afstand te vergroten. Wij hebben hier zelf allerlei wensen en gedachten over en voor mij kwam er echt rust op het moment ik die kon loslaten en ging aansluiten bij wat ons kind vroeg. Hopelijk heb je er iets aan, niks zo vervelend als weinig slaap en veel onderbrekigen in de nacht. Sterkte!!

2 dagen geleden

Die van ons kondigde het ook aan "ik gaat traks huilen en greeuwen". Ik heb toen een keer midden in de nacht gezegd: je gaat niet huilen en niet schreeuwen, het is nu klaar! Niet geheel pedagogisch verantwoord maar ik kón niet meer. Daarna geen last meer van gehad 🙈

2 dagen geleden

Reactie op mamalinnie

Je kind vraagt om nabijheid. Op deze leeftijd manipuleren ze niet, het is a ...
Dit! Sowieso al Maar zeker wanneer er net een newborn in het spel is. En wees blij dat ze op deze manier aandacht vraagt ipv de newborn pijn doet of wat anders wat echt niet leuk is...

één dag geleden

Vriendin van mij heeft wel eens het matras van dr peuter naast haar bed gelegd om zo die nabijheid te geven. Heeft echt paar maanden geduurd.. Ik lig soms op een matrasje naast m'n zoon snachts ook om dezelfde reden. Als hij huilt kan ik gelijk zeggen "mama is hier" . Dit helpt enorm. Slopende nachten, maar bij ons is dit maar eens in de twee weken. Lijkt me super pittig als het zooo vaak en lang doorgaat. Succes

één dag geleden

Heeft het toevallig iets met de baby te maken? Dat ze bijvoorbeeld doorheeft dat de baby aandacht krijgt als die huilt dus dat ze het daarom ook doet? Niet dat ik dan een oplossing heb, maar als je op een gegeven moment weet waarom ze het doet kun je natuurlijk beter het gesprek voeren dat je snapt dat het nieuw is oid maar dat slaap echt belangrijk is, zoiets