Dag lieve mama's (en papa's),
Ik wil toch graag hier even mijn hartje luchten..
Mijn dochter van 3 jaar en 2 maanden praat nog niet voldoende (volgens Kdv,logopedie). Ze kan al wel wat zinnen benoemem van 3 tot 4 woorden zoals (mag ik boek lezen of mag ik buiten spelen). Los daarvan is het vooral veel 2 woorden of enkele 1 woord. Ze heeft nu al 1 jaar logopedie maar toch hoor ik behoorlijk veel twijfels over haar spraak en heb ik zelfs de mededeling gehad dat ze wellicht niet naar school kan. Hier ben ik enorm van geschrokken. Ik heb ook het gevoel dat ze wordt bestempeld omdat ze niet volgens het lijntje loopt. Ik als mama weet vrijwel 1000 procent zeker dat het goed komt want ik zie veel vooruitgang in haar taal maar ze laat vrijweinig taal zien bij de KDV omdat ze vooral veel wilt spelen, klimmem em rennen (ze is behoorlijk ondernemend meid met een pittig karakter 🫣). Het voelt alleen soms alsof ik moet bewijzen naar anderen (proffessionals) dat het goed komt.
Zijn er andere mama's die dit ook hebben meegemaakt of dit ook meemaken? Hoe gaan jullie hier mee om..?