9 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben 27 april bevallen met een keizersnede. De wond was beetje rood toen zei de kraamhulp een oude katoenen zakdoek in repen knippen en dit op de wond leggen de hele dag. En binnen 2 dagen was het genezen. Nu met verandering van het weer wat last. Voor de rest gaat mijn herstel gelukkig super goed.. nog wel soms doof gevoel in de onderbuik.

3 jaar geleden

Ik ben nu 7 weken na de keizersnede en mijn wond is nog steeds heel gevoelig. Vanaf week 2 was mijn wond best rood en gezwollen. Een week later knapte een stukje open en kwam er heel veel vocht uit. Ik bleek een infectie te hebben. Op 3 plekken bleef er weken lang pus uit de wond druppelen. Inmiddels zijn 2 van die plekken dicht en is er 1 nog steeds open. Ik moet het uitzitten en het lichaam zelf het werk laten doen maar het kan lang duren hebben ze mij verteld. De dikte in de wond neemt ook met de tijd wel af. Dat moedeloos worden herken ik heel erg. Het is heel frustrerend ook dat herstel zo lang duurt. Hoop dat het bij jou ook de goede kant op gaat ook al is het langzaam.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Ik ben op 30/04 bevallen met spoedkeizersnede (dus niet gepland) Ik merk dat mijn litteken geen pijn doet, maar heb wel een drukkende pijn rechts boven mijn litteken. Ik had dit al vanaf het begin. Ze zeiden me dat rechts d slant van het eindknoopje was ook. Geen idee of het daar wat mee te maken heeft.)

3 jaar geleden

Maak evt een afspraak bij een bekkenfysio voor littekenbehandeling. Andere tip is silicone pleisters (bapscarcare bv). Er wordt helaas heel weinig aandacht besteed aan het herstel van het litteken en eventuele verklevingen terwijl je hier wel veel last van kunt krijgen!

3 jaar geleden

Reactie op mayanaise

Ik ben nu 7 weken na de keizersnede en mijn wond is nog steeds heel gevoeli ...
Pff wat kl*te voor je zeg, ook voor jou hopelijk vanaf nu alleen nog vooruit 😌. Hierboven staat een goede tip misschien ook iets voor jou?

3 jaar geleden

Maak evt een afspraak bij een bekkenfysio voor littekenbehandeling. Andere ...
Bedankt voor de tip, ga een verwijzing vragen! Kan beter wel even wachten tot de 6 weken en laatste controle bij de gynaecoloog denk ik?

3 jaar geleden

Ik ben 27 april bevallen met een keizersnede. De wond was beetje rood toen ...
Wat fijn dat het herstel goed gaat! Ja een vriendin van me heeft ook meer last bij weersveranderingen vertelde ze☺️.

3 jaar geleden

Jeetje wat rot om te horen! Ik heb 14 april een spoedkeizersnede gehad vroeg in de ochtend en kon savonds al staan en de dag erna zelf douchen. 2 dagen later thuis kon ik het hele huishouden doen en lekker wandelen met ze etc. Soms als ik andere lees met hun ervaring merk ik pas wat een geluk ik heb gehad. Wel heb ik een rand buik die eroverheen hangt. Ik spoel het elke dag schoon onder de douche, maak het goed droog en dep wat talkpoeder eroverheen zodat het niet gaat zweten en smetten tussen de buik en t litteken. En ik smeer het in voor ik naar bed ga. Aan t begin 1 verdikking gehad die niet pijn deed. Is inmiddels vanzelf weggetrokken. Sterkte en beterschap!

3 jaar geleden

Bedankt voor de tip, ga een verwijzing vragen! Kan beter wel even wachten t ...
Verwijzing is niet nodig! Wel inderdaad even wachten tot na 6 weken. Bekkenfysio kan ook meteen een check doen voor je bekkenbodemspieren, mooi meegenomen 😀