4 Reacties

6 maanden geleden

Onze dochter van 3jaar had na de geboorte van haar broertje dat ze ineens moeilijk poepte wss beetje spanning en ze at niet zo goed. We hebben van de dokter siroop gekregen zodat het makkelijker gaat ze was ook verstopt. Kun je er met haar over praten of het pijn doet of ze het spannend vind. Aan de hand van dat gesprek kun je misschien iets voor haar betekenen. Hier heeft het 2 maandem geduurt en hebben we haar handje vastgehouden met poepen enzo. Veel gepraat erover en nu uiteindelijk poept ze weer fijn en is ze helemaal trots erop

6 maanden geleden

Hai, Hier is het al heel lang zo, dat mijn dochtertje haar ontlasting tegenhoudt. Ze hangt naar achteren en knijpt haar billen dicht. Lactulose gehad, maar dit werkt niet. Het is iets mentaal. Niet omdat ze niet kan poepen of geen aandrang heeft. Dat heeft ze juist wel. Maar Ze durft het niet. Inmiddels aan de forlax een aantal maanden. Dit gaat dan even goed. Dit is om de ontlasting zacht te houden. Het is een aantal weken goed gegaan zonder zakjes. Maar nu weer hetzelfde verhaal. Uiteraard wil ze dan niet of veel minder eten. En zit natuurlijk niet lekker in haar vel. Ik praat met haar erover. Ik heb het ook een keer uitgetekend. Dit snapte ze wel..maar het blijft een uitdaging. Zelfs beloont met kadootje als het eruit komt. Je haalt alles uit de kast ervoor. Het is hartverscheurend. Zodra het eruit is, is ze weer helemaal zichzelf en d'r nopjes...praatjes dansen zingen etc. Ik heb al contact met cb erover. En houden de lijntjes kort. Maar het blijft lastig. Ik hoop dat ze over de angst heen komen die kleintjes. Succes en sterkte in iedergeval! 馃

6 maanden geleden

Hoi wij hebben dit ook gehad dat ze het leven helemaal belemmerde toen uiteindelijk op recept van de huisarts forlac gehad en toen paar keer gegeven en toen ging het goed door een positieve ervaring op de wc omdat het heel makkelijk ging en daarna nooit meer problemen gehad en gestopt met de medicijnen

6 maanden geleden

Onze dochter is ook 3 jaar en heeft al sinds klein af aan moeite met haar ontlasting (is altijd breiig geweest). Ze kon soms 5 dagen vast zitten en haar ontlasting bleef dun. Hiervoor uiteindelijk bij de kinderarts Forlax voor gekregen om er maar voor te zorgen dat ze elke dag ontlasting zou hebben. Over 2 maanden gaan we ook naar de poep poli toe, ik ben benieuwd of daar nog iets uitkomt. We zijn nu al zolang bezig... Nu ze zindelijk is en zich steeds bewuster is wat er allemaal gebeurd is het ondanks de Forlax weer bingo. Afgelopen week heeft ze het tot 4 dagen volgehouden om niet te poepen. Je wordt er gewoon radeloos van omdat je weet dat het er ooit uit moet gaan komen en dat het alleen maar pijnlijker wordt. Ik herken heel erg wat je zegt dat niks werkt... Wat vanmiddag eindelijk werkte was het potje voor de tv en rustig haar ding laten doen. Dan maar even zo en daaruit weer rustig een patroon van op de wc poepen opbouwen. Zij moeten er zelf ook vertrouwen in krijgen dat ze het kunnen en niet bang hoeven te zijn.