8 Reacties

3 jaar geleden

Wortel in klein laagje water koken en daarna met de staafmixer pureren. In een ijsblokjes houder in de vriezer en elke dag een klontje wortel eruit halen 😁

3 jaar geleden

Wij gaan binnenkort beginnen en beginnen dan met wortels. Willen eerst groentes doen omdat fruit zoeter is en ze van nature van zoet eten houden. Omdat wortel in vergelijking met courgette wel wat zoet is beginnen we daar mee. 2e wordt courgette. Wij hebben een babycook, maar je kan t ook gewoon in de pan stomen of koken, dan pureren en in ijsblokjesmal in de diepvries. Als dan ingevroren is doe ik de blokjes in een bakje zodat ik de ijsblokjesmal weer kan gebruiken.

3 jaar geleden

Wortel bloemkool en broccoli. En dan 3 weken iedere dag afwisselen. Na 3 weken, dat was vandaag een 4e smaak toegevoegd. Pastinaak. Alles is gekookt en gepureerd, ook in ijsblokjeshouder in vriezer. 2 weken na de eerste groenten ben ik begonnen met geprakt fruit in ochtend.

3 jaar geleden

Yes, hier ook dag 4 van gestoomde wortel(aangelengd met borstvoeding) wanneer alles op is ga ik met gestoomde brocolli of bloemkool beginnen. Ook dat weer stomen en met borstvoeding mengen en pureren. ☺️

3 jaar geleden

Wij zijn begonnen met wortels! Wij hebben een philips avent stomer/blender. Dus we gooien de wortels erin, word gestoomd. Bakje omdraaien en het word een lekker hapje haha! Wij geven eerst ongeveer 4 dagen 1 soort groente. Dus eerst 4 dagen wortel, dan 4 dagen bloemkool, 4 dagen broccoli. En dan gaan we daarna fruit introduceren 🤗

3 jaar geleden

Kijk eens op smikkels.nl staan erg leuke en handige dingen op

3 jaar geleden

Onze zoon krijgt al een aantal weken hapjes. We zijn begonnen met wortel en broccoli. Inmiddels heeft hij ook bloemkool en zoete aardappel gehad. Sinds 2 weken krijgt hij er ook fruit bij. Ik heb al van alles voor hem gemaakt. Aardbei met nectarine, perzik met peer en mango met perzik. Vooral fruit smaakt hem goed. Ik heb de app happje op mijn telefoon, hier haal ik veel inspiratie vandaan.

3 jaar geleden

https://hapjesplan.nutriciavoorjou.nl/ Ik gebruik deze, helaas hebben ze alleen een Engelse app (zover ik weet) eerst begonnen met vier dagen broccoli, nu bezig met vier dagen wortel en dan (denk ik) vier dagen bloemkool. En ook stomen en in een ijsblokjes bakje.