17 Reacties

4 jaar geleden

Jeukt het ook ?

4 jaar geleden

Reactie op Geanne94

Jeukt het ook ?
Nee geen jeuk, ik voel er niks aan. Ziet er alleen maf uit.

4 jaar geleden

Warmte bultjes lijkt het wel! Benen, borst en bovenarmen zijn daarvoor de bekende plekken! Je lichaam schijnt ook wat warmer te zijn ivm zwangerschap en misschien dat je nu ook wat meer binnen bent / de verwarming aan hebt?

4 jaar geleden

Misschien smeer je wat in wat je huid niet tegen kan. Ik gebruikte vitamine E. Omdat iedereen mij dat aanrader maar eindstand mij huid vind dat niet fijn en nu gebruik ik gewoon nivea want daarvoor gebruikte ik dat al me hele leven lang.

4 jaar geleden

Ik heb ze ook op mijn bovenarmen en het begint ook op me benen. Geen idee wat het zou kunnen zijn 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Ik heb deze lang op mijn benen en buik, maar jeukt wel. Geen idee wat het is.. lijkt soort van galbulten ofzo..

4 jaar geleden

Reactie op BS91

Warmte bultjes lijkt het wel! Benen, borst en bovenarmen zijn daarvoor de b ...
Ooh dit zou goed kunnen. Ik heb het zo warm van het zwanger zijn, terwijl ik normaal het helemaal niet zo warm heb. Verder juist bijna geen verwarming aan 😂 raam snacht open, allemaal niet voldoende om het lekker fris te hebben.

4 jaar geleden

Reactie op Jazs

Misschien smeer je wat in wat je huid niet tegen kan. Ik gebruikte vitamine ...
Ik smeer niks 🙈 dus in mijn geval is dat niet de reden.

4 jaar geleden

Reactie op Zomer21

Ooh dit zou goed kunnen. Ik heb het zo warm van het zwanger zijn, terwijl i ...
Oh balen! Zou het goed kunnen zijn hoor! Zorg ook voor een niet te warme douche en t liefst koud afspoelen na het douchen!

4 jaar geleden

Reactie op BS91

Oh balen! Zou het goed kunnen zijn hoor! Zorg ook voor een niet te warme do ...
Waarom mag je niet lekker warm douchen? Dat vind ik wel fijn in onze wel frisse badkamer haha 🤭

4 jaar geleden

Reactie op Zomer21

Waarom mag je niet lekker warm douchen? Dat vind ik wel fijn in onze wel fr ...
Haha ja snap ik, maar daar komen de bultjes vaak van. De huid warmt op en kan de hitte niet kwijt…

4 jaar geleden

Reactie op BS91

Haha ja snap ik, maar daar komen de bultjes vaak van. De huid warmt op en k ...
Hmm denk dat het dan eerder komt door het nachtelijke zweten en het overdag warm hebben 🤭 Ben nog niet bereid mn lekkere douche op te geven haha, maar zal maandag even navragen bij mn verloskundige of zij kan bevestigen of het dit is 😬

4 jaar geleden

Mijn man (huisarts) zegt dat je even bloed moet laten prikken. Kan zijn dat je te weinig trombocyten (bloedplaatjes) hebt..

4 jaar geleden

Reactie op xmammie🌸

Mijn man (huisarts) zegt dat je even bloed moet laten prikken. Kan zijn dat ...
Oh dankje voor de tip!! Ik check het vandaag even met de verloskundige, denk die mij sowieso bloed wil laten prikken omdat ik lichte bloedarmoede had vorige maand, dus dan kunnen we dat hopelijk ook checken.

4 jaar geleden

Nou helemaal niks spannend (gelukkig haha) mijn verloskundige zegt dat het van het schuren met je kleding komt. Dat de huid droger is en dan de combinatie van koud weer buiten + warmte van wrijving die rode bultjes kan veroorzaken. ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Zomer21

Nou helemaal niks spannend (gelukkig haha) mijn verloskundige zegt dat het ...
Ok, ik vind het wel bijzonder dat het op 4 plekken is.. 😨🙉 zei ze dat het iets typisch is voor in de zwangerschap? Ik heb ook wel eens na het te warm douchen -> een jeukende huid waardoor ik dan ga krabben.. en dan ook van die onderhuidse bloeduitstortingen kreeg. Maar als je je verder goed voelt zal er wel niks zijn. En zou ik op je verloskundige vertrouwen.. Mijn man zei alleen dat een tekort van bloedplaatjes in samenhang met het Hellp Syndroom zou kunnen zijn. Dus mocht je toch ineens klachten/symptomen krijgen zou ik aan de bel trekken. 🤗 hoop niet dat ik je hierdoor onrust geef. Maar beter alert als onwetend. 🙈🙈

4 jaar geleden

Ja ze zei dat je huid gevoeliger en droger kan zijn door de zwangerschap. En ze gaf als tip me in te smeren met een hydraterende maar niet al te vette crème en katoene kleding te dragen. Ik heb even gegoogled op het helpp syndrome en ik heb gelukkig geen van die klachten verder. Mn bloeddruk was gister ook helemaal goed. Dus ik vertrouw mn verloskundige wel. Maar mocht ik andere klachten ontwikkelen die daarbij passen weet ik iig dat ik aan de bel moet trekken! Dankjewel ☺️