31 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou er graag 1 willen maar is niet aan te komen 😫 Ik had iemand die om de week 2 uur kwam voor €12,50 maar in 2 uur kan ze niet super veel doen.

3 jaar geleden

Wij hebben een schoonmaakster 1 keer in de 2 weken voor de grote schoonmaak zoals de badkamer, toilet, bovenverdieping, de trap, keuken en ramen. Wij doen 2 uurtjes en dan verdeel ik de schoonmaak klusjes. Wij zijn 26 euro kwijt. Mijn ervaringen zijn erg goed!

3 jaar geleden

Ik ben er heel blij mee. We hebben een hond, dus blijf bezig met schoonmaken. Maar ze komt 1x per 2 weken 2 uurtjes en dan spreek ik per keer af wat er moet gebeuren. In elk geval toiletten en boven+beneden stofzuigen. Verder varieert het. Ik wil het liefst iedere week, maar dat vind ik wat duur worden. Maar thuiskomen in een schoon huis is heerlijk en de volgende dag niet meteen het gevoel dat m'n vrije dag in het teken staat van poetsen. Betaal 15 euro per uur.

3 jaar geleden

Wij hadden een schoonmaakster voor 2 uurtjes in de week, we betaalden €12,50 per uur. Ze stofzuigde het hele huis, deed de badkamer en wc

3 jaar geleden

Wij zijn net verhuisd en hebben nog geen nieuwe schoonmaker, maar hadden wel in ons oude huis eentje. Super fijn. Je moet iemand nemen met wie je je op je gemak voelt, toch een beetje een klik hebt. We deden toen om de week 2 uur. Ik wil in dit huis naar elke week 2 uur. Het kostte €30 per keer via bureau Helpling. Dat vonden wij wel makkelijk met een app enzo voor planning en afzeggen. Maar nu we die ervaring al hebben denk ik dat ik liever buiten een bureau om ga. Houdt de schoonmaker er zelf ook meer aan over dan dat de helft van de prijs naar het bureau gaat.

3 jaar geleden

Wij hebben wekelijks 2 uur en dat bevalt super. Ik betaal iets meer dan ik hier lees, 35 euro cash per week maar ze blijft vaak wel langer en is heel flexibel. Verder doet ze llea behalve de keuken want die houd ik zelf goed bij. Ook ramen lappen en strijken. Beste keuze ooit.

3 jaar geleden

Reactie op Liz899

Wij hebben wekelijks 2 uur en dat bevalt super. Ik betaal iets meer dan ik ...
Alles bedoelde ik :)

3 jaar geleden

Wij hebben een schoonmaakster. Ze komt elke week 3 uurtjes voor €40 en doet dan het hele huis (excl de was). Het beste cadeau wat ik mezelf wekelijks geef

3 jaar geleden

Om de week 3 uur. Van boven naar beneden wc’s en badkamer en dan nog iets extra’s zoals koelkast of ramenlappen. €42. Aanrader hoor. Helemaal geen zin om in het weekend nog een badkamer te moeten schrobben. Gaat al super veel tijd naar de kinderen en je eigen sociaal leven

3 jaar geleden

In keer in de twee weken 3u voor €50,-. Beste beslissing ooit! Ze poetst de badkamer, toilet, keuken, stoft, zuigt en dweilt boven en beneden. Ik kan haar ook vragen voor iets extra’s, bv ramen lappen, tuin etc. Soms blijft ze dan wat langer (betaald) of doet ze een aantal andere take niet. Kan het 100% aanraden, merk dat ik sinds die tijd ook meer rust heb en minder last van schuldgevoel als ik mijn tijd aan mn zoontje besteed☺️

3 jaar geleden

Misschien een rare vraag maar hoe netjes maak je je huis dan vantevoren? Ik heb schroom een schoonmaker te nemen omdat er echt overal spullen rondslingeren. Zou niet weten hoe ze op die manier goed kan schoonmaken (precies daarom is het ook zo vies want zelf gaat het dus ook niet goed)... 🙈 Schaam me er ook wel voor..

3 jaar geleden

Reactie op jojo-chan

Misschien een rare vraag maar hoe netjes maak je je huis dan vantevoren? Ik ...
Het is voor jezelf ook een stok achter de deur om effe de vloer (enigszins) leeg op te ruimen. Wij doen uurtje a halfuurtje snel de troep opruimen. Maar daarom dus iemand kiezen met wie je een klik hebt 😁

3 jaar geleden

Reactie op Ellebel90

In keer in de twee weken 3u voor €50,-. Beste beslissing ooit! Ze poetst d ...
Hier hetzelfde. Maar dan 4uur per keer voor €60. Geeft zoveel rust en echt een cadeau aan onszelf.

3 jaar geleden

Staat hier ook op het wensenlijstje... Sinds kort wel een robot stofzuiger (met dweil) en dat is echt al zoooooo fijn! Goede stok achter de deur om de vloer s avonds even echt op te ruimen en de vloer is iedere ochtend fris ik ieder geval, wat ik met de kruipende baby wel echt prettig vindt. Vieze ramen etc is maar eenmaal zo, die schieten er vaak bij in.

3 jaar geleden

Wij hebben een schoonmaakster en kan het iedereen aanraden! Ze komt 2 uur in de week, soms 2,5. Zij doet ook echt alles hier in huis. T is echt heerlijk om dan wat extra tijd voor jezelf te hebben.

3 jaar geleden

Reactie op jojo-chan

Niet heel erg veel. Ik ruim de vloer op (speelgoed in de kast, kleding in de wasmand enz.), maar allerlei prullaria wat op de plank of tafel ligt, zet ze zelf aan de kant, maakt schoon en zet ze weer terug. Niet waar het stond, maar gewoon op dezelfde plank/tafel. Ons fornuis is bijvoorbeeld altijd heel vies, maar dat laat ik zo. In een paar minuten heeft zij het schoon, terwijl ik er lang over doe met een baby aan mijn been

3 jaar geleden

Reactie op jojo-chan

Wat je misschien kan helpen is een 'mandjes systeem'. Dat is hier dé truc om het enigzins opgeruimd te houden. Hier heeft elke ruimte dus een mandje waar dingen ingaan die niet 'in die ruimte' thuishoren. Bijvoorbeeld in de keuken gaan er oud papiertjes, plastic/glasflessen in, zodra ik naar de garage ga ruim ik hem daar leeg. Naast de bank komt er van alles in: haar speltjes, papiertjes, cosmetica, pennen, babysokjes. Van alles eigenlijk soms de gekste dingen... Als ik er zin in heb, of als hij bijna vol is dan ruim ik hem leeg en leg alles op zn plek. Onder bij de trap een met spulletjes voor boven. Boven een met dingetje voor beneden zoals vieze flesjes, koffiekopje, lege verpakkingen vd badkamer. Motto is niet met lege handen de trap op of af dus die maak ik altijd meteen leeg Nja zo kan ik wel ff doorgaan 😂, maar helpt hier wel. Is nu echt een routine. En er zijn tegenwoordig hele leuke mandjes te koop die er nog eens leuk uitzien😇

3 jaar geleden

Reactie op Mvcj

Wat je misschien kan helpen is een 'mandjes systeem'. Dat is hier dé truc o ...
Deze ga ik onthouden! Nu krijg je overal stapels/bergjes met spullen wat nog opgeruimd moet worden 😅🙈 Nou manlief nog zo ver krijgen dat hij van “ik weet niet waar het heen moet” gaat naar “ik ruim het op waar ik logisch vind, al is dat niet de goede plek” 😝

3 jaar geleden

Reactie op CynthiaR

Deze ga ik onthouden! Nu krijg je overal stapels/bergjes met spullen wat no ...
Omg dit! Toen ik alleen woonde was ik heel netjes. Maar mijn vriend ruimt nauwelijks op en als hij opruimt stelt hij zoveel vragen dat het echt niet leuk meer is. Voelt dan echt alsof ik dubbel werk moet doen 🤣 Daardoor ben ik er zelf ook mee opgehouden...

3 jaar geleden

Reactie op CynthiaR

Deze ga ik onthouden! Nu krijg je overal stapels/bergjes met spullen wat no ...
Oja mn man heeft een eigen 'bak'. Daar flikker ik alles in wat geen plek heeft en van hem is. Als hij dus iets zoekt loopt hij naar zn bak 😂😂