19 Reacties

één maand geleden

Ik bied het elke dag aan maar hij slaapt helaas niet altijd (soms 2 u in zn bed aan het kletsen en zingen). Als hij niet slaapt dan hebben we gelijk s nachts ellende. Wordt hij meerdere keren s nachts wakker met nachtangsten (huilen schreeuwen met open ogen maar geen contact mee te krijgen). Hij kan dus niet zonder, want als hij wel een middagdutje doet dan slaapt ie de nacht gewoon door

één maand geleden

We laten ons zoontje elke dag nog 1 uur slapen. Minder dan is hij savonds helemaal gesloopt en meer dan slaapt hij savonds niet😅

één maand geleden

Hier vandaag niet geslapen en wel lekker dan om 19u slapen. Dan is hij morgen wel weer wat vroeger wakker en slaapt hij overdag dan wel 1.5 uur. Dus meestal om en om. Werkt prima

één maand geleden

We hebben sinds ca twee weken besloten onze zoon overdag niet meer te laten slapen. Dit gaat over het algemeen prima. Hij slaapt nu ongeveer van 19.30u tot 7u (wordt wel nog 1-2x wakker en heeft dan wat geruststelling nodig). Echt he-mels om weer wat van de avond te hebben 😅 Voorheen sliep hij overdag 1u en dan kregen we hem voor 21.30u niet in bed, en hij was de dag erna rond 6.30u weer van de partij 😅. Soms slaapt hij wat slechter en vraagt dan zelf om te slapen, dat mag hij dan ook. Maar eigenlijk is dat afgelopen week niet meer voorgekomen.

één maand geleden

Hier voor de tweede verjaardag gestopt. Ik heb altijd gekeken wat ze nodig hebben en nooit een vast ritme gehad. Nu we in een vast ritme zitten qua schooltijden moet ze wel eens verplicht slapen als ze echt moe is.

één maand geleden

Mijn zoontje (april ‘22) slaapt elke dag nog zeker 2,5 uur. Eigenlijk langer maar we maken hem dan wakker omdat hij nu al in de avond pas tegen 10 uur slaapt (ligt rond 9 in bed) en wordt dan in de ochtend 8 uur wakker ongeveer. Het kan nu allemaal omdat ik momenteel niet werk. Hij heeft in de middag z’n slaap echt nog nodig! Hij is ook super actief dus misschien vandaar😆.

één maand geleden

Reactie op EK123

Mijn zoontje (april ‘22) slaapt elke dag nog zeker 2,5 uur. Eigenlijk lange ...
Als we een dagje weg zijn dan valt hij standaard in de auto op de terugweg in slaap en is hij niet wakker te houden😂

één maand geleden

Vandaag lukte het dutje niet, hebben uiteindelijk samen op de bank een luisterboek liggen luisteren. Is al de 4e keer in ongeveer 10ndagen tijd dat het niet lukt (opvangdagen niet meegerekend, want daar slaapt ze sowieso nooit) 😐 zou dit het begin van het einde zijn?

één maand geleden

Hier slaapt ie over het algemeen niet meer. We vragen wel altijd of hij even op bed wilt rusten, maar dan zegt ie eigenlijk altijd nee. Op de bank gaat ie vaak nog wel even rond een uurtje of 2 even rusten, maar dan valt ie niet in slaap. Op de opvang heeft ie wel nog iets langer doorgeslapen, maar nu sinds een maandje of 2 ook niet meer. Alleen als we hem ophalen van de opvang valt ie nog weleens in de auto in slaap want dat is zo'n 20 minuten rijden. Soms kunnen we hem dan direct overleggen in bed maar meestal gaat ie een uurtje later slapen dan op de dagen dat ie niet in slaap valt. Moet wel zeggen dat ie veel gezelliger is nu ie dut af is haha! Alleen had ik zelf wel gewild dat ie nog een halfjaartje langer zou dutten😂

één maand geleden

Mijn dochter blijft overdag wakker tenzij het een opvangdag is (3 dagen in de week), want dan moeten we vroeg op en heeft ze dus een kortere nacht. Maar op andere dagen slaapt ze tussen 19.00/20.00 en wordt ze tussen 7.00/8.30 wakker. Soms heeft ze nog een inkakker in de namiddag maar echt slapen wil ze dan niet. Dus dan doen we gewoon wat rustiger aan

één maand geleden

Hier heel afwisselend! Ene dag geeft ie aan naar bed te willen, de andere dag niet. Op de dagen dat ie slaapt maak ik hem wel wekker na max. 1,5 uur anders slaapt ie savonds pas laat. Hij is overmorgen precies 2,5 jaar en zolang dit goed gaat blijf ik dit zo doen :-)

één maand geleden

Zoontje wordt volgende week 2,5 en slaapt nog steeds overdag. Meestal 2 tot 3 uren. Ik roep altijd maar dat hij nog slaap heeft in te halen van toen hij kleiner was en een slechte slaper was 😅

één maand geleden

M'n dochter slaapt nog overdag 1,5u tot 2u. Vind het zelf prettig dat ze voor de rest een ritme heeft van 8u tot 20u. Nu op vakantie iets later ritme, 9u ongeveer wakker, dutje van 15u-17u en dan tot 21.30u wakker ivm Spaanse eet-tijden.

één maand geleden

Reactie op Leenke

M'n dochter slaapt nog overdag 1,5u tot 2u. Vind het zelf prettig dat ze vo ...
Ze is nu 2,5jaar.

één maand geleden

Reactie op Leenke

M'n dochter slaapt nog overdag 1,5u tot 2u. Vind het zelf prettig dat ze vo ...
Hier inderdaad hetzelfde😊

één maand geleden

Hier overdag nog 2 a 3 uur... altijd al veel en goed geslapen.

één maand geleden

Ze slaapt nog wel 1,5-2 uur. Vind ik zelf vooral heel lekker 🤣 ‘s avond is ze echt niet moe en gaat ze vaak pas tegen 21:00 naar bed. Eerder slaapt ze toch niet.

22 dagen geleden

Mijn dochter slaapt nog af en toe een uurtje. 's Nachts slaapt ze van 19:00 tot 07:00. Ik vind vooral heerlijk dat ik weer wat aan mijn avond heb.

21 dagen geleden

Reactie op maria94

Ze slaapt nog wel 1,5-2 uur. Vind ik zelf vooral heel lekker 🤣 ‘s avond is ...
Precies dit