13 Reacties

10 maanden geleden

Slaap je samen? Misschien helpt dat? Of er is een onderliggende onderzaak zoals buikpijn door een intolerantie bijv? Lijkt hij pijn te hebben?

10 maanden geleden

Wat is jullie dagschema (dutjes/voeding)? Het kan misschien wat meer duidelijkheid kunnen geven

10 maanden geleden

Reactie op KDiana92

Wat is jullie dagschema (dutjes/voeding)? Het kan misschien wat meer duide ...
Wil er ook graag bij zeggen , rond deze leeftijd hebben kindjes nog vaak gem. 2,5u slaap overdag nodig , tot 3u max. (Verdeeld over 2 dutjes) Te weinig slaap, is soms het probleem dat ze zo vaak wakker worden in de nacht. Ook al lijkt hij niet oververmoeid en is hij lekker vrolijk. Kan hij slaap nodig hebben en cortisol opbouwen in zijn lichaam waardoor minder slaapdruk tijdens de nacht. Mijn dochter is altijd super vrolijk en toont absoluut geen signalen van vermoeidheid, dus moet ik ze echt op de klok in bed steken overdag. 2-3weken heb ik zelf een fout begaan 😅 ik dacht toen dat ze klaar was voor 1 dutje en liet haar gewoon vrolijk doen. Resultaat: elke 2u wakker in de nacht , niet willen slapen van 1u-4u, om 5u wakker worden.. vreselijk gevoel. Dus terug overgeschakeld op 2 dutjes. In het begin contactdutjes met haar gehouden zodat ze terug gewoon werd om te slapen en cortisol in haar lichaam naar beneden te doen. Nu hebben we terug mooie nachten van 11u-12u. Hopelijk geraken jullie er snel uit want weet dat dit zeer lastig en vermoeiend is 😮‍💨🤞🏼

10 maanden geleden

Reactie op Sarah_1

Slaap je samen? Misschien helpt dat? Of er is een onderliggende onderzaak z ...
Nee, dit heb ik geprobeerd. Want mijn oudste slaapt ook bij mij nog, haha. Ik houd ervan. Maar helaas word hij hier alleen maar onrustig van. Pijn lijkt het niet te zijn. Dat herken ik aan zijn huil.

10 maanden geleden

Reactie op KDiana92

Wil er ook graag bij zeggen , rond deze leeftijd hebben kindjes nog vaak ge ...
Nouja, echt "normale" dagen hebben we dan nu niet. :'l maar dit is een beetje waar ik aan vasthoud. Dus het is een ongeveer verhaal. 7 uur wakker 7.30 brood + klein flesje. 9.00 fruit 9.30 slapen 10.30 wakker 1200 brood 1315 flesje 1330 slapen 1500 wakker 1700 avondeten 1830/1900 fles+ slapen. Afbouwen van de flessen ben ik mee bezig. Hij vind de nog zo lekker :] Niet meer slapen na 1500 en eerste dutje na 9 uur.

10 maanden geleden

Reactie op Roos1031

Nouja, echt "normale" dagen hebben we dan nu niet. :'l maar dit is een beet ...
Mooie schema, qua dutjes zitten we zelfde. Misschien kan het dan omgekeerde zijn, er zijn wel al kindjes die dan klaar zijn om al over te schakelen naar 1 dutje. Dit al eens geprobeerd? Elke dag dutje starten om 11u30 en elke 3-4 dagen verlaten met 15min tot men aan 12u30. Nu ja het gaat niet van 1 dag op ander plots goed gaan. Soms moet je toch min 1 week proberen voor men resultaat merkt. Is beetje zoeken natuurlijk 🫣 Anders geen idee aan wat het zou kunnen liggen 🤷🏼‍♀️

10 maanden geleden

Reactie op KDiana92

Mooie schema, qua dutjes zitten we zelfde. Misschien kan het dan omgekeerde ...
Ja dat wilde ik ook proberen inderdaad. Een dutje. Maar hij is zo snel weer moe sochtends. zeker als hij eerder dsm 7 uur wakker is. Maar goed. Ik hoop nog steeds dat het een fase is. Bedankt voor het meedenken in iedergeval :)

10 maanden geleden

Reactie op Roos1031

Ja dat wilde ik ook proberen inderdaad. Een dutje. Maar hij is zo snel weer ...
Ja overgang van 2 naar 1 is soms het zwaarste. Even wandeling gaan maken of badje om de vermoeidheid wat te overbruggen tot 11u30. Ik verlang eerlijk gezegd al naar 1 dutje , wat meer vrijheid overdag. Succes alvast en hopelijk geraak je eraan uit 🙏🏼

10 maanden geleden

Bij ons was onze kleine meid zonder dst we het door hadden klaar voor 1 dutje en nu slaap ze aan 1 stuk door

10 maanden geleden

Maak je hem ook wakker uit de dutjes? Of wordt hij zelf wakker?

10 maanden geleden

Reactie op RenaZ

Maak je hem ook wakker uit de dutjes? Of wordt hij zelf wakker?
Ligt er een beetje aan hoe de nacht is gegaan. Als de nacht heel slecht is gegaan dan maak ik hem wakker, als de nacht minder slecht is gegaan dan normaal dan doet hij zelf 2 keer 1,5 uur. Als ik hem niet wakker maak. Sochtends doe ik dit dan wel omdat ik dacht dat dit zou helpen... :')

10 maanden geleden

Je bent niet de enige 😅 onze zoon slaapt ook nog zo vaak onrustig. Ik ben ook regelmatig er zelf helemaal op van. Echt 1x in de 1 a 2 weken een goede nacht waarbij hij maar 1x wakkwr word. De rest is vanaf ca. 4 uur liggen draaien en vaak wakker worden. Het zal toch een keer beter moeten worden? 😅🙈

10 maanden geleden

Ik zou om te beginnen je ochtenddutje in korten tot max 30 min (dus na 30 min wakker maken) ‘S middags mag hij dan wel 2 uurtjes slapen en als dat iets korter is omdat hij eerder wakker is, is dat ook geen probleem! Overgang van 1 naar 2 dutjes is pas als je ochtenddutje kort is (max 20 min) en je merkt dat hij dan niet in slaap komt. Dan kun je rustig aan afbouwen naar 1 dutje.