11 Reacties
3 jaar geleden
Ik ben zelf fan van sudocrem voor dat soort plekjes. Maar in naif diaper crème zit ook zinkoxide dus dat werkt net zo goed vermoed ik.
Ik ben wijkverpleegkundige en we hebben best wat cliënten die last hebben van smetplekken. Wij behandelen het dus met sudocrem en inderdaad de plekken droog deppen. Zo zou ik het ook bij mijn baby doen! Vaak heb je de volgende dag al resultaat. Als het echt heel rood is en het gaat niet weg dan zou ik het aan de huisarts laten zien. Misschien dat er dan een schimmelinfectie bij is gekomen, dan heb je een hormoon zalf nodig.
3 jaar geleden
Bij mijn zoon begon het met een smetplek en binnen een paar dagen was zijn hele billen open. Het was een drama! Alle zalfjes gesmeerd maar door mijn onwetendheid had ik niet door dat het geen gewone open billen waren. Het was dus idd een schimmelinfectie. Echt vreselijk. Dus als de plek niet minder maar alleen maar meer wordt dan even naar de huisarts of gewoon een schimmelzalf halen bij de drogist. Hormoonzalf krijg je echt Niet zomaar. Ik heb huisarts, daarna huisartsenpost weekend en daarna nog een x huisarts en het advies bleef; gewoon doorsmeren met de schimmelzalf, het heeft gewoon tijd nodig. En dat was ook zo.
En oja! Nog een toptip van internet gehaald, toen ik dat ging gebruiken was het drama zo een stuk minder; heilwolle. Dit kan je alleen online bestellen, klein plukje op de plek leggen.
3 jaar geleden
Het ontstaat door plas en poep op de huid die irriteert dus eerst goed schoon maken. Wij gebruiken doekjes met veel water. Dan droog deppen bijv met hydrofiele doek. Nog wat extra drogen aan de lucht zodat het echt droog is. Daarna zinkzalf of sudocrem. Eventueel kun je nog een dot heilwol ertussen doen zodat het luchtig blijft. Als je dit een hele dag doet zie je effect. Zo niet check voor een schimmel bij de huisarts
3 jaar geleden
Wij zweren bij de billenbalsem van Weleda! Wij gebruiken de waterdoekjes van Pampers, drogen haar goed na met een hydrofiele doek, smeren de plekjes dun in met de billenbalsem en wanneer het echt heftig is gebruiken we uit dezelfde lijn de babypoeder. Na twee/drie dagen was alles bij ons weggetrokken.