18 Reacties
2 jaar geleden
Onze zoon speelt graag met megabloks.
Net wat makkelijker stapelen dan duplo.
Verder van die stapelringen, bakjes, bestek, karton, balletjes, spinners
2 jaar geleden
Ons zoontje heeft een kar met trekhengsel waar hij graag mee rondsjouwt, een bureautje met stoel, heel veel leuke boekjes (met flapjes, geluidjes en muziek), veel blokken, autotjes (gewone en die geluid maken) en een klimrek. Hij vind het allemaal leuk en wisselt veel af. Maar: hoj speelt ook graag met spullen van ons enbhet liefst zou hij de hele dag buiten zijn 🤭
2 jaar geleden
Hier speelt zoonlief de hele dag met de ballen van zijn grote broer. Binnen en buiten. Ik vierde vorige week een verjaardag en had even al zijn speelgoed boven neer gezet. Een week later nog niet teruggezet. Hij gooit het toch alleen maar door de kamer en nu heb ik hem nog geen moment zien vervelen zonder dat speelgoed. Ik heb ook een plastic bak in de keuken neergezet met lege pakjes saus enzo en wat kinderseries, hij zat telkens mijn voorraad la leeg te trekken, nu heeft hij zijn eigen ‘voorraadla’😀
2 jaar geleden
Wij hebben een speelkeukentje en daar staat de rest van z’n speelgoed in. Hij vindt het heel leuk om alles uit de kast te halen en dan weer op te ruimen. Z’n loopauto is ook favoriet, maar wel vaak kleine stukjes en dan zit hij weer vast ergens in een hoek.
Buitenspelen is hier ook veruit favoriet! We hebben een glijbaantje en verder zit hij vooral grassprietjes te plukken, blaadjes uit elkaar te trekken, dat soort dingen.
2 jaar geleden
Reactie op Eevee_
Wij hebben een speelkeukentje en daar staat de rest van z’n speelgoed in. H ...
Loopauto tip: deze 'autootjes' hebben supersoepele zwenkwieltjes, beetje als van een bureaustoel. Hiermee kunnen ze supermakkelijk bochten maken of achteruit om uit alle hoeken te raken. Niet het goedkoopste autootje maar wij vinden hem in een kleine woning echt de moeite waard!

2 jaar geleden
De regenboogvriendjes, grote blokkenpiramide en de sorteerboom met ringen van grimms. Basic duo puzzel van djeco, van haba ordeningsspel, little people en dingen als koekjes bakken en tekenen begint hij steeds leuker te vinden! Oh en altijd een bal en boekjes natuurlijk..
2 jaar geleden
Het kan ook zijn dat de interesse in het speelgoed dat jullie thuis hebben nog wel komt. Ik merk hier dat ze boekjes nu helemaal geweldig vind terwijl ze er tot voor kort niks van moest hebben, ook autootjes en puzzels vind ze sinds kort leuk.
Een keukentje krijgt ze waarschijnlijk op haar verjaardag, word er soms moe van als ze onze keuken weer overhoop haalt
2 jaar geleden
Hier ook fan van de Grimms sorteerboom.
Kijk eens bij de instagram account van spelenbijditte, mijnseizoen, reigerenderaaf, duurzaam-spelen.
Ik denk dat van Grapat de seizoensset met ringetjes, muntjes en poppetjes in bakjes heel leuk zijn om mee te beginnen. Zie foto. En ook voor eerst het goedkoopst. Ik zou daarbij de passende houder van reiger en de raaf kopen en de permanence box van grapat. Mandjes zijn ook een hit hier.
Ik ben enorm fan van Grimm’s en Grapat. Het kost wat, maar ze kunnen er ook uit eindelijk als ze ouder zijn nog leuk mee spelen. Verder vindt onze dochter een sensory speelbak helemaal geweldig. Daar doe ik rijst, pasta of haver in. Ze krijgt dan een melkkannetje, schepje, zeefje of bakjes er bij aangeboden en is dan heerlijk bezig. (Wel een geklieder om er na alles op te ruimen.) leuk om bij Grennns voor inspiratie te kijken.
De Grapat Lo of La set doet het hier ook heel goed.

2 jaar geleden
Reactie op Sarah_1
Op welke manier speelt jouw dochter met het open ended speelgoed zoals de s ...
Ik heb de Grapat Lo set, de munten van Grapat, ringen met sorteerboom van Grimms en al de poppetjes in bakjes van Grimms. Daardoor vond ik de seizoensset van Grapat kopen overbodig. Maar het is zeker leuk om mee te beginnen en te kijken of je het wat vindt omdat hij geloof ik rond de €30 kost?
De muntjes en ringetjes worden in de Grapat permanence box (€25) gestopt, de poppetjes passen in de ronde opening van de box.. je zou ook zelf een gleuf in bijvoorbeeld een schoenendoos kunnen knippen waar ze de muntjes en ringen in kan stoppen. En waar ze dan de deksel op en af kan doen.
Ze vindt het ook leuk om de poppetjes in de bakjes te stoppen en er weer uit te halen. Bij de Grapat Lo set stopt ze ook de figuurtjes in de buisjes. En de buisjes stapelt ze op elkaar. Ik denk dat de bakjes van de seizoensset ook op elkaar gestapeld kunnen worden. De bakjes van de vriendjes van Grimms stapelt ze ook.
De ringetjes kan ze bijvoorbeeld ook ergens door rijgen, bijv. een doek of koord/touw. Een takje. Of een takje in een bakje en dan haar uitnodigen de ringetjes om het takje te leggen. Ook kan ze het ringetje om het poppetje heen doen, zodat hij een soort ‘zwembandje’ aan heeft. Ook leuk om eerst te laten zien en dan laten nadoen.