17 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op mc.k
Weet je heel toevallig wat het urencriterium is?
4 jaar geleden
Reactie op Anouuka
Oh correctie! Je kan het anders wel aanvragen maar dan krijg je niet het ma ...
Bedankt voor je reactie! Het maximale zal ik sowieso nooit redden, ik begin pas eind september en kan max doorwerken tot maart als ik mij goed voel. Dat wordt dus een heel sneu bedrag馃槄
4 jaar geleden
Reactie op Maymommy22
Bedankt voor je reactie! Het maximale zal ik sowieso nooit redden, ik begin ...
Het kan zijn dat het uwv daar anders naar kijkt, omdat je net begonnen bent.
Ik ben zelf boekhouder en ik ga straks ook de zez aanvragen. Gelukkig kom ik wel aan de uren.
Mocht je nog geen boekhouder hebben en hulp nodig hebben, help ik je graag. Kijk eens op Facebook bij de IJsselstreek groep
4 jaar geleden
Wat voor werk doe je? Opstarten is spannend, en zwanger zijn ook! :) Hopelijk heb je financieel een vangnet (partner?) en kan je zo juist profiteren van de flexibiliteit als zzp'er.
Verder heb ik helaas geen tips aangezien ik in Duitsland woon en hier al zo'n 7 jaar geleden gestart ben. Wel ben ik in maart begonnen met een 2e zelfstandige activiteit. Daarmee wilde ik juist vanaf het najaar echt aan de weg gaan timmeren maar nu lijkt dat verspilde moeite (en ook geen energie voor)...
4 jaar geleden
Reactie op kelly93
Het kan zijn dat het uwv daar anders naar kijkt, omdat je net begonnen bent ...
Aah wat superlief dankjewel!
4 jaar geleden
Reactie op jojo-chan
Wat voor werk doe je? Opstarten is spannend, en zwanger zijn ook! :) Hopeli ...
Ik ben 2 maanden afgestudeerd als Tandarts en zou eind september aan de slag gaan. Nou hoop ik dat ik dat ga trekken, heb voorlopig maar 3 dagen ingepland. Ik heb gelukkig wel mijn partner al jaren als financiele steun, maar heb altijd kunnen bijverdienen met een bijbaantje. Nu valt dat natuurlijk ook weg en wordt het wat lastiger als ik helemaal niet kan werken :(
4 jaar geleden
Reactie op Maymommy22
Ik ben 2 maanden afgestudeerd als Tandarts en zou eind september aan de sla ...
Oei ja dat klinkt ook wel als uitdagend werk en een stuk minder flexibel dan in mijn branche (taaldiensten). Probeer toch maar je eigen grenzen te luisteren, je gezondheid en dat van je kind is wel het belangrijkst nu. Ik wens je iig veel succes!
4 jaar geleden
Ik lees even mee. Ook net gestart als zzp-er, 10 weken zwanger, en had hier eerlijk gezegd nog niet zo heel erg over nagedacht... 馃檲
4 jaar geleden
Ik ben ook tandarts. Bij mijn aov was het wel nodig eerst een jaar verzekerd te zijn alvorens recht te hebben op uitkering bij zwangerschap. Volgensmij is het wel zo dat je sowieso recht hebt op uitkering van het uwv. En kan je hopelijk tot 4 weken voor het einde van de zwangerschap werken en dan heb je ook mooi wat uren gedraaid馃憣馃徏
4 jaar geleden
Reactie op IlsedjB
Ik ben ook tandarts. Bij mijn aov was het wel nodig eerst een jaar verzeker ...
Wat leeuk! Jaa ik hoop echt dat ik tot 4 weken voor mn uitrekendatum kan gaan werken, vind het superleuk en wil echt niet zo lang stilzitten (ben al sinds juli afgestudeerd) verder is het sowieso heel onhandig om in je eerste jaar zo weinig ervaring op te doen. Ik maak me wel zorgen omdat ik nu ga starten en tegelijkertijd ook zwanger ben. Hoelang werkte jij al als tandarts voordat je zwanger werd?