30 Reacties
4 jaar geleden
Hoi, nee het is niet verplicht. Ze verwijzen je idd door je etniciteit. Mij ook gezegd voor suikertest ook ivm etniciteit (Turks) en zelfs willen ze idd 2x groeiecho maken omdat ik zelf wat zwaarder ben. Heb de suikertest geweigerd tot dat ik zelf merk aan de groeiecho dat ik idd me kind groot of te klein is.
4 jaar geleden
Reactie op Fidan5890
Hoi, nee het is niet verplicht. Ze verwijzen je idd door je etniciteit. Mij ...
Fijn om dat te weten. Ik voelde mij namelijk een beetje verplicht gesteld van je moet hel wel doen met de 24 weken. Ik werd er namelijk erg onwel van en heel moe bij mijn vorige test. Dus ik had het toen al in mijn hoofd afgeschrapt dat ik die “advies” niet meer zou nadoen… alleen buikje van baby is iets groter dan gemiddelde maar dat was bij mijn eerste ook zo maar voor de redt van de groei gaat het gelukkig allemaal prima hier
4 jaar geleden
Reactie op anoo0031
Fijn om dat te weten. Ik voelde mij namelijk een beetje verplicht gesteld v ...
Ja snap je. Bij mij downg ze aan en ben zelf kramverzorgendr dus ik zei als het moet ivm met de baby doe ik een dagcurve dat ik steeds heen en weer ga. Indien je je er niet prettig bij voelt gewoon aangeven.
4 jaar geleden
Ik ga de glucosedrank niet nemen, omdat het rechtstreeks naar de baby gaat. Zal alleen bloed laten prikken..
4 jaar geleden
Reactie op mutlub
Ik twijfel hier ook aan. Weet iemand waar het staat dat het dus niet verpli ...
Volgens mij moet je sws een formulier ondertekenen. Dat betekend dat je er toestemming voor geeft. Dus is het niet verplicht..
ADMIN
4 jaar geleden
Hoi!
Ik heb een reactie met onjuiste medische beweringen verwijderd. Deze test is niet gevaarlijk voor je baby. Check voor medische dingen altijd betrouwbare bronnen en ga niet af op beweringen op een forum. (https://www.degynaecoloog.nl/onderwerpen/thuisarts-nl12331/)
Succes met de keuze! :)
4 jaar geleden
Reactie op Taraaaa
Ik vraag mij altijd af waarom zou je het niet doen? Straks heb je suiker, k ...
Ik heb ook dit gevoel. Ja het is een vreselijke test maar zwangerschapssuiker is ook zeker geen pretje 😅
4 jaar geleden
Mag on vragen wat er precies zo vervelend aan die test is? Ik moet hem ook doen.
4 jaar geleden
Reactie op Ikzoekeennaam654
Mag on vragen wat er precies zo vervelend aan die test is? Ik moet hem ook ...
Het is een hele zoete drank met een vieze smaak. En na die test ben je ook doodmoe omdat je lichaam die suiker moet afbreken. Maar onderzoeken tonen aan dat het niet schadelijk is voor je baby
4 jaar geleden
Reactie op anoo0031
Het is een hele zoete drank met een vieze smaak. En na die test ben je ook ...
Aaah oké. Ik was even bang dat het misschien heel veel drinken was ofzo. Maar dit klinkt niet echt heel vervelend. Ik vind het prikken vervelender denk ik. 😂