4 Reacties

22 dagen geleden

Eigenlijk altijd door laten slikken. Hele kleine beetjes tandpasta gebruiken. Onze oudste is 5 en gaat t nu pas uitspugen. Met dat we de nieuwe tandpasta geïntroduceerd hebben (voor het wisselgebit), gezegd dat het hoort bij deze tandpasta. Ze voelt zich heel groot nu, maar weet niet of dat iets is waar een kind van 2 intrapt... mijn jongste is overigens ook 2,5 en die vindt t nu fantastisch om z'n zus na te doen. Misschien helpt t als jullie t zelf voordoen, dat hij ziet hoe grote mensen dat doen? En anders zou ik me voorlopig niet te druk maken hoor, komt vanzelf!

22 dagen geleden

Onze dochter precies zo. "Mmmmh lekkah tandpasta". Heel soms wil ze wel haar mond spoelen, maar het meeste heeft ze dan al wel opgeslurpt. Het hielp even toen ze een nieuwe tandenpoetsbeker kreeg. En een paar keer wilde ze wel spoelen toen we een tandenpoetsliedje op YouTube keken (iets van Lanterfantje ofzo). Het olifantje maakte een grappig geluid bin het spugen dus dat wilde ze ook 😂 maar geen systematische oplossing..

13 dagen geleden

De kindertandpasta is niet schadelijk om te eten (is mij verteld). Onze dochter slikt het ook altijd nog door. Komt vanzelf wel denk ik dan.

13 dagen geleden

Die van ons slikt het ook door. We doen niet zoveel op zn tandenborstel, dus kan geen kwaad