67 Reacties

3 jaar geleden

Ik woog 73 voor mijn zwangerschap, 95 op het eind van de zwangerschap. Nu 86. Zou wel graag terug willen naar rond de 75. Maar ik vind het enorm moeilijk weer gezond te gaan eten en te bewegen. Maar ik denk dat het ook komt doordat ik nog bij huis ben. Ik snack dan zo veel meer. Hoop dat ik weer wat meer routine krijg als ik weer aan het werk ga

3 jaar geleden

Oeh ik doe mee! Niet per se willen afvallen maar wel fitter willen worden 😊 ik woog 65 kilo, einde zwangerschap 80 kilo en nu nog 69. Maar heb nog niks aan sport kunnen doen helaas door zware bevalling + uiteindelijk spoedkeizersnede. Kan nu na 4 maanden eindelijk weer een beetje normaal tempo lopen en zou super graag weer langzaam iets van sport willen proberen! Vond het altijd onwijs lekker om te sporten

3 jaar geleden

hier woog ik begin van zwangerschap 64 einde woog ik 85 als nu 3 maanden intensief sporten en op mijn voeding letten weeg ik 61

3 jaar geleden

Ik ben ook veel aan het snacken ik was voor de zwangetschap 62 nu 71

3 jaar geleden

Ik ben begonnen met project gezond. Super fijn! Al 5 KG kwijt in 4 weken.

3 jaar geleden

Ik woog 63 voor mijn zwangerschap en nu rond de 71. Wil graag wel weer terug naar 62 a 63 kilo. Ben sinds deze week weer begonnen met meer lopen/oefeningen doen en wat op het eten te letten. Week na de bevalling direct 71 kilo en daar ben ik eigenlijk al 3 maanden op blijven hangen

3 jaar geleden

Ik woog voor de zwangerschap ongeveer 78 (met 1.83m). Eind van de zwangerschap ongeveer 95 kilo. Nu nog 84. Wel weer terug naar de 78 en dan ga ik in gesprek voor een buikwand correctie. Voor de twee zwangerschappen 30 kilo afgevallen, dus die buik is flink toegetakeld... Let nu wel een beetje op wat ik eet en sport minimaal 3x per week en probeer elke dag zo'n 10.000stappen te zetten.

3 jaar geleden

Woog voor de zwangerschap 82 kilo met lengte van 1.84 eind zwangerschap 99+. Na bevalling 91 kilo en nu 94☹️ het lukt me niet, vermoeidheid alles bij elkaar. Was al wel weer lid van de ww maar hoop na de vakantie over 3 weken toch echt de draad weer op te pakken. Op naar 80 kilo. Succes allemaal

3 jaar geleden

Reactie op MR96

Ik woog 73 voor mijn zwangerschap, 95 op het eind van de zwangerschap. Nu 8 ...
Ja dat idee heb ik ook. Doordat ik thuis ben zijn de keukenkastjes vlakbij. Ik hoop ook dat werken iets meer eet routine zal geven.

3 jaar geleden

Ik sport bij powermama elke week en nog 2x crossfit (aanpast) kan ik toch mee doen en beweeg ik 3x per week. Heb ook een fysiek beroep waarbij ik minimaal 15000 stappen per dag haal. Einde zwan woog ik 96kg en begon bij 68 nu weeg ik 76. Laatste kgs moet ik echt eraf krijgen door gezond te eten zeer lastig in deze tijd van het jaar

3 jaar geleden

Reactie op MamaAng

Ik woog 63 voor mijn zwangerschap en nu rond de 71. Wil graag wel weer teru ...
Hier hetzelfde...ik blijf ook op de 71 hangen. Ik was 65 voor de zwangerschap, maar voor het mooie zou ik het liefst ook naar de 62 gaan. Helaas vond mijn dochter de kinderwagen niet leuk dus er is nog niet heel veel gewandeld. Begint nu ook pas wat te komen en meestal met de draagzak. Verder rijd ik nu 2 a 3 keer per week paard, maar soms ook maar 1 x omdat mijn bijrijder haar ook nog doet. En dat is alleen recreatief dus zet ook geen zoden aan de dijk🙈 Lijkt me leuk om elkaar te gaan motiveren! Wij gaan volgende week op vakantie veel wandelen!

3 jaar geleden

Ik was voor zwangerschap 60kg met 1.73.15kg aangekomen, na bevalling 69kg en dat al stabiel voor bijna maanden. Op mn werk is de verleiding er helaas net zoveel als thuis. Van de week alweer taart. Ben thuis al gestopt met frisdrank drinken

3 jaar geleden

Voordat ik voor t eerst zwanger werd woog ik 78kg, na die zwangerschap blijven steken op 91,5. Nu aangekomen tot 103kg en afgevallen naar 92. Ik wil dus écht weer naar die 78kg 😭 De laatste weken val ik gelukkig eindelijk af, komt grotendeels door de pijn die ik de hele dag door heb en weinig eetlust..

3 jaar geleden

Ik kwam van 58kg voor de zwangerschap, in het eerste trimester afgevallen tot 55kg door misselijkheid en uiteindelijk op 73kg geëindigd. Vrij snel na de bevalling zat ik al weer op 62kg en dan is er nog een maand over gegaan om aan 60kg te geraken, maar daar ben ik nu al weken op blijven plakken. Heb er op zich wel vrede mee dat ik nog 2 kg boven mijn startgewicht zit, maar zou willen dat mijn buik weer wat strakker wordt want die puilt toch nog wat uit over de rand van mijn broeken 🙈

3 jaar geleden

Hier ook 10 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap. Er gaat geen gram af, dacht dat borstvoeding wel zou helpen maar nee 🥲 Weeg nu 72 kilo, wil weer naar rond de 62 kilo

3 jaar geleden

Voor de zwangerschap woog ik 62, op het einde 85 😱 en na de bevalling 75. Sindsdien gezakt naar 72 maar daar blijft het nu bij. Ben sinds 2 weken weer begonnen om op de crosstrainer en enkele oefeninngetjes op de mat..maar dat duurdt uiteraard voor je resultaat ziet. Het snoepen moet ik nog stoppen 😬

3 jaar geleden

Reactie op Leenke

Ik was voor zwangerschap 60kg met 1.73.15kg aangekomen, na bevalling 69kg e ...
Voor bijna 4 maanden. Ik wil terug naar de 65kg.

3 jaar geleden

Reactie op 29032022

Hier ook 10 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap. Er gaat geen gram af, ...
Hier exact hetzelfde verhaal. Ook BV en ook 72. Alleen woog ik 67 voor de zwangerschap. Ik heb ook moeite te herkennen of ik echt honger heb door de BV of dat het een patroon is. En stiekem toch ook bang dat afvallen invloed gaat hebben op de voedingswaarde of productie van de melk…. Weet iemand of dit terecht is?

3 jaar geleden

Zo een leuke topic! Oef, ben niet alleen 😬 De eerste zwangerschap 4 jaar geleden woog ik 69kg voor de zwangerschap en op het einde 78kg, net na de bevalling was ik direct alles kwijt (mijn zoontje woog 4,1kg, extra bloed, placenta, en vruchtwater) dus ik woog terug 69kg. Bij de laatste zwangerschap gestart met 66kg, bijgekomen tot 84kg 😵‍💫 Ik hoopte zo hard dat ik terug alles direct ging kwijt zijn maar niets is minder waar. Ik weeg nog steeds 74kg. Ik eet gezond, drink veel water en ik probeer dagelijks te wandelen en ik geef borstvoeding en ik nuttig omwille van koemelkallergie bij mijn kindje echt bijna geen vetten, maar die kilootjes blijven echt hangen. Leuk om hier andere ervaringen mee te lezen! 😃

3 jaar geleden

Reactie op Cl@udi@

Hier exact hetzelfde verhaal. Ook BV en ook 72. Alleen woog ik 67 voor de z ...
Ik heb geen professionele achtergrond maar mij lijkt dat gezond afvallen niet je productie zal aantasten. Gezond afvallen betekend dus voldoende voedingsstoffen binnen krijgen en dat ligt voor een borstvoedende vrouw rond de 2500. Je moet dus niet in een week tijd 5 kilo kwijt willen zijn, maar op een gezonde en verantwoorde manier vermoed ik dat dit niet je productie zult aantasten. Wel gezegd, ik ben geen professional, dit is mijn boerenverstand maar 😉