11 Reacties

4 jaar geleden

Ik had het ook ben nu helaas gestopt met bv omdat het te veel pijn deed en iedere keer blauw toen fulltime kolven maar ook daar werden mijn tepels helemaal blauw en deed het onwijs zeer bij mij is het nog steeds onverklaarbaar hoe het komt helaas

4 jaar geleden

Kan ook een teken van spruw zijn. Goed om even te laten checken door een professional!

4 jaar geleden

Blauw-zwart heb ik zelf niet meegemaakt, maar pijnlijk witte tepels wel. De gynaecoloog heeft me toen gezegd dat het waarschijnlijk over het syndroom van Renaud gaat en dat ik ervoor moet zorgen dat mijn voeten steeds warm hebben. Dit was bij mijn vorig kindje waar een deel van de borstvoedingsperiode in de heeft/winter viel. Deze tip heeft toen enorm geholpen! Aangezien het weer beter is heb ik er nu veel minder last van. Als ik nu last krijg, verwarm ik mijn voeten en heb ik er tegen de volgende voeding al minder pijn.

4 jaar geleden

Reactie op Zoetje1

Blauw-zwart heb ik zelf niet meegemaakt, maar pijnlijk witte tepels wel. De ...
Oh misschien helpt dat! Wij hebben het huis goes geisolwerd en ik loop altijd op blote voeten. Ik ga het eens proberen. Bedankt!

4 jaar geleden

Ik herken dit wel, vasospasme gaf mijn Lactatiekundige aan. Mijn kleine klemde met haar kaken door spanning in de nek en daardoor klemde ze mijn bloedvaten dicht. Na een bezoek aan osteopaat klemde ze niet meer met haar kaken en in combinatie met goed aanleggen heb ik geen pijn meer gehad 😊

4 jaar geleden

Ik had dit ook! Het heet vaatkramp. De lactatie kundige heeft het advies gegeven om de borst te verwarmen voor de voeding, helaas werd het bij mij niet beter en is dit(samen met terugloop door ontstekingen) de reden dat ik zo goed als gestopt ben met borstvoeding☹️

4 jaar geleden

Heb ook hetzelfde en kreeg te horen dat het syndroom van Raynaud is. Advies hier was tepels warm houden met vb. kersenpitten kussen en supplement nemen van magnesium en vit B (complex met alle soorten). De pijn is niet volledig weg maar echt enorm veel beter waardoor ik gewoon borstvoeding kan blijven geven. Zeker het proberen waard!

4 jaar geleden

Heb ook hetzelfde. Na de voeding leg ik meteen zoogcompres en bh terug en leg ik m'n hand erop om het te verwarmen. Dan is de pijn meestal weer weg

4 jaar geleden

Reactie op MM2020

Ik herken dit wel, vasospasme gaf mijn Lactatiekundige aan. Mijn kleine kle ...
Heb je tips voor hoe het goed aanleggen?

4 jaar geleden

https://www.borstvoeding.com/problemen/aandoeningen/raynauds/ hier is trouwens wat meer informatie erover

4 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties. Magnesium en vit B complex neem ik al. Het warm maken en houden van mijn lichaam en tepels geeft een groot verschil. Wel gek om met de temperaturen van de afgelopen week toch nog mijzelf warmer maken, maar het werkte zeker wel.