14 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg even!

2 jaar geleden

Ik ben HR medewerker en werk op maandag een halve dag thuis en de rest van de week op kantoor. Maar ik vind die dag thuiswerken nog best pittig en ben ik blij dat mijn moeder of en toe nog kan oppassen. Ik probeer het meeste werk tijdens de slaapjes te doen. Maar ons zoontje wil altijd veel aandacht en dan ben je toch wel snel afgeleid. Ik ben blij dat ik het zo kan doen en dat ze het op het werk ook prima vinden, want niet iedere werkgever gaat hiermee akkoord dus dat is nog wel iets om over na te denken of te vragen bij sollicitatiegesprekken.

2 jaar geleden

Ik raad het niet aan om thuis te werken met een jong kindje. Ik heb een gedeeltelijke kantoorbaan. Het komt wel eens voor dat ik een dag thuiswerk en we geen opvang/oppas hebben waardoor mijn zoontje er ook is. Maar werk combineren met tegelijkertijd op je kindje letten vind ik ontzettend vermoeiend. Daarbij voel ik mij ook altijd schuldig dat ik maar halve aandacht aan mijn zoon kan geven, en halve aandacht aan mijn werk. En ookal kan je tijdens het slaapje werken... Dit is meestal niet langer dan 2 á 3 uur en daar krijg je geen volledige werkdag in gestopt. Mijn zoontje is ook makkelijk, maar ondertussen focussen op werk lukt mij niet. Misschien ligt dit ook een het soort werk. Ik werk in de farmaceutische industrie en heb voor sommige taken een grote verantwoordelijkheid waar ik dus echt op moet kunnen concentreren.

2 jaar geleden

Reactie op DJfeline

Ik raad het niet aan om thuis te werken met een jong kindje. Ik heb een ge ...
Ik sluit me hier bij aan, ik kan echt niet thuis werken als m'n dochter er is

2 jaar geleden

Reactie op Elisave

Ik sluit me hier bij aan, ik kan echt niet thuis werken als m'n dochter er ...
Hier hetzelfde!

2 jaar geleden

Reactie op Elisave

Ik sluit me hier bij aan, ik kan echt niet thuis werken als m'n dochter er ...
Als thuis werken momenteel de enige oplossing is omdat er geen opvang beschikbaar is en er toch geld op tafel moet komen heb ik het er wel voor over voor die ene dag in de week. Ook de kosten voor opvang is anders niet te doen

2 jaar geleden

Als thuis werken momenteel de enige oplossing is omdat er geen opvang besch ...
Ik denk niet dat er iets anders is dan bij een callcenter. Al helemaal als het gaat om maar 1 dag per week. Daarnaast zonder diploma’s… Ben bang dat een callcenter de enige optie is voor thuis.

2 jaar geleden

Als thuis werken momenteel de enige oplossing is omdat er geen opvang besch ...
Maar denk er dan wel over na hoe je dit verantwoord naar je werk toe. Als je leidinggevende of collegas verwachten dat je die dag de taken doet die je normaal ook in 8 uur doet, maar dat lukt niet omdat je je kindje bij je hebt, moet je dat wel kunnen verantwoorden. Als ik dit soort dagen met mijn zoontje heb door omstandigheden (opa/oma is ziek of op vakantie en kan daardoor niet oppassen) dan laat ik dit aan mijn manager en collegas weten. Ik begin dan eerder die dag met werken en ga 's avonds als mijn zoontje op bed ligt nog een paar uur door. Als zoiets ook kan voor het type werk dat jij wilt doen en je kan dit zo afspreken is het helemaal prima natuurlijk! Maar ik zou hier wel transparant over zijn wanneer je de baan aanneemt.

2 jaar geleden

Ik werk als zzp'er vanuit huis maar dat komt erop neer dat ik maar een paar uur per week kan werken. Het lukt eigenlijk alleen tijdens de slaapjes en zeker als er een belangrijke deadline is kan ik het niet riskeren dat dochterlief op die dag precies weigert te slapen. Dus tandjes/ziek/sprong, whatever, dan hang je gewoon 😅 Dus kan ik weinig klussen aannemen. Ik werk nu vooral in de avond en in het weekend maar dat is wel erg zwaar na een hele dag dochter bezighouden en lange inslaapbegeleiding in de avond. Zonder hulp van mijn partner (die regelmatig lange wandelingen met dochter maakt) zou ik dit werk wss helemaal niet kunnen doen.

2 jaar geleden

Moeilijke situatie! Ik werk zelf thuis (1dag pw, de rest kantoor) vanaf 3,5 maand. Toen mijn zoontje 6 maanden was, trok ik het langzamerhand niet meer. Hij werd actiever en drukker en het werd lastig om mijn concentratie bij mijn werk te houden. Werk als jurist en dan is het wel belangrijk om goed te concentreren. Momenteel is mijn zoontje 16 maanden bijna. Zo nu en dan heb ik wat werkzaamheden die ik moet afronden, wanneer hij thuis is. Enige moment is dan echt tijdens de middag dutje (2 tot 3 uur) of nadat hij in de avond slaapt (na 21:00). En eerlijk, dat is enorm zwaar na een dagje, van alles te doen thuis met een kind. Kijk even of het uwv iets weet of eventueel een studie volgen? Je zou ook het stapbudget van het uwv kunnen gebruiken voor een cursus oid. Succes!

2 jaar geleden

Heeft je vriend wel geld voor zichzelf/leuke dingen? Dan zou ik ook even kijken naar of alle kosten wel eerlijk zijn verdeeld naar ratio van inkomen. Jij werkt namelijk deze hele week om jullie kleintje te verzorgen etc. Wanneer hij op zn betaalde werk is. Dus wat mij betreft verdien jij netzoveel vrijheid als hem 😘 verder kun je zoeken naar ander werk voor die 2 of 3 dagen dat beter betaald dan schoonmaken, zo kan je wellicht ook wat meer verdienen zonder teveel de kosten te verhogen ☺️

2 jaar geleden

Werken met de kleine erbij is wat mij betreft onmogelijk. Verder zijn er best wat thuiswerkbanen, administratief bijv. Maar ik zou het niet combineren met een kleine erbij

2 jaar geleden

Ik werk twee dagen op kantoor en 1 dag vanuit huis. Maar die dag dat ik vanuit huis werk heb ik wel voor ong zes uur een oppas. Of ouders/schoonouders of een betaalde oppas. Werken en de hele dag ook voor een kleintje zorgen is echt niet te doen.

2 jaar geleden

Hoe minder aandacht je je kind geeft, hoe meer aandacht ze gaan vragen (is mijn ervaring). Dan is thuiswerken met de kleine erbij echt onmogelijk.