18 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb van mijn verloskundige te horen gekregen dat je inprincipe alles mag eten, ook filet american, biefstuk enz als het minstens 48 uur in de vriezer heeft gelegen en de dag van ontdooiing opeet ivm bacteriën. Dus denk ik dat als je de tonijnsalade 48 uur invriest je het ook mag eten!
4 jaar geleden
Alle tonijn wordt afgeraden vanwege de zware metalen concentraties en hoeveelheid dioxines in roofvis, dan maakt het niet uit waar het in zit en hoe het bereid is. Het is aan jezelf om de risico's af te wegen. Ik neem aan dat een keer een broodje tonijnsalade niet direct voor problemen gaat zorgen, maar ze raden het niet voor niks af.
4 jaar geleden
Reactie op V1991
Dat is dus niet zo. Tonijn mag je niet eten door giftige stoffen, niet door ...
Sorry wist ik niet( zei ook denk ik😉) maar goed dan is alsnog de tip voor de lief hebbers van bv: carpaccio, biefstuk, en filet american dat dat wel na invriezen gegeten mag worden😉
4 jaar geleden
Dit is zo een kwestie van 10 verschillende meningen. Doe wat voor jou goed voelt. Ik vind dat ook verloskundige hier verschillende meningen in hebben. Bij mij is het dan sowieso een nee als iets niet duidelijk is. Het is ooit onderzocht dat het niet goed is voor een zwangere en dan mag je zelf je keus maken of je dat risico neemt.
4 jaar geleden
Sorry wist ik niet( zei ook denk ik😉) maar goed dan is alsnog de tip voor ...
Ik zou dit sowieso niet aanraden. Invriezen doodt bacteriën niet, het zorgt er alleen voor dat ze niet verder groeien/vermenigvuldigen. Ik zou dit advies dan ook absoluut niet opvolgen en vindt het heel kwalijk dat jouw verloskundige dit wel aanraadt.
4 jaar geleden
Ik vind het maar overdreven.. Maar dat vind ik van meerdere dingen, sommige doen zó panisch als je 1 broodje tonijn eet of een stuk kroepoek.
zo lang je niet dagelijks een bakje tonijn leeg eet is er weinig aan de hand. Het gaat om grote hoeveelheden wat je dan binnenkrijgt.
Het is dat ik niet gek ben op tonijn anders zou ik dat ook gewoon eten.
4 jaar geleden
Sorry wist ik niet( zei ook denk ik😉) maar goed dan is alsnog de tip voor ...
Hoe kom je hierbij? Invriezen dood inderdaad toxoplasmose maar absoluut niet de listeria die erin kan zitten. En zoek maar eens op wat de schade kan zijn van een listeria bacterie in de zwangerschap. Dit is echt verkeerde info wat je nu geeft
4 jaar geleden
Tijdens mijn vorige zwangerschap was dit advies er nog niet. Ik vond vlees niet lekker dus leefde letterlijk van tonijn. Nu is het advies aangepast en moet ik eerlijk zeggen dat ik zeker 2x per week wel iets met tonijn eet.
Volg hierin je gevoel.