4 Reacties
3 maanden geleden
Hoi,
Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel vervelend voor je vindt.
Ik herken wel wat je zegt hoor. Ik heb zelf ook niet zon hele veilige jeugd gehad.
Maar maak het vooral bespreekbaar. Je zou het kunnen benoemen wat het met jou gevoel doet, maar dat je hem ook duidelijk maakt dat je hem niet verdenkt. Maar dat het echt te maken heeft met dat het iets bij jou triggert, waar jij last van hebt. Als hij jou situatie van vroeger kent, is het juist heel belangrijk om te delen. Hoe lastig dit ook is. Maar ook dat je dan samen naar oplossingen kijkt. maar ik denk dat je hier wel iets mee moet. Het zou vervelend zijn als dit de overhand gaat nemen. Je zou het ook met je huisarts kunnen bespreken, dat dit soort situaties je toch weer aanvliegt.
Ik heb het vroeger(mijn zoon is nu 16) wel met mijn man besproken. Hij begreep mijn situatie en was heel begripvol.
Liefs
3 maanden geleden
Lieverd! Dit gebeurt echt vaker bij vrouwen met een verleden van sexueel misbruik. Maak het bespreekbaar en zoek opnieuw iemand op om dit aan te pakken (psycholoog/praktijkondersteuner oid)
Weet jouw partner van je verleden? Hou het bij jezelf en plaats het probleem niet bij hem zeg maar
3 maanden geleden
Reactie op Doubletrouble
Hoi,
Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel vervelend voor je vindt.
Ik h ...
Dank je wel!
Gelukkig weet hij van mijn verleden en kan ik dingen goed met hem bespreken. Dit is zoals ik het lees van anderen echt iets van mij. Hij doet niks fout maar ik ben over bezorgd en super alert. Wat jij en anderen met jou zeggen, hier moet ik vooral weer hulp bij krijgen. Anders gaat het tussen ons staan en mijn dochter en zoon teveel beïnvloeden.
3 maanden geleden
Reactie op dinaloki
Lieverd! Dit gebeurt echt vaker bij vrouwen met een verleden van sexueel mi ...
Dank je wel
Ik denk dat ik nu vooral bij mijzelf moet zoeken waar de trigger zit en hoe ik dit zelf oplos. Hij doet niks fout maar mijn disfunctionele bezorgdheid staat nu x1000 aan.