33 Reacties

3 jaar geleden

Van de kinderarts koelzalf gekregen naast het gebruikt van de cortisone zalf.

3 jaar geleden

Ik volg mee

3 jaar geleden

Na ruim een jaar zoeken bij onze oudste, hielp uiteindelijk alleen een sterkere hormoonzalf en als verzorging de lijn van La Roche Posey. De bodylotion en douche/bad gel gebruikten wij. Je hebt er ook een zonnebrandcrème van. Je zou deze lijn ook kunnen proberen als je dat nog jiet gedaan hebt. Ik hoor ook goede verhalen over kokosolie.

3 jaar geleden

Hier hielp vaseline heel goed (had eczeem op zn wangetjes). Maar vaseline is troep 😓 dus gebruiken nu lanoline (tepelcreme) van medela en dit werkt net zo goed 🙏🏻

3 jaar geleden

Ik weet niet of je borstvoeding geeft? Maar dan kan je een paar keer kolven en dat invriezen in van die ijsblokzakjes en dan badje doen met zo'n ijsblokje werkt ook goed! Vaseline lanette creme en cetomacrogol creme. Zijn hele fijne cremes om je huid mee te onderhouden, ik gebruik ze zelf ook altijd en nu ook voor de kleine. Als je andere verzorgingsproducten wil gebruiken zou je ook kunnen kijken of je daar eerst van die proefverpakkingen van kunt krijgen. Scheelt weer in de aankoop van cremes die je misschien nooit gebruikt.

3 jaar geleden

Volg

3 jaar geleden

Ik heb als kind enorm eczeem gehad en toen ik zwanger was laaide het helemaal opnieuw op. Ik kon niks verdragen op mijn huid en zeker geen water. Ik had zulke heftige eczeemplekken op mijn armen dat het brandwonden leken Om het vuur te bestrijden moest ik hormoonzalf gebruiken, niks anders hielp (cortisonen) Om te onderhouden gebruikte ik vaseline cetomacrogol creme; dit is zooooo fijn: geen parfum of andere troep: heb het ook steeds voor mijn zoontje gebruikt na zijn geboorte. Mijn laatste tip is minstens zo belangrijk (maar misschien doe je dat al): stop (evt tijdelijk) met alles waar parfum in zit. Mijn huid reageert daar zo slecht op. Baby's maken in de eerste maanden van hun leven de meeste kans op het aanmaken van een huidallergie. Huidje is nog zo kwetsbaar. Met die wetenschap en het feit dat ik zelf al belast ben met eczeem ben ik zeer "streng" begonnen voor mijn zoontje: - Parfumvrije wasmiddel (0% lijn van AH, echt heel fijn en betaalbaarder dan neutral) - Geen zeep, shampoo of douchegel de eerste 3 maanden gedaan, alleen water (zou ik zoveel mogelijk beperken als hij / zij eczeem heeft) - Om de 4 a 5 dagen in bad en vaker een wasje met de washand (water droogt de huid uit) - Een haverbadje (pak een stuk oude panty, vul hem met havermout en stop dit in het badje van je kind, paar keer in knijpen. Hetgeen wat eruit komt verzacht de jeuk. Dit was het enige waardoor ik het tijdens de zwangerschap kon uithouden, anders sprong ik echt tegen t plafond van de jeuk). - Huidolie gebruiken na een badje waar niks in zit (neutraal) - Vaseline cetamacrogol creme gebruiken om hem in te smeren Jeuk is echt verschrikkelijk en ook zeker voor die kleintjes en zeker als je al belast bent dus beter even alle troep skippen. Sterkte!

3 jaar geleden

Reactie op Hello0987

Ik heb als kind enorm eczeem gehad en toen ik zwanger was laaide het helema ...
Dank voor de tip! Welke crème gebruik je? Ik zie verschillende percentages vaseline staan (10, 20, 50)

3 jaar geleden

Reactie op Ellis1ebaby

Dank voor de tip! Welke crème gebruik je? Ik zie verschillende percentages ...
Tip; vraag een receptje aan bij de huisarts dan krijg je de cetomacrogel gewoon bij de apotheek en hoef je het niet zelf te betalen!

3 jaar geleden

Reactie op Ellis1ebaby

Dank voor de tip! Welke crème gebruik je? Ik zie verschillende percentages ...
Ik weet eigenlijk niet welk percentage want ik krijg m van de huisarts. Je hebt zalf en creme. Creme trekt iets sneller in, zalf blijft langer vet. Ik vind de creme iets fijner.

3 jaar geleden

Waar zit de exceem? Zout zeewater een optie ?

3 jaar geleden

La roche posay cicaplast baume b5! Werkt super. 3x per dag de plekjes insmeren.

3 jaar geleden

Pff ik ga weer een afspraak maken met de pediater voor meer raad, durf niks meer zelf te smeren hij heeft momenteel weer een mega opstoot 😢 in zijn nek- en 2 armplooien ziet het vuurrood…ziet er echt niet uit arm ventje…

3 jaar geleden

Ik hoorde dat kokosolie ook heel goed schijnt te helpen!

3 jaar geleden

Cetomacrogol met 20% vaseline van het Merk Fagron werkt hier het beste!

3 jaar geleden

Deppen met Keltisch zeezout gemengd met water, niet als het open is uiteraard. Zou ook starten met probiotica en ik weet niet of je borstvoeding geeft maar anders zou je ook met moedermelk kunnen deppen.

3 jaar geleden

Reactie op 2Mamavan2

Deppen met Keltisch zeezout gemengd met water, niet als het open is uiteraa ...
Ooh en zo min mogelijk zeep en anders van een goed merk. Kort douchen of in bad en niet te warm. Weleda baby bijvoorbeeld.

3 jaar geleden

Reactie op 2Mamavan2

Ooh en zo min mogelijk zeep en anders van een goed merk. Kort douchen of in ...
Zout vind ik gek, droogt dat niet nog meer uit? 🥲 ik geef idd bv en af en toe smeer ik er wat op maar helpt ook niet voldoende…ik doe wel wat bv in het badje soms en dan voel ik wel dat z’n huidje zachter is!

3 jaar geleden

Reactie op LisaWee

Waar zit de exceem? Zout zeewater een optie ?
Droogt het zout niet nog meer uit? Het zit in z’n nekplooi onder de kin en in z’n 2 armplooitjes, en als het een opstoot is zoals vandaag ook op z’n romp allemaal plekjes…

3 jaar geleden

Reactie op Hello0987

Ik heb als kind enorm eczeem gehad en toen ik zwanger was laaide het helema ...
Ik zie deze vaseline vaker passeren, ga het zeker voorleggen aan de pediater we gaan volgende week terug! We gebruiken sowieso enkel creme die ongeparfumeerd is, maar vandaag is het weer zo erg…durf nu niks meer smeren enkel de cortisone zalf van de dokter. Parfumerie wasmiddel is een goede tip! Ga ik doen! Badje doen we al enkel een beetje olie van mustella en wat moedermelk…bedankt voor je tips!