12 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje is op 10 april 2022 geboren en inmiddels zijn we al 5x met het gezin weg geweest (het verste was Dubai).
Toen hij kleiner was, was reizen wel iets makkelijker dan nu (want hij was minder beweeglijker dan nu), maar we zijn in april/mei nog met hem naar omgeving Alanya geweest. Hij sliep op de heen- en terugreis (en sowieso heeft hij geen last van zijn oren in het vliegtuig wat helpt), dus dat scheelde een hoop.
Ik denk dat het dus prima kan, maar het is gewoon zelf die eerste stap durven zetten! :) Je moet je natuurlijk wel goed voorbereiden m.b.t. eten meenemen en andere noodzakelijke spullen, maar dat komr vast goed!
2 jaar geleden
Onze zoon is van 31 maart 2022 en we gaan over iets meer dan 3 weken voor het eerst een lange reis maken. 6 uur met de auto rijden naar een avondboot, om de 2 uur willen we pauzeren en even de benen strekken, dan zitten we 6 uur op de boot, hier kan hij ook zijn benen strekken tenzij hij slaapt, en als we aankomen moeten we nog 2,5 uur met de auto. Dat hebben we wel vaker al gereden in NL, dus we denken dat we dat in 1 keer gaan doen, mits het onderweg toch wat anders gaat en als het nodig is stoppen we nog een keer (of een aantal keer 🙈). Dat is net hoe hij het redt. Wij passen ons dus eigenlijk aan aan onze zoon. Maar in een vliegtuig is dat natuurlijk lang zitten. Misschien af en toe door het gangpad lopen? Misschien wel even navragen of dit mag. Kans is wel dat als hij of zij dan weer zitten moet dit voor frustratie kan zorgen en huilen omdat ze dan graag nog blijven lopen 🙈 die ervaring hebben wij in ieder geval dat we onze zoon uit de kinderwagen haalde voor een attractie of iets en daarna terug zetten was hij niet zo van gediend! 🙈🤣 succes en alvast een fijne vakantie!
2 jaar geleden
Wij zijn net terug van 3 weken Canada. 9 uur vliegen (plus naar Schiphol rijden en wachten ect). Het was uiteindelijk prima te doen. Zoontje heeft een aantal uur geslapen in het vliegtuig en we moesten hem vooral vermaken tussendoor, met eten en speelgoed. En drinken tijdens het opstijgen en landen. We hadden extra beenruimte geboekt (was goedkoper dan een stoel voor hem boeken) dus ons zoontje kon mooi op de grond zitten spelen. En wat mij vooral hielp was zelf relext blijven, dat merkt je kindje ook.
2 jaar geleden
Bedankt voor jullie verhalen. Geeft goeie moed 😊
Fijne tip van de extra beenruimte! 😁
2 jaar geleden
Misschien een ander Turks gebied dat je niet zo lang in de auto moet.. of taxi ipv bus?
Zowizo ben ik 'bang' van Turkije qua eten dus vraag me wat af wat jullie aan jullie kindjes geven...
Wij zijn er een week ziek geweest na 1 avond restaurant ( op aanraden van mensen die daar al jaren gaan en toen ook 💩💩) dus wij zeggen noooooooit meer Turkije
2 jaar geleden
Reactie op Charlotte93
Misschien een ander Turks gebied dat je niet zo lang in de auto moet.. of t ...
Dat snap ik wel qua het eten. Normaal boek ik nooit een all inclusive hotel. Dit jaar gaan we dit bewust wel doen (of half pension). Ook zodat onze kleine altijd wat in het hotel kan eten. Dit vertrouw ik voor zo'n kleintje dan toch meer dan restaurantjes langs de weg.
2 jaar geleden
Wellicht een plek kiezen met minder langere transfer? Zijn ook plekken die binnen uur van luchthaven liggen. Maar voldoende hapjes, dutjes en afleiding gaat het vast prima! 😎👍
2 jaar geleden
Wij zijn net aangekomen in turkije. Ik heb ervoor gezorgd dat ik eten meehad waarvan ik wist dat hij het eet, zoals een fruithapje en krentenbol. Wij zijn om 7u30 vertrokken. Het was een uur rijden naar het vliegveld. Na alle controles konden we direct het vliegtuig in. Nog voor het opstijgen is hij in slaap gevallen. Hij heeft anderhalf uur geslapen. Hij was een beetje chagrijnig omdat hij nog moe was maar het lukte niet om verder te slapen. Daarna eigenlijk voornamelijk rondgelopen in het vliegtuig. Eenmaal geland was het nog 3u rijden. Nog geprobeerd om hem te laten slapen maar dat lukte niet. Alles is verder goed gegaan. Dus mijn tips:
- stress niet, komt goed. Van 1 dag wat minder/ slechter eten en slapen is hun ritme nog steeds hetzelfde de volgende dag
- lopen in het vliegtuig
- iets van nieuw speelgoed kopen zodat ze dat ontdekken
- crayola color wonder. De inkt is enkel zichtbaar op het bijhorende papier
- eten meenemen waarvan je weet dat je kindje er gek op is
- veel laten drinken
2 jaar geleden
Reactie op Bazzy
Wij zijn net aangekomen in turkije. Ik heb ervoor gezorgd dat ik eten meeha ...
Bedankt voor de fijne tips! Geniet van jullie vakantie ☀️
2 jaar geleden
Wij zijn net terug uit Suriname, dit was een vlucht van 9 uur. Van het moment van wakker worden tot het moment dat we daadwerkelijk op onze eindbestemming aankwamen heeft 24 uur geduurd, maar ons meisje heeft het echt supergoed gedaan. Inderdaad wat de rest ook zegt, genoeg eten/drinken en speelgoed meenemen! Bij ons hielp het heel erg mee dat haar neefjes en nichtje mee waren, daar kon ze dan mee spelen. Maar ik had wel voor mezelf bedacht ‘just go with the flow’. De ene keer kunnen ze een autoritje van een uur de heleboel bij elkaar krijsen en een vlucht van 9 uur gaat prima, en de volgende keer is het weer anders. Lekker op vakantie gaan en laat het reizen met een kindje je vooral niet stoppen!