4 Reacties

één maand geleden

Mijn zoontje heeft dit ook hoor, maar denk dat dit vanzelf los loopt naarmate hij wat ouder wordt. Ik denk dat wat je nu doet prima is. Ik zou het verder niet teveel gaan forceren, dan ga je misschien haar grenzen over en dat werkt averechts lijkt mij. Ze is nog jong. Het feit dat ze naar de opvang gaat dwingt haar al om zich open te stellen naar anderen. Dat ze bij de juffen niet verlegen is vind ik al heel knap! 🤩

25 dagen geleden

Die van mij is ook zo. Ik zie het als een karakter eigenschap en laat het zo. Als we in een winkel zijn oid zeg ik wel altijd van zeg maar hallo en dan zelf zwaaien en hallo, maar hij doet nooit mee. Op de opvang en bij familie vrienden is hij heel sociaal, dus ach..

22 dagen geleden

Thanks! Ik vind het zelf ook niet zo'n probleem hoor, maar ik hoop alleen dat de verlegenheid haar niet in de weg gaat zitten. En wellicht is het idd een fase.

21 uur geleden

Ze is nog zo jong! Vooral laten merken denk ik dat jij andere mensen vertrouwt - en daarmee dus het goede voorbeeld geven. Maar zeker niet pushen of dwingen contact te maken met anderen als ze dat zelf niet meer. Volgens mij wordt dan de negatieve associatie die ze er dan mee heeft alleen maar erger. Het gaat vast vanzelf over.