10 Reacties

9 maanden geleden

Waarom niet gewone melk?

9 maanden geleden

Wij zijn hier rond 11 maanden overgegaan op een papfles met gewone melk s ochtends en zodra de kv op is gaan wij een gewone warme melk fles geven s avonds.

9 maanden geleden

Las ergens dat ze maar 300ml melk mogen en daar zit hij overdag al makkelijk aan. Maar dan wordt t lauwe thee bij het ontbijt 😀

9 maanden geleden

Wij geven Griekse yoghurt, daar slaapt ze beter op.

9 maanden geleden

Reactie op Mamarie22

Las ergens dat ze maar 300ml melk mogen en daar zit hij overdag al makkelij ...
Vriendin van me doet thee met halfvolle melk. In de avond, maar kan ook in de ochtend natuurlijk. Zo verminder je de hoeveelheid melk er wel weer mee. Ik ga dat binnenkort ook proberen, merk nu nog wel dat hij die fles nog nodig heeft. Hij is te actief! Haha

9 maanden geleden

Yoghurt of pudding met beker water. Bij ons ging ze op gegeven moment de fles 120ml+4sch weigeren dus helemaal afbouwen hebben we niet kunnen doen

9 maanden geleden

Wij doen na het eten kwark en voor slapengaan ook gewone melk, vaak aangevuld met water. Zodat ze niet teveel melk krijgt en we denken dat ze het qua voeding ook niet meer nodig heeft.

9 maanden geleden

Wij geven soms na het avondeten niks meer, soms nog Griekse yoghurt of vla. Vaak in combinatie met water. Ik merk dat hij op beide prima slaapt, dus dat hij niet per se nog iets nodig heeft.

9 maanden geleden

Reactie op Mamarie22

Las ergens dat ze maar 300ml melk mogen en daar zit hij overdag al makkelij ...
CB zei tegen ons minimaal 300ml melkproducten per dag en max rond de 500. Ik zou gewoon overstappen op een warme (koe)melk fles als je denkt dat je kindje de fles graag nog wil hebben voor eht slapen gaan. Gewoon langszaam afbouwen niet ineens stoppen als de kv op is. Hebben wij ook gedaan 😊

9 maanden geleden

Ik heb eerst een fles (warme) melk gedaan. Later overgestapt op een bakje yoghurt net voor het slapen