8 Reacties

2 maanden geleden

Super veel herkenning hier met onze 3.5 jarige dochter wat een drama met slapen. Constant huilen. Indd haar broertje van nu 8maand aan het terroriseren. Enorme driftbuien. De afwisseling gaat redelijk tussen mij en mn partner we doen indd ook 'ochtenddienst' wisselen. Mn dochter is altijd al papakind geweest maar dit lijkt nu juist bij te draaien. Snap je gevoel van de strijd. Maar zoals je al zegt voet bij stuk houden is beter. Ik heb haar laatst ook voor de tv gezet omdat ik heel even mn handen vrij wou voor de was en stofzuigen 😅. Ik geef haar wel eens even uit handen naar mn ouders bijv zodat ik even een middagje voor mezelf heb of even bij kan slapen of iets dit is wel fijn.

2 maanden geleden

Reactie op KimHester

Super veel herkenning hier met onze 3.5 jarige dochter wat een drama met sl ...
Ja slapen is opzich geen drama , maar wel ‘s nachts iedere keer wakker maar gelukkig slaapt ie dan bij ons weer verder. Wel fijn dat het bijdraait, zou soms willen dat ze even een paar dagen een papa’s kindje worden hahah.. Moet zeker voet bij stuk houden maar het komt toch vaak weer op mij neer en de momenten met papa wil ik dan ook niet verpesten door constant te strijden. Papa moet altijd echt heel erg z’n best doen om voor elkaar te krijgen dat hij contact kan maken met de oudste.. Goed dat je wel even tijd voor jezelf neemt, dit doe ik nooit. Ik wil ze nooit wegbrengen omdat ik me dan schuldig voel en het gevoel heb ze achter te laten. Is natuurlijk niet zo, maar ik weet dat de oudste dan echt verdrietig is en dat vind ik dan weer lullig
. Hopelijk is deze fase snel voorbij 😮😮

2 maanden geleden

Reactie op Martens1008

Ja slapen is opzich geen drama , maar wel ‘s nachts iedere keer wakker maar ...
Misschien draait je zoontje ook nog bij. Misschien helpt het juist om eens even weg te gaan dan leert je zoontje ook dat dit 'normaal' is. Ik had ook schuldgevoel in het begin maar uiteindelijk blije uitgeruste moeder blij kind denk ik dan ook maar. Het zijn maar paar uurtjes. Misschien vind hij een leuke activiteit met papa leuk of dagje opa/oma/tante of vriendje

2 maanden geleden

Ohh ik wilde ook hier een topic over beginnen. Wij hebben dan wel 1 zoontje ook 3.5. Draak momenteel, alles mama, zes keer wakker in de nacht en dan niet willen slapen. Ik las dat het te maken kan hebben met zindelijkheid, hij is net zindelijkheid en de laatste slaap regressie plus veel ontwikkeling deze fase. Maar echt punthoofd. Lief zijn voor jezelf en tegen je partner, heel cliche maar denk ik belangrijk. Kinderen pikken alles op. Sterkte

2 maanden geleden

Hier herken ik precies hetzelfde. Ook het duwen van zn broertje van 1.5 jaar en de gigantische driftbuien. Ook snachts er uit of ineens gaan kletsen keihard in bed. Bij ons werkt de slaapwekker wel iets om te zorgen dat hij in zn eigen bed blijft. Het is constant: mama kom je spelen? Mama blijf je bij mij? Nee papa is stom! Pff maar ook ik doe hem juist soms naar opa en oma en een 1 op 1 (mid)dagje mer papa om te zorgen dat het nier nog erger wordt want ik merk dat als ik dat niet doe hij juist erger wordt. Het is een fase denk ik maar, maar wel een pittige tegelijk met de slaapregressie van de jongste. Ik leef wel beetje op mn tandvlees op dit moment.

2 maanden geleden

Reactie op EllenV3

Ohh ik wilde ook hier een topic over beginnen. Wij hebben dan wel 1 zoontje ...
Ooo fijn dat er herkenning is haha. Lijkt wel alsof ik het zelf creĂ«er door alles zelf te doen.. dat lief zijn voor elkaar schiet er ook echt bij in, door vermoeidheid en stress. Maar het is inderdaad heel belangrijk. Succes daar đŸ€

2 maanden geleden

Reactie op Fynania

Hier herken ik precies hetzelfde. Ook het duwen van zn broertje van 1.5 jaa ...
Ja dit herken ik zo erg! Wel goed dat je 1 op 1 tijd met papa zo aanmoedigt , zou ik ook moeten doen .. sterkte daar 💓

2 maanden geleden

Hier heel veel herkenning! Broertje is net 1 jaar geworden. Hier merken we vaak dat het de “uitlokker” vermoeidheid is en soms ook de aandacht moeten delen. Jammer genoeg weinig tips want het eindigt vaak dat ik wenend op de zetel zit eens ze slapen 😅 dus ik hoop hier wat tips uit te halen..