25 Reacties

4 jaar geleden

Wij deden eerst ook op een lepel maar doen ze nu door de fles. Weet niet of je fles of borstvoeding geeft maar dat is wel erg handig. Moet je overigens wel zeker weten dat ze de fles leeg drinkt.

4 jaar geleden

Reactie op Meliss123

Wij deden eerst ook op een lepel maar doen ze nu door de fles. Weet niet of ...
Ja slim! Onze dochter krijgt volledig borstvoeding dus kan het niet in een flesje geven.

4 jaar geleden

Met de lepel gieten, en dan de lepel omdraaien en 1x over haar tong halen 😊

4 jaar geleden

Reactie op Loesiee

Met de lepel gieten, en dan de lepel omdraaien en 1x over haar tong halen � ...
Ja, dit doe ik ook!

4 jaar geleden

Wij geven op advies van de kraamzorg de druppels voor we de fles geven in de tuut van de fles. Die zuigt ze dan eerst leeg en dan draaien we de dop weer op de fles. Zo weten we zeker dat ze het binnen krijgt. Als we het door de fles doen is dat bij ons geen garantie dat ze het binnen krijgt, er blijft soms een restje over namelijk.

4 jaar geleden

Ik druppel de druppels rechtstreeks in de mond 😃

4 jaar geleden

Ik doe 1 of 2 druppels extra op het lepeltje

4 jaar geleden

Ik begreep dat je niet meer druppels hoeft te geven omdat je ook kunt overdoseren. Ik heb het nagevraagd omdat wij een spugertje hebben..

4 jaar geleden

Ik moet maar 1 druppel geven. Die doe ik op m'n vinger en laat haar dan op mn vinger zuigen.

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Dat is precies wat ik me afvraag idd, voor de zekerheid extra druppels doen? Want dat over doseren is ook niet de bedoeling. Dan toch maar bij het lepeltje houden en lepeltje draaien in mond langs tong en evt verlies niet erbij doen :)

4 jaar geleden

Ik doe het rechtstreeks in haar mondje.

4 jaar geleden

Reactie op MTKR

Ik druppel de druppels rechtstreeks in de mond 😃
Same here en heel handig😀

4 jaar geleden

Hoe doen jullie het rechtstreeks in hun mondje? Houden jullie de mind dan open en dan 3 of 4x druppelen? Die van mij zou daar het geduld niet voor hebben 😅 ben al blij als de lepel lukt

4 jaar geleden

Ik bied aan met een plastic lepel en draai vervolgens de lepel om voor evt resten die achterbleven. Extra druppels aanbieden lijkt mij niet wenselijk ivm overdosering….

4 jaar geleden

Ik druppel de vitamines in de speen van een flesje. Daaruit drinkt ze ze op. Met lepel werkte ze er weer uit. Kreeg de tip via dit forum.

4 jaar geleden

Rechtstreeks in de mond druppelen kan beter niet las ik ergens omdat je kans hebt dat er speeksel op het tuitje van het flesje komt, waardoor het verontreinigd raakt. Ik geef borstvoeding en de kraamverzorgster gaf inderdaad de tip het voor het voeden te doen, dan weet je zeker dat ze t ook doorslikken. Ik vind het lepeltje andersom in d’r mondje doen een beetje spannend, dus als ik t idee heb dat er nog iets op zit veeg ik t af aan m’n tepel, die ze vervolgens in d’r mondje neemt. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Elimara

Rechtstreeks in de mond druppelen kan beter niet las ik ergens omdat je kan ...
Bij ons werd het zo in het ziekenhuis aangeleerd 🤷🏻‍♀️. Het zijn er wel maar 2 van de soort die we geven dus is gemakkelijker en sneller gedaan dan indien het er meer zijn

4 jaar geleden

Reactie op MTKR

Bij ons werd het zo in het ziekenhuis aangeleerd 🤷🏻‍♀️. Het zijn er wel m ...
Oh echt? Lekker blijven doen dan zou ik zeggen. Verbaas me sowieso over het verschil in adviezen wat je hoort van ziekenhuis/kraamzorg en wat je hoort van andere nieuwe ouders. Uiteindelijk is het ook net wat voor jullie werkt natuurlijk. Veel van de adviezen zijn ook een beetje ‘indekken’ denk ik. 🙂

4 jaar geleden

Ik bied aan met een plastic lepel en draai vervolgens de lepel om voor evt ...
Inderdaad op deze manier. Werkt hier heel goed!

4 jaar geleden

De kraamverzorgster heeft mij geleerd het in de speen van de fles te doen en dan te geven. Heb je het gegeven draai je de dop op de fles voeding. Wij doen het altijd voor de nachtvoeding.