25 Reacties
4 jaar geleden
Wij geven op advies van de kraamzorg de druppels voor we de fles geven in de tuut van de fles. Die zuigt ze dan eerst leeg en dan draaien we de dop weer op de fles.
Zo weten we zeker dat ze het binnen krijgt.
Als we het door de fles doen is dat bij ons geen garantie dat ze het binnen krijgt, er blijft soms een restje over namelijk.
4 jaar geleden
Ik bied aan met een plastic lepel en draai vervolgens de lepel om voor evt resten die achterbleven. Extra druppels aanbieden lijkt mij niet wenselijk ivm overdosering….
4 jaar geleden
Rechtstreeks in de mond druppelen kan beter niet las ik ergens omdat je kans hebt dat er speeksel op het tuitje van het flesje komt, waardoor het verontreinigd raakt.
Ik geef borstvoeding en de kraamverzorgster gaf inderdaad de tip het voor het voeden te doen, dan weet je zeker dat ze t ook doorslikken. Ik vind het lepeltje andersom in d’r mondje doen een beetje spannend, dus als ik t idee heb dat er nog iets op zit veeg ik t af aan m’n tepel, die ze vervolgens in d’r mondje neemt. 😅
4 jaar geleden
Reactie op MTKR
Bij ons werd het zo in het ziekenhuis aangeleerd 🤷🏻♀️. Het zijn er wel m ...
Oh echt? Lekker blijven doen dan zou ik zeggen. Verbaas me sowieso over het verschil in adviezen wat je hoort van ziekenhuis/kraamzorg en wat je hoort van andere nieuwe ouders. Uiteindelijk is het ook net wat voor jullie werkt natuurlijk. Veel van de adviezen zijn ook een beetje ‘indekken’ denk ik. 🙂
4 jaar geleden
Ik bied aan met een plastic lepel en draai vervolgens de lepel om voor evt ...
Inderdaad op deze manier. Werkt hier heel goed!
4 jaar geleden
De kraamverzorgster heeft mij geleerd het in de speen van de fles te doen en dan te geven. Heb je het gegeven draai je de dop op de fles voeding. Wij doen het altijd voor de nachtvoeding.