22 Reacties
4 jaar geleden
Is er iets wat je specifiek wilt weten over het vliegen? Ben zelf stewardess dus vraag maar raak!
4 jaar geleden
Over t vliegen zelf maak ik mij geen zorgen, mag je afgekolfde melk mee nemen? En mag dat boven de 100cc ivm vloeistoffen?
Ik wil mijn kinderwagen met reiswieg meenemen, iemand adviezen hier in, hoe of wat het beste is?
Verder heb ik bij de kruidvat portie zakjes nutrilon gekocht voor t geval dat ik geen voeding kan geven,
T gaat me meer om wat handig is om mee te nemen,
Wij gaan 10 dagen naar mallorca
4 jaar geleden
Reactie op Chanel01
Over t vliegen zelf maak ik mij geen zorgen, mag je afgekolfde melk mee nem ...
Ja babyvoeding mag meer dan 100ml zijn.
Kinderwagen en reiswieg zullen al bij checkin gelabeld worden. Je kunt zelf kiezen ze dan al mee te geven, maar dan heb je daarna alleen draagzak bijvoorbeeld. Meenemen door security tot aan de gate zou ik adviseren. In geval van langer wachten bij security of een vertraging en het lopen op Schiphol is de wagen dan fijn. Vervolgens kan je de buggy en reiswieg afgeven aan het grondpersoneel bij de gate van je vlucht.
Een kleine buggy die toegestaan is in het vliegtuig mag je ook meenemen aan boord. Is maar net wat je zelf prettig vindt.
Als je intercontinentaal vliegt kan je trouwens ook gebruik maken van de Baby Care Lounge, dit is ook na security op Schiphol.
Mocht je die dag vragen hebben, stel ze gerust aan mijn collega's!
Voor het opstijgen en landen is het geven voeding prettig voor de oortjes van je baby.
Opwarmen kunnen de stewards en stewardessen voor je doen.
4 jaar geleden
Reactie op Chanel01
Over t vliegen zelf maak ik mij geen zorgen, mag je afgekolfde melk mee nem ...
Het heeft ons geholpen om de baby (mijn oudste toen ook 2 maanden) bij het opstijgen en landen direct aan te leggen. Als je borstvoeding geeft wel echt super handig, op het juiste tijdstip de voeding klaar op ideale temperatuur.
Je kan op de luchthaven ook een beschermhoes kopen voor de kinderwagen met reiswieg. Hierdoor kregen we deze zonder beschadigingen weer thuis.
En nog een tip: de ruimte van de reiswieg deden we vullen met luiers voordat de beschermhoes erover heen ging: scheelt enorm qua ruimte in de koffers.
4 jaar geleden
Ik lees graag even mee en sorry even een vraagje vanuit mezelf. Wij gaan naar Curaçao met TUI en vroeg mij af: weet iemand of je een maxi cosi en onderstel van een kinderwagen mee mag nemen of maar 1 ‘ding’? Kan je bijv. de maxi cosi meenemen en dan apart betalen voor het onderstel of is het helemaal niet mogelijk?
4 jaar geleden
Wij zijn vorige week met onze zoon van toen 7 weken oud naar Turkije gevlogen. Ging super goed, hij krijgt kunstvoeding maar ik gaf de fles tijdens het opstijgen en landen. Dan blijven de oortjes open! 👌🏻 Verder zou ik zeker de kinderwagen met reiswieg meenemen daar heeft onze zoon heerlijk in geslapen tijdens de vakantie. En op het vliegveld deed ik hem in de draagzak.
Geniet ervan !! ☺️
4 jaar geleden
Reactie op Lieke8
Wij zijn vorige week met onze zoon van toen 7 weken oud naar Turkije gevlog ...
Hoe doe je dat met fles opwarmen?
4 jaar geleden
Hoe doe je dat met fles opwarmen?
Wij hadden een thermosfles met warm water mee, maar ik had ook gekolft op de wc en die melk was nog warm bij het opstijgen..
Tijdens de vlucht zelf heb ik ook steeds gekolft (11u vlucht naar Zuid-Afrika) omdat onze dochter aan de borst soms wat sneller en onrustiger drinkt dan uit de fles, en die flesjes dan op een later tijdstip opgewarmd (met een kopje warm water uit de thermofles) en aan haar gegeven..
Kolven in het vliegtuig hoort niemand omdat het niet boven de ruis van de motoren uitkomt.. ik had daarvoor wel een powerbank meegenomen om zeker te zijn dat mijn kolf het zou doen..
Wij hadden een joolz traveller reistas waar we het onderstel van de joolz & de maxi cosi bij de gate in hadden gedaan (wel laten labellen bij de de check in)..
Omdat wij op familie bezoek gingen en onze dochter daar altijd een plekje had om te slapen, hadden wij de bak van de kinderwagen niet meegenomen en de maxi cosi wel omdat we best veel in de auto zaten.. als ik op vakantie zou gaan zou ik het denk ik andersom doen, dan in de bak van de kinderwagen wel fijn want dan heeft je kleine altijd een plekje om te slapen.. :)
Veel plezier!
En nog wat laatste tips:
- geen stress (ik ben er van overtuigd dat je kind dat voelt en dan zelf ook onrustig wordt)
- babyvoeding meenemen (is niet zeker dat ze dat hetzelfde hebben op de bestemming)
- luiers en andere dingen hebben ze overal
- draagzak is ideaal
- speenkoord mee (die van ons spuugt haar tutje steeds uit en in het vliegtuig wil je die niet kwijt raken.. ;))
- vooral genieten!! 😘
4 jaar geleden
Reactie op StephanieG88
Is er iets wat je specifiek wilt weten over het vliegen? Ben zelf stewardes ...
Dat is handig! Ik ben benieuwd of ik hele pakken kunstvoeding mag meenemen in een doorzichtig zakje met rits (zo’n boterhamzakje). De kunstvoeding van AH zit namelijk in een groot blik en dat neemt te veel ruimte in beslag, heb alleen handbagage ruimte. Dankejwel alvast!
4 jaar geleden
Reactie op Chanel01
Dus voor de duidelijkheid 135 cc borstvoeding mag ik gewoon in een flesje m ...
Ja mag!
4 jaar geleden
Maar wat nou als je baby niet in een Draagzak wilt? Dan betekent dat je haar of hem vanaf het inchecken van je bagage vast moet houden tot dat je het vliegtuig in stapt? Aangezien mijn dochter een hekel heeft aan de Draagzak 😭
4 jaar geleden
Reactie op Mamaavanlinnn
Maar wat nou als je baby niet in een Draagzak wilt? Dan betekent dat je ha ...
Je mag je kinderwagen/buggy meenemen tot aan de gate..
Je moet bij het inchecken wel een (roze) label vragen voor de kinderwagen..
Met een roze label zou hij dan officieel op de plaats van bestemming weer bij de gate gereed moeten staan, helaas was dat bij ons op de heenweg (naar Zuid-Afrika) niet het geval, maar op de terugweg naar Schiphol wel! 🙂
Dus een draagzak als back-up is misschien nog te overwegen?
4 jaar geleden
Reactie op Ccl_Hrtmn
Je mag je kinderwagen/buggy meenemen tot aan de gate..
Je moet bij het in ...
Maar dus kinderwagen (reiswieg), hoef je dus niet af te geven bij het inchecken? Want moet de kinderwagen dan niet ook ingepakt worden?
4 jaar geleden
Reactie op Mamaavanlinnn
Maar dus kinderwagen (reiswieg), hoef je dus niet af te geven bij het inche ...
Ik had begrepen dat je de kinderwagen al bij inchecken moet afgeven en alleen zo’n paraplu buggy mee mag nemen tot aan het vliegtuig.. Maar ik heb het zelf nog niet ervaren met kinderwagen dus zeker weten doe ik het niet.