Wegens een onstabiele thuissituatie met twee werkende ouders, mama met chronische ziekte, verhuizing en allerlei zaken heeft mijn dochter van 3 jaar inmiddels een behoorlijke achterstand in haar voedingsontwikkeling.
We hebben vanalles geprobeerd in het begin met vooral olvarit potjes.
Inmiddels drinkt ze wel allerlei soorten drinken, dat gaat goed.
Fruit is zowat alleen banaan
Groenten eet ze letterlijk niet
Brood eet ze wel, met selectief beleg zoals chocopasta, pindakaas, jam en soms lukt smeerkaas. Boter gaat nu ook.
Af en toe lukt het om kale pasta te laten eten, droge rijst, of gekookte aardappel. Maar meer niet dan wel. Patatjes eet ze wel, poffertjes en pannenkoeken.
Ook soep en dergelijke eet ze niet.
Toetjes gaan er weer wel in zoals kwark.
Nu heeft ze een zusje die binnenkort toe is aan oefenhapjes. Ik zit vanwege mijn gezondheid weer thuis en heb me nu wel verdiept in voeding per maand, ook de rapley methode.
Ik merk dat mijn oudste dochter voornamelijk bang is voor structuren maar ook voor nieuwe smaken. Af en toe daag ik haar uit om iets te ruiken of te likken. Maar ze vind het enorm spannend.
Is het een raar idee om haar gewoon mee te nemen met de oefenhapjes om dingen te proberen en toch in een goed eetpatroon terecht te komen? Anders gaat ze straks naar school en eet ze nogsteeds niet met de pot mee.
Alle tips zijn welkom!!!