9 Reacties

3 jaar geleden

Oeh vervelend, en als je hem even neerlegt en vervolgens rechtop tegen je aanhoudt en op zn rugje klopt? Dat werkt bij mij vaak.

3 jaar geleden

Eerst neerleggen als het niet lukt. Ze worden dan wat ongemakkelijk en als je ze dan weer oppakt komen ze zo goed als vanzelf. Is onze ervaring

3 jaar geleden

Hier een baby van 6 weken die moeilijk boert. En neerleggen kunnen wij niet omdat dan alle melk er weer uit komt. Wat bij ons helpt is een beetje druk bij de buik, doordat de baby naar voren helt (zoals bij het over de schouder leggen of in een zittende positie). Wat we verder ook doen is af en en toe naar links hellen voor de boertjes terwijl we zachtjes kloppen op de rug en masseren van onder naar boven. Las op meerdere sites de tip voor het lichtelijk naar links tilten van de baby en merk inderdaad dat de boertjes dan sneller eruit komen. Voordat we beginnen tillen we de baby bij de oksels zodat hij even verticaal hangt en het eten kan zakken.

3 jaar geleden

Heb je al een flesje speciaal voor lucht en krampjes? Recht zittend voeden, daarna in krampjes houdingen vasthouden, na de voeding verschonen, zodat ze ook wat liggen. Tussen de voeding eventjes stoppen, misschien dat kleine boertjes wat makkelijker gaan. Wat druk op de buik geven. Miss staan er op youtube wat trucjes.

3 jaar geleden

Ik zet mijn dochtertje zittend op mijn schoot. En dan draai ik haar rond zeg maar. Dus haar bovenlijfje draaien. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel 😁 Meestal komt het boertje dan binnen enkele seconden. Ook helpt het vaak m haar tegen me aan te leggen en dan met mijn vingers omhoog en omlaag over haar ruggetje te gaan. Zeg maar aan beide kanten van de ruggenwervel. Ik hoop dat je er wat aan hebt

3 jaar geleden

Boertje laten door ons zoontje op onze schouder te laten rusten werkt niet echt bij mij. Deze techniek werkt voor ons beter, boertje komt eerder en hij houdt sowieso niet van op de schouder: Op je schoot zetten zijwaarts, baby beetje voorover laten hangen terwijl zijn kin en nekje leunen in je hand (twee vingers onder kin, rest bij nekje) met je andere hand kloppen op de rug. Die al geprobeerd?

3 jaar geleden

Wat misschien ook nog helpt is bij elke 30cc een boertje laten tussendoor

3 jaar geleden

Niet ieder kindje laat boertjes. Is dus niet iets ergs.

3 jaar geleden

Onze zoon kon eerst wel goed boeren, toen de krampjes periode aanbrak opeens moeilijker. Infacol helpt hier super; het verzamelt de kleine gas belletjes en maakt er 1 grote van. Meestal een enorme boer na de voeding en dan kunnen we hem meteen neerleggen. Geen onrust meer! Is zo sneu om aan te zien hè.