Of zijn er al mamas die naar de tandarts zijn geweest met de kleintjes?
Ze is nu bijna 1 jaar, heeft nog maar 2 tandjes.
Maar om te wennen en te checken heb ik het idee dat ik toch even wil gaan
Ik heb geen idee hoe het in nederland is, woon in duitsland maar hier is vanaf 6 jaar eigenlijk dat ze hun eigen afspraak nodig zijn maar was er toevallig van de week en de tandarts gaf mij de tip om haar mee te nemen naar mijn eigen afspraken om haar op een speelse manier laat weten wat daar gebeurt
Ah super dankjulliewel, ik lees hier op het internet ook vanaf 2 jaar.
Er zijn op sommige forums mama鈥檚 wel eerder geweest, daarom twijfelde ik.
Ik heb van jongs af aan al een probleem gebit en dat wil ik graag voorkomen bij de kleine馃グ
Wij zijn vorige week voor de 1e keer geweest. Hij mocht in de stoel liggen en ze hebben zijn tandjes getelt. Onze tandarts gaf aan dat het handig was om al met 1 jaar te beginnen om ervoor te zorgen dat hij in de toekomst niet zo bang voor de tandarts is.
Het hoeft pas vanaf 2 jaar maar ik heb de oudste meegenomen met mijn afspraak toen hij 1,5 was. Hij mocht meteen even tandjes tellen. Overigens heeft hij met zijn eigen afspraak met 2 jaar toch veel spanning gevoeld en heb toen het boek 'Bobbie naar de tandarts' met hem gelezen en meegenomen naar de volgende afspraak. Toen durfde hij het ineens heel goed.
Lekker mee nemen naar je eigen afspraak. Vaak kijken wij naar het kind. Sommige willen gelijk wel in de stoel andere niet. Dat ze nog geen 2 jaar zijn betekend niet dat ze geen gaatjes kunnen krijgen. Vaak is het ook voor de ouders. Tips voor bij het poetsen etc.