15 Reacties
3 jaar geleden
Ligt aan de autostoel die je aanschaft.
Sommige gaan op gewicht, anderen op lengte/leeftijd.
Wij hadden hele onrustige ritten toen ze achteruit ging en zijn gegaan voor een autostoel op gewicht die nog te kantelen en draaien is. (Novy goliath)
Vanaf 9 kilo reist ze nu vooruit en de rust is weer weergekeerd in de auto.
Dat scheelt ook in de veiligheid dacht ik zo... 😅
3 jaar geleden
In NL is de richtlijn tot 15 maanden. Maar ik heb ons zoontje nu met 11 maanden al vooruit gericht in de auto. Het was onmogelijk om een passende autostoel te vinden. Die achterwaartse stoeltjes zijn enorm groot.
3 jaar geleden
Vandaag toevallig in de Prenatal geweest om advies. Echt belangrijk om tot minimaal 15 maanden je kindje achteruit te vervoeren, voor veiligheid van je kindje!
Wij hebben nu een stoeltje uitgezocht die kan draaien, dus voorlopig nog gewoon achteruit en op een gegeven moment vooruit. Stoeltje is tot 36 kilo, dus hoeven nooit meer een andere te kopen
3 jaar geleden
Wij hebben 2 auto’s. Met mijn autoworden alleen kleine ritjes in de stad gedaan. Dus in mijn auto een goede, maar goedkopere autostoel, die alleen naar voren is gericht. De auto van m’n vriend gebruiken we voor langere ritten, en daar een stoel die achteruit kan, maar later ook vooruit.
Zoontje is 11 maanden.
Ik ga oprecht voor alle veiligheid en dat vind ik ook erg belangrijk, maar ik vind 2x €400 voor een autostoel bizar. Dus we hebben gekozen voor deze compromis 😊
3 jaar geleden
Dankjewel allemaal voor de reacties! Wij gaan haar dan nog maar even achterwaarts houden. We wisten dat dit wel veiliger is, maar dat gegil en gekrijs in de auto werkt wel heel afleidend. We hebben nu een tablethouder gekocht en gaan maar eens proberen of ze filmpjes wilt kijken. Nog even paar maanden volhouden dus😂
3 jaar geleden
Reactie op Mvcj
Welk stoeltje hebben jullie?
3 jaar geleden
Reactie op Mandarije
Dankjewel allemaal voor de reacties! Wij gaan haar dan nog maar even achter ...
Oohhh hier ook hoor!! Ik zet een specifiek filmpje van BabyTV voor haar aan. En dan kan ik ook rustig rijden. En als ik geluk heb valt ze ook in slaap en kunnen we een wat langer ritje doen naar opa en oma.