10 Reacties
3 jaar geleden
Wij zijn recent overgestapt maar 's nachts durf ik ook nog niet zo goed. Vrienden van mij doen snachts gewoon hetzelfde als overdag (normaal overbroekje met een hydrofiel in pad-fold en een booster van bamboe).
Ik heb zelf wel voor de nacht al een tweedehands PUL broekje van huda gekocht dat je als slip aantrekt. Die wil ik met een dubbele hydrofiele luier en een extra booster of prefold gaan proberen. Zodra ik moed heb verzameld 🙈
3 jaar geleden
Wij doen al sinds geboorte wasbare strikluiers met wollen overbroekjes en dan sindskort met extra moltoninlegger... als we op vakantie gaan of op pad gebruiken we wel wegwerpluiers van eco by naty. Deze absorberen uiteraard veel beter dan de wasbare. Ik heb niet het idee dat hij sneller wakker wordt van een natte luier bij de wasbare... wel kan hij overdag echt sneller huilen omdat z'n luier nat is! Ik doe ook veel meer wissels dan met de wegwerp. Het frustrerende voor mij is dat ik heel veel rompertjes had gekocht en daar zit ik mee in de knoei met de strikluier/wolbroekjes combinatie, onder wolbroek worden ze nat en over de wolbroek ziet er niet uit en zit ook veel te strak 😅 Dus 'moet' eig met t-shirtje. Mss was het te veel hooi op onze vork om ze meteen te gebruiken maar we denken zo: elke wasbare luier die je gebruikt is 1 wegwerp minder qua afval en kosten en als het even allemaal te veel is maken we het ons even gemakkelijk door weer wegwerp te gebruiken. Nog een tip die ik kan meegeven: ik kocht in eerste instantie de strikluiers en wolbroekjes van popolini, maar die van disana en hans natur zijn goedkoper en minstens even goed van kwaliteit. Wij wonen in Duitsland maar ik denk dat je ook via hansnatur.de naar NL/BE kan laten shippen! Succes ✨
3 jaar geleden
Mijn dochter dronk tot lang nog veel in de nacht en de wasbeer luiers hielden het dan niet. Ook niet met extra leggers etc. 1 op de 2 ochtenden was ze nat. Dus zijn we overgeschakeld naar tijdens de nacht één wegwerp (ecologische) en overdag wasbaar. Ik moet nog even terug de energie vinden met mijn zoontje maar we gaan bij hem vermoedelijk hetzelfde doen
3 jaar geleden
Dankjewel allemaal. Ik blijf twijfelen over het overstappen naar wasbaar. De voornaamste reden is voor mij milieu. Ja je bespaart 500 euro in totaal en minder troep bij de billetjes wat betreft toxische dingen, maar onze baby heeft nooit spuitluiers of kapotte billen. Ik zie op tegen de extra was (want met 3 kinderen heb ik meer dan genoeg was) en straks werk ik ook gewoon weer 3 dagen. Heb nu 3 setjes besteld en ga het maar eens heel low key uitproberen haha