20 Reacties

3 jaar geleden

Wat mij hielp was de baby savond ipv borst voeding kunstvoeding geven en iets warmer dan normaal , kwa luiers heb ik ook het nacht!

3 jaar geleden

CB gaf aan dat wij altijd denken dat een baby van 5 maanden hoort door te slapen, maar dat dat eigenlijk niet zo is en dat een baby mag komen in de nacht. Die van is bijna zes maanden en meld zich elke nacht om 4 uur. Ik neem voor lief. Het is dus door bijten voor mij.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Reactie op Mary09

CB gaf aan dat wij altijd denken dat een baby van 5 maanden hoort door te s ...
Ja daar was ik al wel beetje bang voor haha. Maar omdat hij echt al vanaf 8 weken doorsliep en dit echt een he relaxed baby'tje is dacht ik wellicht dat dit toch anders moest kunnen. Ik heb ook wel echt een beetje het idee dat ik te weinig voeding heb voor zijn behoeften en dat dat wellicht ook meespeelt.. zal CB eens vragen volgende week al ben ik niet altijd fan van hun protocolaire adviezen 😉

3 jaar geleden

Ik heb 3 kinderen. Baby 1 - 6 weken volledig bv gevoed maar door refluxproblemen ben ik tot 5 maanden gaan kolven en dat in de fles aan gaan bieden. Altijd om 18.30/19.00 naar bed en als ik zelf naar bed wilde gaf ik een avondfles. Tot 5 mnd toen sliep hij door. 19.00 tot 07.00 uur en dus geen avondfles meer. Kind 2 tot een jaar volledig bv. Alleen kolfde ik elke avond rond 21.00 uur en gaf mijn man rond die tijd de afgekolfde melk van de avond ervoor in de fles zodat ik wist dat er lekker veel in ging. Ik deed ook altijd wel rijstebloem en daarna 6maanden pap in die laatste fles. Bij 8 mnd had ze ook geen behoefte meer aan de avondfles en ging ze ook door tot smorgens rond 6.00 - kind 3 - 5 wk bv en toen volledig fles ivm geen voeding genoeg. Avondfles een poosje geprobeerd maar of ik die nu wel of niet gaf maakte niet uit, hij kwam toch wel ergens halfverwege de nacht. Nu komt hij soms 1x en soms ineens helemaal niet. Hij is bijna 6 mnd. Zo zie je dat elk kind anders is maar in jouw geval zou je dus kunnen proberen om de avondvoeding in flesvorm te geven, dan weet je dat ze iig genoeg hebben en zou je er iets aan toe kunnen voegen zoals papje (als je dat geen bezwaar vind) die avondvoeding in de fles aanbieden was bij mij altijd een topuitvinding en had ik daardoor iets meer grip op de nacht. Succes

3 jaar geleden

Daarbij heb ik ook bij beide kinderen rond de 8 mnd gaan ze ook ineens wakker worden terwijl ze al lekker doorslapen. Dit heeft er mee te maken dat ze rond die tijd veel gaan bewegen als kruipen enzo, dus veel energie gaan gebruiken en gaat halverwege de nacht hun suikerspiegel dalen en daar worden ze wakker van. Dan deed ik wat druivensuiker in hun laatste pap (yoghurt ofzo). Werkte hier ook heel goed. Maar dat is dus pas over 3 maanden ongeveer..

3 jaar geleden

Reactie op Madelin2

Daarbij heb ik ook bij beide kinderen rond de 8 mnd gaan ze ook ineens wakk ...
Sorry, over 2 maanden😉

3 jaar geleden

Reactie op MLT

Ja daar was ik al wel beetje bang voor haha. Maar omdat hij echt al vanaf 8 ...
Wat grappig om te lezen. Ons meisje sliep ook met 8 weken door en het was heerlijk en opeens was het voorbij. Succes

3 jaar geleden

Probeer eens Rascal and Friends luiers zijn echt top en stuk dikker!

3 jaar geleden

Voor doorlekken in de nacht zou je ook kunnen experimenteren met wasbare luiers, extra laag erin, op juiste plek, wolbroekje erover... Het lanoliseren duurt wel even van een nieuw broekje, maar onze (buikslapende) zoon lekt niet meer door. Als je geïnteresseerd bent, kun je via Nappy’s een consult aanvragen.

3 jaar geleden

Reactie op Evavk

Voor doorlekken in de nacht zou je ook kunnen experimenteren met wasbare lu ...
Ben na lang twijfelen afgestapt van wasbare luiers, maar ik weet idd dat dat de allerbeste antilek is!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Wat het doorlekken betreft: zitten je rompers wel ruim genoeg dat de luier goed kan opzwellen? Onze meid drinkt en plast ook mega veel, dag en nacht, maar de enige periode dat we last van lekken hadden was toen we tussen 2 maten in zaten en ik koppig die schattig newborn kleertjes wilde houden 😅

3 jaar geleden

Reactie op jojo-chan

Wat het doorlekken betreft: zitten je rompers wel ruim genoeg dat de luier ...
Oeh hele goeie dit. Ik ga daar eens een maatje groter proberen

3 jaar geleden

Ik heb dus exact hetzelfde, sliep al door voor hij 3 maanden was, en nu komt hij elke nacht minimaal 3 keer, soms zelfs 6 keer. Ik geef ook volledig borstvoeding, een hapje fruit en een hapje groente. Hij is nu 6,5 maand oud, en druk bezig met zelfstandig zitten, tijgeren en proberen te kruipen. En ik hou van hem, maar ik en mijn partner zijn zo moe en dan gaan we nog verhuizen ook.. ik heb getest wat voor invloed overdag druk en buiten zijn heeft, maar daar kan ik geen verband in ontdekken behalve dat hoe minder keer hij overdag slaapt hoe minder hij 's nachts wakker wordt. Hij plast minder als hij minder vaak wakker wordt en dus minder drinkt, dan overstroomt zijn luier niet, maar verder heb ik daar ook geen oplossing voor

3 jaar geleden

Slaapritueel kan helpen bij langer en dieper slapen. Komen ze meer in de slaapmodus. Maar niet doorslapen is op deze leeftijd heel normaal dus zelf voldoende slaap pakken (vroeg naar bed) en je eraan overgeven is belangrijkste tip... Niks is slechter voor je slaap dan stressen over slaaptekort. Wij doen tegen doorlekken ook wasbare nachtluiers, een dik pakket maar als ie eenmaal goed zit, zit ie echt 12 uur lang GOED.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde: dikwijls 3 nachtvoedingen 's nachts. Ik heb gemerkt dat ze langere slaapcyclussen heeft 's nachts (dankzij de 4 maanden slaapregressie 😉), maar na 2 uren wordt ze wakker en wil ze de borst om terug in slaap te vallen. Gisterenavond gekolfde melk in een flesje gegeven om 19u en om 23u ook nog een keer beide borsten: ze had echt wel genoeg gehad. Twee uur later was ze daar weer, maar ik heb haar eventjes opgepakt tot ze weer rustig was en heb haar terug neergelegd. Begon ze heel hard te jengelen, maar viel toch weer in slaap tot 3u00 en dan heb ik haar gevoed. De volgende voeding was om 6u00... Véél beter met andere woorden. Ik hoop dat het vannacht weer meevalt. Geloof dat het meer mamahonger is op dit moment...

3 jaar geleden

Ow ja en betreft de lekkages: ik ken iemand die een zoontje heeft met hetzelfde luierprobleem: zij doet hem 's nachts een luier aan, zet er een klein knipje in en doet daar een luierbroekje in een maatje groter over.

3 jaar geleden

Bij mij helpt het om rond 19.00 fles te geven en dan door te laten slapen en dus niet meer 23.00 ook te geven. Ik geef wel de fles en dan als die snachts niet met een tut erin door slaapt dan geef ik flesje maar echt maar 60 ml. Maar dat is natuurlijk lastig met de borst. Weet niet of je baby het accepteert als je eerder stopt. Daardoor lekt mijn baby niet meer door. En raakt die niet gewend aan snachts veel drinken.

3 jaar geleden

Reactie op Ano-1992

Ow ja en betreft de lekkages: ik ken iemand die een zoontje heeft met hetze ...
Waar zet je de knip?

3 jaar geleden

Reactie op Kkraaij

Bij mij helpt het om rond 19.00 fles te geven en dan door te laten slapen e ...
Hij was al een hele tijd van de 23u voeding af maar helaas zitten we er weer midden in momenteel.

3 jaar geleden

Reactie op MLT

Hij was al een hele tijd van de 23u voeding af maar helaas zitten we er wee ...
Ohhh zo balen is dat dan. Nou ik ben benieuwd hoelang ik er vanaf ben. Kan je niet overdag maar 3 uurtjes ertussen doen?