15 Reacties

3 jaar geleden

Onze zoon van nu bijna 1 is onze tweede. Dus dan ben je al wat makkelijker dan met een eerste merk ik ook aan mezelf. Maar hij eet gewoon al even friet mee (we hebben we ongezouten friet) maar voor een keer kan dat echt geen kwaad. En inderdaad stukjes stokbrood. Wij bieden nu gewoon vanalles aan. Eet hij het niet op, dan niet. Bij de eerste waren we daar ook voorzichtiger mee haha. Maar over een paar weken zijn ze 1 en dan 'ineens' mag het wel. Dus deze paar weken eerder zou ook echt geen kwaad kunnen. En vooral geven waar jij jezelf goed bij voelt.

3 jaar geleden

Hier vooral stukjes van de salade/garnering. Verder idd brood en als het in totaal te weinig is, ook wat maissnacks of wat we ook in de tas hebben zitten. Laatst een frietje gegeven maar die ging direct op de vloer 🙄

3 jaar geleden

Ik heb vandaag haar een beetje poffertjes gegeven. Of ik bestel bij de italiaan voor haar een tomatensoep met een beetje brood of laat haar wat afbijten van een pizza margerita en doe de kaas weg zodat ze zich er niet in kan verslikken. Stukjes schnitzel met frietjes durf ik haar ook al te geven. En gisteren met een lepeltje een beetje de ragout van een kroket gegeven. 😅🫣 Laatst heeft een restaurant ook voor haar een beetje spinazie met aardappels gemaakt op navraag wat er mogelijk is. Als ik de indruk heb dat het niet genoeg of gezond genoeg was geef ik haar thuis nog wat te eten. Je kan ook een stuk brood of banaan voor ze meenemen he. ☺️

3 jaar geleden

Maar eigenlijk is friet de favoriet hier.. 😅 je kan ook een beetje appelmoes voor er bij meenemen.

3 jaar geleden

Bij de italiaan spaghetti bolognese kan ook! Maar dan vragen of ze het met fusilli maken ipv spaghetti zodat ze het beter met de handjes kan grijpen.

3 jaar geleden

Ik heb tot dusver gewoon potje meegenomen en gevraagd of ze het wilde opwarmen. Maar zo vaak was dat ook niet. Betreft mee eten met de pot en het zout, vind ik ook lastig. Overigens zegt het voedingscentrum niet over zout dat dat vanaf 1 opeens oké is daarvoor niet. Tot 6 jaar loopt het maximale zoutiname nog op.. en ook wij volwassenen eten vaak teveel zout. Mijn zus heeft inmiddels 2 kinderen en die zegt net als hier al geschreven, bij een tweede wordt je al makkelijker. Nu heb ik 1 dochtertje van 11 maanden maar dat gaf me lucht. Als ze straks met de pot mee eet, let ik wel een beetje op zoutgebruik maar als keer wat meer is, dan is dat zo..

3 jaar geleden

Ik heb gewoon m’n ingevroren prakje mee, kunnen ze in een restaurant gewoon opwarmen. Maar inderdaad. De kleine bij ons is ook de 2e. Eet nog wel z’n eigen eten die k vers maak, maar eet ook al steeds vaker wat mee, beetje rode kool, stukjes vlees, etc. Ik laat m elke keer een beetje proeven. Denk dat t met t avondeten nog niet zo erg is. Maar meer met chips (veel zout), of als je heel erg zout kookt (ik doe zelf nergens zout overheen)

3 jaar geleden

Gewoon een potje. :)

3 jaar geleden

Ik neem mee - banaan - brood, al belegd - droge pap + melkpoeder en dan hoeft er alleen warm water bij - opgewarmd vers eten in een thermosje - crackers Niet allemaal tegelijk natuurlijk ;) Zoon is bijna 11 maanden Ik geef m nog geen eten van t restaurant. Maarja, t is de eerste, dus ben nog strenger en dit werkt goed voor mij!

3 jaar geleden

Onze zoon eet al een aardige tijd mee van de pot, in zoverre wat haalbaar is wat wij eten, hij ook eten kan 🙈. Wij koken zoutloos en voor degene die zout willen kunnen het er daarna op doen. Maar gezien onze zoon vrijwel veel groenten en fruitsoorten lust, kan hij vaak mee eten. Als we uit eten gaan dan letten we op de kaart wat ze hebben. Hij lust echt heel veel, dus voor hem nemen we niks mee aan eten, maar wel zijn beker met drinken en hij kan dan gewoon echt meegenieten. Zo vaak gaan we niet uit eten, dus die ene keer dat hij dan wat zouter eet, tja, dat is dan maar zo. Hij is bijna 1. Laatst bij een pannenkoekenhuis gegeten en at hij een kinderpannenkoek met banaan en chocoladesaus. Kreeg hij niet op hoor, maar hij vond het heerlijk. En voor het eerst chocomelk laten proeven. Hij vond het erg lekker nadat hij een beetje aan de smaak gewend was. En een beetje ijs toe. Ijs is hij echt gek op! Als hij niet krijgt of niet snel genoeg wordt hij ook weleens boos want dan duurt het hem te lang hihi. Zo doen wij het in ieder geval. Maar iedereen is anders en ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen wat voor jou het beste is en wat jij fijn vindt om wel en niet te geven. En je kunt altijd rekening houden met eventuele richtlijnen als je dat prettiger vindt 💪 je zult het in ieder geval niet verkeerd of fout doen als je je moeder gevoel volgt 😁

3 jaar geleden

Wij laten onze zoon mee-eten met wat wij bestellen, dat gaat prima. Hij vindt het super leuk om met ons mee te eten en te delen. We letten wel op dat we iets bestellen wat hij ook kan eten (dus geen carpaccio oid). We snijden het eten in stukjes (de app Solid starts is super handig om te weten hoe groot de moeten zijn), en hij eet dan lekker met z’n handjes mee. Heel gezellig! Thuis eet hij overigens ook bijna altijd met het avond eten mee, tenzij we bv friet eten. Dan zorg ik voor een alternatief, zoals rodebiet pannenkoekjes. We hebben hier de Rapley-methode gebruikt sinds hij startte met vast voedsel.

3 jaar geleden

Wij geven ook wat dingen van onze eigen borden aan haar als dat mogelijk is. Brood of avocado uit de salade bijvoorbeeld. Verder neem ik ook maïssticks en een knijpzakje mee. Ze is nu aan het oefenen om die laatste zelf vast te houden.

3 jaar geleden

Reactie op Ellebel90

Wij laten onze zoon mee-eten met wat wij bestellen, dat gaat prima. Hij vin ...
Zo doen wij het ook en het is echt een feestje! Al die nieuwe smaken, reuze gezellig vindt ze het ook. Meedrinken uit mijn glas, gezellig op schoot, een feestje🥳 Ik zulke momenten ben ik extra extra extra blij met rapley 🙂

3 jaar geleden

Reactie op lianne1985

Zo doen wij het ook en het is echt een feestje! Al die nieuwe smaken, reuze ...
Oh ik herken zo wat je zegt, krijg een kriebel in mn buik als ik denk aan die gezellige momenten 🥰

3 jaar geleden

Mijn zoontje eet vanaf zijn 9,5/10 maanden al met de pot mee 😅 zolang vleesproducten goed doorgebakken zijn is er niks aan de hand. Gisteren ook toevallig uit eten geweest. Hij is nu 11 maanden en ging best goed. Lekker met ons meegegeten.