16 Reacties

3 jaar geleden

Mijn baby had obstipatie en ik moest hem juist even tussen de voedingen door 10 ml water geven. Waarom zeggen ze dat het gevaarlijk is?? Ik geef ook de flesvoeding met water? Is dat anders?

3 jaar geleden

Zou me er niet te druk om maken. Kunstvoeding word ook afgemaakt met water nml

3 jaar geleden

Dat een baby helemaal geen water mag is een beetje onzin aangezien het zelfs wordt aangeraden om extra water te geven bij obstipatie. Ik denk dus dat je je echt geen zorgen hoeft te maken en anders zeker het advies van een deskundige volgen. Komt vast helemaal goed hoor!🤗

3 jaar geleden

Ik geef flesvoeding maar daar gaat gewoon kraanwater in de fles om de poeder van de voeding mee aan te maken 🤷‍♀️ bij mijn dochter ook gedaan en die leeft ook nog na 2.5 jaar🙈

3 jaar geleden

Niet alles geloven wat je op internet leest/ziet. Flesvoeding meng je toch ook met water?

3 jaar geleden

Het probleem met water is volgens mij meer dat het "lege" voeding is. Het vult het maagje en geeft het kindje een vol gevoel zonder de voedingsstoffen en calorieën die ze nodig hebben. Als je je kindje dus water geeft, drinken ze iets waar ze niet van groeien en dat wil je natuurlijk niet. Maak je dus over de druppels water geen zorgen!

3 jaar geleden

Mijn kraamverzorgster adviseerde om de flesjes schoon te maken met warm water en daarna af te spoelen met koud water. In warm water kunnen bacteriën zitten en met koud water spoel je (het meeste) daarmee af.

3 jaar geleden

Hoe gaat dat met douchen dan? Daar krijgt ze echt wel wat waterdruppels binnen. Ik hoorde van mijn kraamhulp dat het idd ‘lege voeding’ is.

3 jaar geleden

Reactie op Moekevd

Het probleem met water is volgens mij meer dat het "lege" voeding is. Het v ...
Precies dit! Bedenkt ook dat de melk die je geeft (of je nou bv of kv geeft) voor een belangrijk deel water is. Alleen dus wel mét de nodige voedingsstoffen. Je wil je kindje niet vullen met 'lege' vulling, maar een paar druppels water kunnen écht geen kwaad

3 jaar geleden

Mijn kindje krijgt geregeld 10 ml extra water bij de voeding dus dat kan echt geen kwaad. Wel wordt er geadviseerd om alleen koud kraanwater te gebruiken en niet warm. Dit ivm metalen die met warm water mee uit de kraan kan komen.

3 jaar geleden

🍀Een paar druppels in de fles kunnen geen kwaad maar niet bewust je baby echt water laten drinken Ook niet als het erg warm in onder het mom van verkoeling oid. LET OP MAMA'S! Het heeft niet alleen met 'lege voeding' te maken! Ik hoor dit ook regelmatig van mama's op mijn werk (kinderopvang) maar dit klopt niet helemaal. Het is namelijk erg slecht voor de nieren van je baby. Die zijn nog niet volledig ontwikkeld. Hieronder kort uitgelegd: 'Je nieren zijn dé straatvegers van je lichaam, en zorgen er onder andere voor dat er natrium met behulp van water uit je lichaam wordt gefilterd en daarna netjes wordt afgevoerd. Omdat de nieren van baby’s nog lang niet uitgegroeid zijn, kan een teveel aan water teveel natrium afvoeren, waardoor er een tekort ontstaat. Een van de eerste symptomen van een watervergiftiging bij baby’s, als gevolg van een tekort aan natrium, zijn een verminderde hersenactiviteit, slaperigheid, en een lagere lichaamstemperatuur.' Onder de 6 maanden je baby dus geen water geven.

3 jaar geleden

Reactie op Joanna1991

🍀Een paar druppels in de fles kunnen geen kwaad maar niet bewust je baby e ...
Maar de huisarts zei gisteren dat ik mijn baby van 5 weken 10ml water mocht geven vanwege moeilijke ontlasting? Is dat dan dus niet gevaarlijk? Had ik nu al symptomen moeten zien van vergiftiging als die er zou zijn? Ik heb hem 1 keer 10 ml gegeven waarvan hij er 7/8 ml van op heeft gedronken eind van de middag gisteren.

3 jaar geleden

Reactie op EK123

Maar de huisarts zei gisteren dat ik mijn baby van 5 weken 10ml water mocht ...
Nee dat kan geen kwaad.😊 Maar zeker niet veel meer doen. Ik bedoel meer hoeveelheden van 100ml bijvoorbeeld (ik hoor wel eens dat mama's dan een flesje water extra geven tussendoor op warme dagen) dat is echt een no go. Ik neem aan dat je huisarts wel goed inschat wat wel en niet kan. Sommige mensen voegen ook extra 10ml ofzo toe aan een fles vanwege moeizame ontlasting. Dat kan geen kwaad.

3 jaar geleden

Reactie op Joanna1991

Nee dat kan geen kwaad.😊 Maar zeker niet veel meer doen. Ik bedoel meer ho ...
Oké gelukkig! Bedankt voor je reactie😊

3 jaar geleden

Reactie op Joanna1991

Ja dit is dus precies wat er in die clip kwam

3 jaar geleden

Reactie op Joanna1991

Dat wist ik niet. Goed om te weten! Thanks