13 Reacties

3 jaar geleden

Ahja stomen ook al geprobeerd en rapley methode doen we ook maar dan heeft ze natuurlijk niet echt veel binnen, is nog meer spelen met eten.

3 jaar geleden

Je kunt toch ook 2x groente in plaats van 1x groente en 1x fruit doen? Of een mix geven? Of bessen, brood of vlees/vis, etc? Ik woon niet in Nederland maar hier heb ik nog nooit gehoord dat je per se een fruithapje moet geven.

3 jaar geleden

Mijn zoontje eet ook geen fruithapjes alleen waneer die ze krijg in een knijpzakje dan eet hij het wel en mag je der niet aan komen omdat meneer het zelf wilt doen Wellicht kan je het proberen!

3 jaar geleden

Heb je geprobeerd fruit onder het eten door te roeren? Hier net een granenpapje gehad met zelfgemaakte pruimenmoes erdoor. En soms ook banaan of blauwe besjes gepureerd met bijvoorbeeld kokosyoghurt. Vanmiddag een beetje appelmoes door de zalm/broccoli/zoete aardappel.

3 jaar geleden

Heb je al eens geprobeerd warm te maken? Mijn dochter at het enkel warm 🤣 Verder gewoon blijven aanbieden en verder melk geven zolang ze het niet eet.

3 jaar geleden

Ik zou het blijven aanbieden. Mijn zusje heeft tot 9 maanden op borstvoeding geleefd, wilde toen pas iets anders eten 😅. Ik zou gewoon een flesje melk blijven geven. Ik denk dat je vanzelf merkt als ze minder melk nodig hebben.

3 jaar geleden

Reactie op MTKR

Heb je al eens geprobeerd warm te maken? Mijn dochter at het enkel warm 🤣 ...
Hier was dit ook de oplossing! Ons zoontje wil alleen warm eten… zijn flessen moeten ook goed warm. Groentehapje moet ook warm… als het teveel is afgekoeld moet ik t weer opnieuw verwarmen anders eet hij t echt niet. Zelfde met fruithapje… vandaag appel/perzik geprobeerd en pas toen we het op hadden gewarmd at hij het wel!

3 jaar geleden

Hier precies andersom. Wel fruit geen groente. Het is nog niet nodig dat het flessen vervangt op deze leeftijd, dat komt vanzelf als ze zover zijn. 👍

3 jaar geleden

Mijn dochter is ook geen fan van fruit 😅 ik heb al eens patat met witloof en appel gemaakt en dat ging redelijk goed binnen. Zolang ze maar haar groentenpapjes goed eet zou het geen probleem zijn. Geef ze maar lekker de tijd

3 jaar geleden

Op de crèche maken ze de fruitpap een klein beetje warm in het begin... Kindjes hebben vaak warme melk of op kamertemperatuur, dan warme patatjes, en vaak is het de koude die ze niet zo fijn vinden 😁

3 jaar geleden

Wat een goed idee om het iets minder koud te maken. Hier ook al een paar dagen verse zelfgemaakte fruit gegeven maar hij wil het gewoon niet. Als ik het uit een fruitzakje geef wat niet in de koelkast staat dan wil hij het wel. Groente vind hij ook eindelijk prima en vandaag binnen 4 minuten een half potje op. Ik dacht toen ook, mss ligt het eraan dat de fruithap te koud is, en zoals ik hier lees is dat dus geen gekke gedachten. Morgen haal ik de kou eraf😀 en dan even kijken wat hij dan doet

3 jaar geleden

Vandaag ook voor het eerst het fruithapje laten verwarmen op de opvang en tot hun verbazing at hij het nu wel helemaal op. Je zou toch denken dat ze hier op de opvang wel vaker mee te maken hebben gehad? Haha. Ik hoor dat best veel baby’s dit hebben…

2 maanden geleden

Reactie op AnsieA

Je kunt toch ook 2x groente in plaats van 1x groente en 1x fruit doen? Of e ...
Is nochtans standaard bij kind & gezin dat ze dit aanraden om variatie groenten en fruit te geven, dagelijks van elk een portie. Bizar dat je uit de lucht komt vallen 😅