10 Reacties

4 jaar geleden

Toevoeging: ik heb in de loop van de dag met vlagen nog een heel licht gevoel in mn hoofd en flinke misselijkheid

4 jaar geleden

Oh vreselijk! Ik heb het bloedonderzoek en de nipt apart gedaan en ik was na de 4 buisjes (dacht dat het er 4 waren) bij de nipt de hele dag duizelig en licht in m’n hoofd! De dag erna ook. Als ik voor de zwangerschap een keer bloed moest prikken had ik daar nooit last van dus bij mij wel echt vanwege de zwangerschap vermoed ik.

4 jaar geleden

Ja, ik ben ook flauwgevallen. Ook last van flauwvallen bij de kapper als ik zwanger ben. Geen idee waardoor het komt. Ik zal het morgen even vragen aan de vk.

4 jaar geleden

Vanochtend ook bloed geprikt voor beide. Uiteindelijk 6 buisjes (groter dan normaal). Ik heb ook nooit last van iets, maar kreeg een zweetaanval en werd duizelig.

4 jaar geleden

Bij mij is het altijd drama en nu weer. Ben uiteindelijk liggend geprikt, want werd ook niet lekker en door de spanning stopte mn bloedvat er na een buisje mee.

4 jaar geleden

O dat is raar, ik heb maar 2 buisjes gevuld met bloed voor NIPT en nevenbevindingen.. 😟 Bij mij ging alles goed. Beterschap meid!

4 jaar geleden

T gebeurd vaker, het is namelijk meer bloed dan normaal. Heb je daarna wat suikers gekregen? Neem aan dat ze je daar hebben geholpen als je direct bent gaan spugen en flauwgevallen?

4 jaar geleden

Reactie op BS91

T gebeurd vaker, het is namelijk meer bloed dan normaal. Heb je daarna wat ...
Ja zeker! Was een hele fijne dame, heel lief en zorgzaam. Bood me zelfs nog haar koekje voor de lunch aan

4 jaar geleden

Reactie op BabyLoading...

O dat is raar, ik heb maar 2 buisjes gevuld met bloed voor NIPT en nevenbev ...
Voor de nipt en nevenbevindingen waren het er bij mij 3. Maar alle andere bloedwaardes liet ik ook gelijk prikken. Vandaar de 9

4 jaar geleden

Hi Eva, Dit kwam waarschijnlijk doordat je een lagere bloeddruk had. Die lage bloeddruk kan veroorzaakt worden door de hormonen en die lage bloeddruk kan er weer voor zorgen dat je je duizelig en misselijk voelt en zelfs dat je kan flauwvallen. Voor mijn zwangerschap was ik bloeddonor en van mijzelf heb ik een lage bloeddruk, dus bij iedere donatie werd ik tegen het einde duizelig en misselijk. Gelukkig helpt het om iets met suiker te eten en wat water te drinken. Ik hoop dat je je nu weer wat beter voelt. Tip: mocht je nou vaker last krijgen van duizeligheid, zorg er dan voor dat je altijd iets van limonade bij je hebt.