8 Reacties
2 weken geleden
Mijn zoontje was ook lastig .Hij kan er nog steeds heel moeilijk tegen als iemand zegt dat iets nu moet, maar uit zichzelf gaat hij zonder een probleem. Dus dat herken ik zeker...
Het stuk dat ze de afgelopen 2 weken weer wat ongelukjes heeft herken ik weer juist van een jonger nichtje...Kan het te maken met de feestdagen en dat die periode toch spannend en anders dan de routine is?
2 weken geleden
Reactie op Sonchi
Mijn zoontje was ook lastig .Hij kan er nog steeds heel moeilijk tegen als ...
Dag Sonchi,
Dat zou eigenlijk kunnen, ze neemt altijd veel op zich kwa prikkels, heeft dit ook weer nodig om te ontprikkelen. Dat wat jouw zoon heeft met "moeten" heeft mijn dochter idemdito.. helee sterke wil en blijft hier dan ook sterk bij.
Hoe is het nu bij jouw zoon en hoe oud is hij? Ik begin mij zorgen te maken om school over een paar maanden 😔
2 weken geleden
Hopelijk als alles weer een beetje in zn ritme komt dat ze het ook weer oppakt🤷♀️ vooral toch zo min mogelijk laten merken dat het je frustreert ookal is het lastig...
Mijn zoontje is van 16 april 2022 en het gaat nu in principe goed. Daarmee bedoel ik geen ongelukjes🤓😅, maar waar wij dan nu juist weer mee worstelen is dat ie veel te weinig drinkt, bewust of onbewust om minder vaak naar de wc te moeten. Om gek van te worden maar ja ik kan het moeilijk in m gieten...🫨
2 weken geleden
Reactie op Sonchi
Hopelijk als alles weer een beetje in zn ritme komt dat ze het ook weer opp ...
Dat hoop ik ook. Onze kinderen schelen 9 daagjes met elkaar. Mijn dochter is van 7 april 2022. 😊 idd ik moet het even gewoon loslaten en erop vertrouwen dat het wel goed komt
Dat is idd ook niet fijn, weinig drinken.. is het een idee om een wedstrijdje te houden; wie het snelt de beker opdrinkt mag dan zelf de volgende activiteit inplannen? Ik merk dat bij mijn dochter wedstrijdjes goed werkt...
2 weken geleden
Ik snap je wel met die naderende "deadline" van naar school gaan. Ik kreeg daar ook een beetje paniek door. maar ik merkte ook hoe meer ik ging uitspreken dat ik vertrouwen in m had dat het m ging lukken, hoe motiverender het juist werkte voor hem. Komt goed, jullie hebben nog even! Het lukte haar eerder goed, dus voor je het weet komt het terug en denk je waar maakte ik me druk om (hoop ik van harte!)
Goeie, s ochtends deden we inderdaad wel eens een wedstrijdje ☺️ dat is er een beetje uitgeslopen maar ga ik toch weer toevoegen aan de collectie trucjes ☺️😜
2 weken geleden
Reactie op Sonchi
Ik snap je wel met die naderende "deadline" van naar school gaan. Ik kreeg ...
Precies wat je zegt.. ik geloof hier ook heel erg in. Hoe meer je positiviteit uitspreekt hoe meer dit een gewoonte wordt in huis en dit ook meer vertrouwen geeft! Heb je heel mooi gezegd 🥰 dankjewel 😁
Ja ik hoop echt dat dit kan werken bij jouw zoontje. En misschien is dit ook een uitprobeer fase van iets anders.. soms sta ik nog steeds versteld (in positieve zin) hoe de brein denkt en werkt bij deze peuters 🤣