31 Reacties
9 maanden geleden
Hier ook, wel interesse maar doen het langzaamaan. Dus als we luier verwisselen even op de wc zetten, savonds voor slapen gaan even op de wc. Maar verder nog niet actief mee bezig.
9 maanden geleden
Hier ook hetzelfde...we zijn zo druk geweest met slaaptrainer dat het trainen van de zindelijkheid te weinig aandacht heeft gekregen. Oudste was op deze leeftijd wel zindelijkheid maar de prioriteiten liggen nu anders. En verder denkn ik ook dat zindelijkheid trainen vooral zin heeft als ze zelf de interesse tonen!
9 maanden geleden
Als het wat warmer weer is en we bijna de hele dag buiten zijn dan doe ik geen luier meer aan. Tot nu toe werkte dat heel goed (3 kinderen boven Gijs).
En dan heel regelmatig op de wc zetten. Dan krijgen ze veel beter door wat ze doen heb ik het idee.
Wel een poosje nog meer was☺️
9 maanden geleden
Hier hetzelfde. Ik wilde eigenlijk ook wachten op mooi weer en dan lekker zonder.luier veel naar buiten
9 maanden geleden
Hier ook bijna 3. Op 26 april. Ik wacht ook op mooi weer, maar hij geeft wel aan op de wc te willen dus ik zit toch aan te denken in de vakantie bezig te gaan. Twee weken alle tijd van de wereld.
9 maanden geleden
Mijn zoontje wordt 15 april 3. Hij heeft een potje naast de wc en plast daar in de ochtend en avond op. Tussendoor wil hij totaal nog niet op t potje.
Ook pas 1x op durven poepen.
Ik ben hoogzwanger dus wacht even met potjestraining tot de zomer. Eerst even de nieuwe baby verwelkomen haha
9 maanden geleden
Hier ook, wel interesse maar ligt bij ons echt aan onszelf. Zijn hier helaas wat te laks in geweest. Wel goede verhalen gehoord over de zindelijkheidsbox dus ik overweeg die aan te schaffen. Denk sowieso ook makkelijker on te starten als het ook wat warmer wordt kunnen ze lekker zonder luier lopen
9 maanden geleden
Hier net sinds een week of 2 zindelijk. Bijna 3 jaar nu. Ze had er ook totaal geen interesse in maar ik ben nu 33 weken zwanger dus wilde het liever wel doen voordat de baby er is. We zijn meer boekjes gaan lezen over op 't potje en ze mocht zelf onderbroeken uitzoeken en samen een sticker kaart gemaakt. En dan merk je dat het steeds meer ging leven qua interesse. Eerste twee dagen een paar ongelukjes maar vooral heel vaak uitnodigen en dan een speciaal boekje lezen op t potje die ze dan heel leuk vind. En nu 2 weken later geeft ze het zelf super goed aan en hadden we alleen nog een ongelukje omdat ze te enthousiast aan het spelen was in de speeltuin en te veel afgeleid was. Ik ook haha.
9 maanden geleden
Mijn zoontje ook totaal geen interesse, totdat we in de winkel stonden voor sokken en hij de onderbroeken zag liggen. Mag ik die?? Natuurlijk jongen, maar dan gaat die luier uit. Ging met plassen direct goed! Nu 4 dagen en slechts 2 ongelukjes. Dat poepen is echter nog wel een ding, dat durft ie niet op t potje/wc hahaha.. als ik de deur uit ga toch maar even een luierbroekje.
9 maanden geleden
Wij zijn nu toch begonnen maar wij merken dat poepen juist goed gaat maar plassen nog niet onder controle. Vaak al wat in haar onderbroek geplast voor ze op het potje is
9 maanden geleden
Ons zoontje poept als sinds augustus 2024 alleen maar op de wc, maar plassen alleen als hij er zin in heeft😂 ik weet zeker dat als we hem zonder luier laten lopen, dat hij er zo door is. Door de komst van zijn zusje, nog geen puf voor gehad. En het komt vanzelf! Jongens zijn vaak al wat ‘langzamer’ met zindelijk worden als de meisjes, zie ik op het kinderdagverblijf! En ook vaak genoeg kindjes die net een week voor ze naar school gaan zindelijk zijn. Het komt vanzelf denk ik dan!
9 maanden geleden
Heel herkenbaar ons zoontje zou het prima kunnen maar wil gewoon echt niet op de wc of het potje.
8 maanden geleden
Nou ging thuis met plassen super, alleen poepen dus nog niet. Had ineens nog maar 2 a 3 luiers per dag nodig, echt top. Zijn we nu een week op vakantie en meteen vanaf dag 1 weer alles in die luier. Geen enkele keer zelf gezegd dat hij moest plassen terwijl dat thuis al 2 weken goed ging. Hoe kan dat nou weer?! Heb z'n bekende potje bij me. Hoop zo dat hij het thuis weer oppakt.
8 maanden geleden
Mijn zoontje (15 april 3 geworden , toont zo nu en dan intresse op de opvang gaat die mee naar de wc en deze week wel al 4 x op de wc geplast daar . Thuis is het net als die zin heeft , vaak wel voor het slapen gaan wil die op het potje plassen ... mij is geleerd niet te pushe komt van zelf goed