15 Reacties

4 jaar geleden

Precies de zelfde situatie hier! Mijn vriend en ik zijn bijna 4 jaar samen. Ik ben 21 en hij 23. Ik ben ook heel onverwachts zwanger geworden. Ben inmiddels bijna 13wk zwanger. We hebben allebei een vaste baan en dus bij ons mist ook alleen het huis. Wij zijn ons ook rot aan het zoeken, maar gezien de huidige huizenmarkt kan het nog wel even duren.

4 jaar geleden

Reactie op Lotte0912

Precies de zelfde situatie hier! Mijn vriend en ik zijn bijna 4 jaar samen. ...
Echt waar?Zo toevallig! Jaa vreselijk is het, mag ik vragen wat jullie back up plan is als er nog steeds geen woning komt? Ik denk nu echt van moet ik gewoon in het studentenhuis op de kamer, of misschien tijdelijk verblijven op vakantiehuisje, je gaat zo echt van alles bedenken namelijk

4 jaar geleden

Echt waar?Zo toevallig! Jaa vreselijk is het, mag ik vragen wat jullie back ...
Wij wonen allebei nog bij onze ouders. Gezien bij ons allebei thuis alle broers en zussen al wel uit huis zijn hebben we gelukkig wat ruimte, beide ouders hebben al heel duidelijk gemaakt dat we meer dan welkom blijven thuis zolang we geen eigen woning hebben dus dat is wel heel fijn. Ik snap dat je inderdaad allerlei scenario’s gaat bedenken, ik denk dat het gewoon verstandig is om door te blijven zoeken. Uiteindelijk zal je een keer geluk hebben, het gaat nu natuurlijk ook om de gun factor. Ik hoop dat jullie verkopers treffen die het jullie gunnen en niet voor de “investeerders” gaan!!

4 jaar geleden

Particuliere huur misschien? Weet niet of dat bij jullie in de regio een optie is om sneller aan een woning te komen. Maar hier kun je snel een woning krijgen in de particuliere sector en kun je zelfs kieskeurig zijn

4 jaar geleden

Reactie op Meliss123

Particuliere huur misschien? Weet niet of dat bij jullie in de regio een op ...
Huren is geen optie voor ons in onze regio, een huurwoning vinden is hier net zo lastig als een koopwoning + je betaald hier al heel makkelijk 1200 p/m voor een klein appartementje

4 jaar geleden

Oh helaas. Hier kom je ook niet aan een koop woning of normale huurwoning maar in de particuliere huur wel omdat daar de prijzen wat hoger liggen. Plus de mensen mogen zelf de bewoners kiezen ipv via een lotingssysteem. Daardoor kan gunfactor ook echt in je voordeel zijn om sneller aan een woning te komen

4 jaar geleden

Als je kan kopen zou ik vandaag iets kopen dan maar overbieden op een opknappertje maar huren en geld weggooien of nog een paar maanden wachten (wordt elke maand duurder) is de duurdere optie. Sterkte

4 jaar geleden

Als bij je ouders blijven wonen na de bevalling echt geen optie is kan je langs de gemeente om te kijken of je in aanmerking komt voor voorrang in de sociale huur. Misschien kun je wat verder weg (ik weet het niet ideaal) wel voor een wat betere prijs particulier huren of een huis kopen? Langere reistijd is vervelend met een kleintje, maar alles is beter dan eindigen op straat. Ik hoop dat jullie snel iets vinden en dat lekker kunt gaan nestelen!

4 jaar geleden

Ik heb in dezelfde situatie gezeten. We hebben nu net 4 weken geleden een huis gekregen. Ik was ongeveer een maandje bezig met zoeken. Het is wel particulier en omgeving Den Haag, maar hebben nu wel een 3-kamerappartement voor €900. Prijs is niet ideaal maar vond het nog meevallen, vergeleken met andere woningen. Ik weet niet in welke omgeving jullie zoeken, maar anders zouden jullie een kijkje kunnen nemen bij Duinzigt Wonen. Zij hebben ons goed geholpen!

4 jaar geleden

Ik ben nu zwanger van de tweede en ben 21 jaar oud. Mijn zoontje is nu 1,5 en is van maart 2020. Het precies in dezelfde situatie gezeten, mijn schoonmoeder had mij het huis uitgezet. Enigste wat hier heeft geholpen is woning loting

4 jaar geleden

Probeer ook te kijken in omliggende dorpen of steden met een goede ov verbinding naar je huidige plaats. En dan voor particuliere huur te gaan. Wij zijn toen we echt niks konden vinden in een dorp gaan zitten maar de studio zat wel op loopafstand van het treinstation! Het was een tijdelijke oplossing. En idd kijken of je bij sociale huur voorrang kan krijgen

4 jaar geleden

Update, wij hebben vandaag te horen gekregen dat we een koopwoning hebben! We kunnen er wel pas eind volgend jaar in, maar dat maakt niet uit voor ons!! Allang blij dat onze stressende zoektocht stopt!!

4 jaar geleden

Oh wat super fijn zeg! Opluchting voor jullie! Veel geluk 😉

4 jaar geleden

Reactie op Lotte0912

Update, wij hebben vandaag te horen gekregen dat we een koopwoning hebben! ...
Wat fijn!!

4 jaar geleden

Ik en mijn vriend hebben echt geluk ik ben 17 en mijn vriend 19 hij word 20 ik ok en ik 18 in nov en we hebben vorige week donderdag de sleutel gekregen van onze woning particulier. Hij werkt en ik niet. Maar wij zijn al aan het zoeken geweest sinds de test positief was en ben nou 12+3 het is verschrikkelijk succes iedereen