7 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb ook regelmatig. Zelf als ik op de bank zit en iets naar achter zit kan ik beroerd worden.. gelukkig is het “makkelijk” te verhelpen.
4 jaar geleden
Oh ik had er geen benaming van gehoord, maar ik heb de “eerste” aanval gehad rond 28 weken zwangerschap na een vlucht van een uurtje. Ik werd compleet beroerd, dacht dat ik iets heel ergs had.
Daarna nog een keer gehad. Gekke is; vk kon het niet verklaren, maar toen ik voor check up in het ziekenhuis kwam voor de placenta, wist de klinisch verloskundige en de gyn mij dit te vertellen.
Ik heb in totaal 3x een “aanval” gehad: begint met hitte die naar mijn hoofd trekt binnen 10 seconden, ik word helemaal rood, hartslag gaat omhoog, gevoel van flauwvallen. Duurt paar minuten en daarna ben ik beetje trillerig. Inderdaad linkerzijde liggen helpt.
4 jaar geleden
Hoi! Ik heb hier ook last van. Wordt er vooral heel erg naar van, soort paniek. Niet perse misselijk (wel in de ochtend als ik wakker word). Mijn moeder heeft het ook gehad tijdens haar zwangerschappen. De ene keer heb ik het erger dan de andere keer. Maar deze week wordt het wel echt vaker dat ik er last van heb. Soms ook zelfs als ik zit.
4 jaar geleden
Ik heb dit mijn eerste zwangerschap ook gehad. Vaak gebeurde het tijdens controle afspraken omdat ik dan recht op mijn rug lag. De ergste aanval heb ik destijds bij de fysiotherapeute gehad, zij schrok er ook heel erg van. Het beste is om tijdens controle afspraken dan ook af te stemmen dat je op je zij gaat liggen.