5 Reacties

4 dagen geleden

Je kan dit best bespreken met je huisarts en even laten controleren zo ben je ook gerust鉂わ笍 hopelijk is er niets en heeft ze gewoon meer tijd nodig 馃尮馃檹馃徏

4 dagen geleden

Als ze blijft groeien in lengte/gewicht hoef je je in principe geen zorgen te maken. Mijn zoontje is ook klein, nu 79 cm. Maar hij bleef qua gewicht al een half jaar op hetzelfde en lengte groeit ook nauwelijks. Wij zijn hierdoor wel doorverwezen en onderzoeken gedaan. Maar er is eigenijk niks medisch uitgekomen wat de oorzaak is. Hij krijgt nu flesjes bijvoeding voor extra calorie毛n, waardoor hij zou moeten aankomen/groeien. Geef het aan bij het consultatiebureau.

4 dagen geleden

Gewicht is allemaal goed! Ze komt goed bij en groeit wel maar heel traag. Wij gaan geregeld naar de kinderarts dus we laten het wel goed opvolgen... Maar toch...

3 dagen geleden

Reactie op BrittG

Gewicht is allemaal goed! Ze komt goed bij en groeit wel maar heel traag. W ...
Je hebt kleine kindjes en je hebt grote kindjes. Je hebt kindjes die onder het jaar al lopen en je hebt kindjes die pas lopen als ze richting de 2 gaan. Ik lees niks geks in je verhaal. En als je zegt dat de kinderarts geregeld jullie kindje ziet zou ik mij verder helemaal niet druk maken.

3 dagen geleden

Het feit dat ze veel begrijpt is in ieder geval een goed teken, ze heeft goed woordbegrip! Brabbelt ze wel veel? Dus verschillende tonen e.d.? Dan kan het alsnog ineens snel gaan met de woordjes namelijk. Wat betreft lopen: nu de eerste losse stapjes zetten is niet zo gek toch? Liep ze wel al met steun aan tafels en de bank en dergelijke? Je zou altijd voor de zekerheid een fysio mee kunnen laten kijken, daar is ook geen verwijzing voor nodig en die kunnen goede tips geven om het te stimuleren. Ik heb zelf ook twee kleine kinderen trouwens, 1 van 16.5 maanden(75 cm) en 1 van net 3. Ik moet binnenkort ook op extra check voor mijn oudste om te kijken of de groei is toegenomen of dat we dingen moeten uitsluiten. Bij mijn dochter zeiden ze er niks over, terwijl ook zij erg klein is tov anderen. Met name vervelend dat je dochter niet slaapt, dan zal ze vast ook veel moe zijn en dat zal waarschijnlijk ook niet helpen in de ontwikkeling. Heb je hier ook hulp bij gevraagd of besproken met CB?