8 Reacties

MOD

vorig jaar

Wij doen in de ochtend een dutje van 30 min, soms 45 of helemaal geen ochtenddut (als ie later wakker is). Middag dan nog ong 2u en zonder dut in de ochtend van 2.5 tot 3

vorig jaar

Wij doen wel maar 1 dutje, rond een uur of half 1. Maar volg hem oom soms is het al 11 uur en soms pas 2 uur en meestal duurt het dutje 2 uur. Maar soms is ie sochtens al moe en dan denk ik dan maar om 10 uurerin en 2 dutjesmaar dat doet hij gewoon echt niet

vorig jaar

Wij hebben nu een 3.5-3.5-4.5 ritme.. op vakantie is ze nu soms net wat eerder moe, soms wat later. Komt nu wel op een latere bedtijd uit, maar das voor nu prima.. na de vakantie ga ik miss proberen toe te werken naar 1 slaapje.. maar dat was hier voor de vakantie nog geen succes😅. Vind deze overgang ook lastiger als destijds van 3 naar 3 slaapjes 😅.. ik herken je struggle🙈

vorig jaar

Wij doen ongeveer 2-3-5. Ochtend slaapje niet langer dan anderhalf uur.

vorig jaar

Ochtend slaapje korter maken! Hier max een uur (ligt er aan hoelaat hij smorgens wakker is) Dat heeft hier geholpen, dan slaapt hij smiddags ook nog wel 2 uur.

vorig jaar

Hier hetzelfde! Dochter sliep ook altijd 2 uur in de ochtend en wilde op een gegeven moment in de middag niet meer slapen. Nu maak ik haar in de ochtend wakker na 3 kwartier en dan is ze in de middag moe genoeg om weer te slapen, en slaapt ze 1,5/2 uur. Hier is het ritme dus ongeveer na 3 uur wakker>3 kwartier slapen>3,5 uur wakker>1,5 uur slapen> 4 uur wakker

vorig jaar

Ik ben echt van mening dat je een kindje niet zomaar in een ritme kan duwen. Jij bent toch ook niet standaard na 12u moe etc? Als het kan zou ik vooral kijken naar slaapsignalen: in de oogjes wrijven, aan de oortjes frutselen, geeuwen, jengelen.. dat is een goede tijd om ze naar bed te brengen. Hoezo houd je hem nog tot 20u wakker 's avonds? En breng je hem niet naar bed om 19u ofzo? Ik merk zelf dat mijn dochtertje haar bedtijd weinig invloed heeft op het uur dat ze 's ochtends weer wakker is. Ze is nu 15 maanden en kan zo'n 3u wakker blijven, dan wordt ze goed moe, maar er zijn ook dagen dat ze al na 2,5u wil slapen, en soms pas na 4u :) ik volg haar gewoon.. ze werd ook een een maand lang erg vroeg wakker, maar dat is weer voorbij. Kan aan een sprong liggen.

vorig jaar

Ik vind het zo knap dat kindjes al zo lang wakker kunnen blijven of maar een slaapje nodig hebben. Onze dochter slaapt nog 2 keer zeker 2 uur. En daarbij kijk ik echt hoe moe ze is. Soms is ze 3-3,5 uur wakker. Maar meestal maar twee uur tussen de twee dutjes. 's Avonds gaat ze tussen 7 en 8 naar bed en dan slaapt ze tot 's ochtends 6 uur/half 7. Ik zie bij ons voorlopig dat tweede dutje er nog niet af gaan..